Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
RUSÇA V |
Birinci düzey |
ÇER 407 |
Seçmeli |
7 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
Rusça
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MARINA KUMYKOVA
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MARINA KUMYKOVA
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Dersin amaçları: Öğrencilerde dil ve konuşma yetkinliği oluşturma, Rusça öğrenimini hızlandırmak için bir ön alıştırma sağlama, B1-B2 düzeylerinde sosyal çevre, ev, sosya-kültürel etkinlikler, eğitim sırasında iletişim kurmak için gerekli şeyler; dil bilgisi ve becerilerini daha da geliştirebilmek için temellerin oluşturulması; eğitim ufkunu genişletmek ve Rus ulusal kültürünü anlamak hedeflenmiştir.
|
Dersin tanımı
|
Program , öğrencilerin iletişimsel yeterliliklerini oluşturmak için dil yönleri ve konuşma etkinlikleri türleri konusunda entegre bir eğitim sağlar. Öncelikle, öğretim materyallerinin tematik ve durumsal ilkesine bağlı olarak, iletişimsel metod ilkelerini kullanmaya dayanmaktadır.
|
1- |
Konu: Zevkler tartışılmaz. İsimlerin, sıfatların ve zamirlerin (tekrar) halleri(ismin halleri-padejler), canlı-cansız isimlerin ve sıfatların halleri.(ismin halleri-padejler).
|
2- |
Konu: Beğendiğimiz şeyler hakkında nasıl konuşulur. ‘Beğenmek – hoşuna gitmek ‘fiilleri.
|
3- |
Konu : Nasıl geçilir(yol) ? Şehirde içinde yön tarifleri. Nasıl yol sorulur ve tarif edilir? Ön ekler ve edatlarla hareket fiilleri
|
4- |
Konu : Hareket fiilerini kullanarak seyahat hikayeleri, turizm yazıları, macera hikayeleri yazma. Edat ‘Rağmen’ ve Bağlaç ‘Rağmen’.
|
5- |
Konu : Bir insanın dış görünüşü: yüzü ve fiziği. Tipik bir dış görünüş. Belirsiz zamirler: bazı, herhangi bir…, Karşılaştırmalar, sıfatların karşılaştırılması ve üstünlük derecelerinin incelenmesi.
|
6- |
Konu: Karakter özellikleri. Burçlar. Kısa dönüşlü sıfat zamir "kendisi " . Koşullu yapılar" Eğer.. " ve " olup olmadığı-acaba... " Koşullu şart " Eğer olsaydı…
|
7- |
Konu: Evler ve daireler(apartmanlar). Evin ve ofisin içi. ‘Koymak, Asmak’ fiillerinin gelecek zamanda çekimleri. . Koşullu şart: "Gerekli-Lazım-İçin…"
|
8- |
Sınav
|
9- |
Tema: Farklı ülkelerde çocukların hayatları. Eğitim-yetiştirme sorunları. Çocuk ve ergenlerin problemleri. "NE" ve "Nİ" kelimeleriyle negatif cümlelerin kullanılması."her " ve "her" zamirlerinin kullanımı.
|
10- |
Konu: "NE" ve "Nİ" kelimeleriyle negatif cümlelerin kullanılması."her " ve "her" zamirlerinin kullanımı.
|
11- |
Konu: Dünya dilleri. Fiilimsilerin pasif yapıları.
|
12- |
Konu: Zenginler ve fakirler. "Tarafından" edatının kullanımı. Dönüşlü zamirler " Arkadaş arkadaşa-kendi kendine " Fiilimsi formları ve kullanımları.
|
13- |
Konu : Ekonomi ve yaşam standartları. Edatların kullanımı: için, de-da…
|
14- |
Konu: Adalet. Edatlı ve edatsız cümle yapıları.
|
15- |
Sınav
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenciler Rus dili gramerinin temellerini bilecekler
|
2- |
Öğrencilere okunan konunun terimleri tanıdık geliyorsa, raporları ve içerdiği argümanları anlayacaklardır.
|
3- |
Öğrenciler ana dilden Rusça''''ya ve Rusça''''dan düşük karmaşıklıktaki ana metinlere ( sözlük yardımıyla) çeviri yapabileceklerdir.
|
4- |
Öğrenciler , Rusça dilini çeşitli iletişim durumlarında kullanma imkanı sağlayarak, genel olarak kelimeleri bileceklerdir.
|
5- |
.
|
6- |
.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Çerkesçe okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirir. Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek Çerkesçe dil yeterliğini kazanır.
|
|
2- |
Çerkes edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını öğrenir.
|
|
3- |
Çerkes dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimini öğrenir. Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, biçembilim, söylembilim ve derlembilim konularında yetkinlik kazanır.
|
|
4- |
Çerkesçeden Türkçeye, Türkçeden Çerkesçeye farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olur.
|
|
5- |
Alanıyla ilgili en son bilgi ve teknolojileri öğrenir. Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerinde Çerkes dili alanında mesleğini icra edecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olur.
|
|
6- |
Dilbilim, yabancı dil öğretimi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olur. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahiptir.
|
|
7- |
Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlar ve bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirir. Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisi kazanır.
|
|
8- |
Mesleki etik ve sorumluluk bilinci gelişir.
|
|
9- |
Disiplinlerarası bilgi birikimi ve bakış açısı kazanır. Programda yer alan disiplinlerarası dersler sayesinde dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini öğrenir. Disiplinlerarası bilgisini ve birikimini kullanabilecek yetkinliğe sahip olur.
|
|
10- |
Edebiyat ve Dil Kuramlarını bilir. Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirir. Sahip olduğu kuramsal bilgiyi ve eleştirel birikimi etkili olarak kullanır.
|
|
11- |
Bireysel olarak ve grup içinde uyumlu çalışır. Mesleği ile ilgili proje, inovasyon ve ARGE çalışmaları geliştirme ve uygulama becerisi kazanır.
|
|
12- |
Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışı geliştirir.
|
|
13- |
Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olur.
|
|
14- |
Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi olur. Bu konularda topluma bilgi, birikim ve düşünce olarak katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirir.
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
2
|
26
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
2
|
26
|
Ödevler
|
13
|
2
|
26
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
2
|
3
|
6
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
2
|
2
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
2
|
2
|
4
|
Araştırma
|
6
|
3
|
18
|
Toplam iş yükü
|
|
|
114
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
0
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Genel toplam
|
|
0
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Chernyshov, S .I.
Poehali! Yetişkinler için Rusça. Başlangıç seviyesi için bir kurs. - 7. basım - St.
Petersburg: Zlatoust, 2009. - 280 s.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Antonova, V.E., Nakhabina, M.M., Safronova, M.V., Tolstykh, A.A.
Rusya''ya Giden Yol [Elektronik kaynak]: Rusça dil ders kitabı (ilkokul)
Düzey): Basılı nüshanın elektronik versiyonu. — 5. baskı. — M.: MSU im. CMO''su.
M.V.Lomonosov; St. Petersburg. : Zlatoust, 2009. - 344 s. —
|
|