Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. AHMET NUSRET TOPRAK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. AHMET NUSRET TOPRAK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze
|
Dersin amacı
|
Görüntü işlemenin bir alt dalı olan görüntü birleştirme hakkında doktora öğrencilerinin bilgi ve becerilerini geliştirmek.
|
Dersin tanımı
|
Sayısal görüntülerde alan derinliğini artırma ve sınırlı dinamik aralığı genişletme, artırılmış gece görüşü, medikal ve uzaktan algılama görüntülerinin birleştirilmesiyle birden fazla görüntüden tek bir görüntü elde ederek bilgiyi yoğunlaştırma amaçlı algoritmik görüntü işleme yöntemleri ve sonuçların değerlendirilmesi
|
1- |
Görüntü Birleştirmeye Giriş
|
2- |
Çoklu Odaklı Görüntü Birleştirme
|
3- |
Çoklu Odaklı Görüntü Birleştirme Yöntemleri
|
4- |
Çoklu Odaklı Görüntü Birleştirme Uygulamaları
|
5- |
Çoklu Pozlamalı Görüntü Birleştirme
|
6- |
Çoklu Pozlamalı Görüntü Birleştirme Yöntemleri
|
7- |
Çoklu Pozlamalı Görüntü Birleştirme Uygulamaları
|
8- |
Arasınav
|
9- |
Çoklu Algılayıcılı Görüntü Birleştirme
|
10- |
Çoklu Algılayıcılı Görüntü Birleştirme Yöntemleri
|
11- |
Çoklu Algılayıcılı Görüntü Birleştirme Uygulamaları
|
12- |
Uzaktan Algılamada Görüntü Birleştirme
|
13- |
Görüntü Çakıştırma Yöntemleri
|
14- |
Görüntü Birleştirme Kalite Metrikleri
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Görüntü birleştirme hakkında bilgi sahibi olma
|
2- |
Görüntü birleştirme hakkında bilgi sahibi olma
|
3- |
Görüntü birleştirme yöntemlerinin uygulamaları hakkında bilgi sahibi olma
|
4- |
Görüntü birleştirme yöntemlerinin uygulamaları hakkında bilgi sahibi olma
|
5- |
MATLAB ile görüntü birleştirme uygulamaları yapabilme
|
6- |
MATLAB ile görüntü birleştirme uygulamaları yapabilme
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilgiyi değerlendirme,yorumlama ve uygulama yapma gibi bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye ulaşır
|
|
2- |
Biyoloji alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır
|
|
3- |
Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayarak, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirerek, gerektiğinde uygular
|
|
4- |
Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır
|
|
5- |
Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir
|
|
6- |
Biyoloji alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir
|
|
7- |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur (Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi)
|
|
8- |
Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir
|
|
9- |
Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretir ve denetler
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
3
|
10
|
30
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
40
|
40
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
184
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|