Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Harita Mühendisliği (y.l.) > GÖRÜNTÜ BİRLEŞTİRME TEKNİKLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GÖRÜNTÜ BİRLEŞTİRME TEKNİKLERİ İkinci düzey BİM 635 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ AHMET NUSRET TOPRAK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ AHMET NUSRET TOPRAK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Görüntü işlemenin bir alt dalı olan görüntü birleştirme hakkında doktora öğrencilerinin bilgi ve becerilerini geliştirmek.
Dersin tanımı Sayısal görüntülerde alan derinliğini artırma ve sınırlı dinamik aralığı genişletme, artırılmış gece görüşü, medikal ve uzaktan algılama görüntülerinin birleştirilmesiyle birden fazla görüntüden tek bir görüntü elde ederek bilgiyi yoğunlaştırma amaçlı algoritmik görüntü işleme yöntemleri ve sonuçların değerlendirilmesi

Dersin içeriği
1- Görüntü Birleştirmeye Giriş
2- Çoklu Odaklı Görüntü Birleştirme
3- Çoklu Odaklı Görüntü Birleştirme Yöntemleri
4- Çoklu Odaklı Görüntü Birleştirme Uygulamaları
5- Çoklu Pozlamalı Görüntü Birleştirme
6- Çoklu Pozlamalı Görüntü Birleştirme Yöntemleri
7- Çoklu Pozlamalı Görüntü Birleştirme Uygulamaları
8- Arasınav
9- Çoklu Algılayıcılı Görüntü Birleştirme
10- Çoklu Algılayıcılı Görüntü Birleştirme Yöntemleri
11- Çoklu Algılayıcılı Görüntü Birleştirme Uygulamaları
12- Uzaktan Algılamada Görüntü Birleştirme
13- Görüntü Çakıştırma Yöntemleri
14- Görüntü Birleştirme Kalite Metrikleri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Görüntü birleştirme hakkında bilgi sahibi olma
2- Görüntü birleştirme hakkında bilgi sahibi olma
3- Görüntü birleştirme yöntemlerinin uygulamaları hakkında bilgi sahibi olma
4- Görüntü birleştirme yöntemlerinin uygulamaları hakkında bilgi sahibi olma
5- MATLAB ile görüntü birleştirme uygulamaları yapabilme
6- MATLAB ile görüntü birleştirme uygulamaları yapabilme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
2- Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.
3- Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
4- Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
5- Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
6- Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir.
7- Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar.
8- Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
9- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10- Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
11- Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler.
12- Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
13- Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 3 10 30
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 40 40
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     184
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar