Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Gazetecilik (yüksek Lisans) > GÖRSEL KÜLTÜR VE İLETİŞİM
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GÖRSEL KÜLTÜR VE İLETİŞİM İkinci düzey GZT 544 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DEKAN HAKAN AYDIN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. METİN EKEN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Konferans, Öğrenci Sunumları
Dersin amacı Dersin amacı, günümüz iletişim pratiklerinin kültürel zemini olarak ifade edilebilecek Görsel Kültür''''ün ilgili literatür çerçevesinde analizi ve tartışılmasıdır.
Dersin tanımı Günümüz iletişim pratiklerinin kültürel zemini olarak ifade edilebilecek Görsel Kültür''''ün ilgili literatür çerçevesinde analizi ve tartışılmasına yönelik ders.

Dersin içeriği
1- Derse Giriş: Dersin amaç ve kapsamının, ders kapsamındaki beklentilerin ve öğrenme çıktılarına yönelik beklentilerin aktarımı. Haftalık ders içeriklerinin takdimi ve geribildirimlerin alınması. Giriş: Ders kitaplarının genel değerlendirmesi
2- Görselin Toplumsal Kuramı: Görsel Kültür Çalışmaları ve Görsel Kültür, “Modern Görsel Kültür Kavramsallaştırması”
3- Modern Görsel Kültüre Temel Yaklaşımlar, Görsel Kültür ve Sekülerleşme
4- Görmek Bakmak ve Küresel Bakış (İletişim, Görme, Perspektif, Gözlemci, Bakış ve Otorite)(
5- Görüntü-İmge ve Görsel Kültür (İmge-Görüntü, İmaj ve İmgelem, İmgenin Serüveni
6- Görüntü-İmge ve Görsel Kültür (Görsel Kültür, Teknoloji ve Dijitalleşen İmge
7- Şeffaflık Toplumu
8- Şeffaflık Toplumu II
9- Görmenin Kültür ve Politikası I İmaj Teknolojileri ve Görsel Kültür
10- Görmenin Kültür ve Politikası II Ekran Alanı
11- Görmenin Kültür ve Politikası III Siber Alan ve İçinde Yaşadığımız Dünya
12- Görmenin Kültür ve Politikası IV İmaj Tüketimi Sembolikten Psikotiğe
13- Görmenin Kültür ve Politikası V İmajlar Hala Bizi Çekiyor Mu? Fotoğraf, İmajın Rasyonalizasyonu, Dünyaya Yeniden Bakmak
14- Tartışmalar ve Genel Değerlendirmeler
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Görsel kültüre ilişkin temel kavramları eleştirel analizlere ilişkin olarak araçsallaştırabilir.
2- Modern görsel kültüre temel teorik yaklaşımları kavrar ve yaklaşımlar aracılığıyla değerlendirmelerde bulunabilir.
3- Görsel kültürü dijitalleşme eksenli tartışır ve alana ilişkin gelecek perspektiflerini değerlendirir.
4- Görsel kültürü toplumsal yapı ve kurumlar çerçevesinde anlar ve tartışır.
5- Görsel kültürün teknik zemini hakkında bilgi sahibidir ve bu bilgileri eleştirel medya değerlendirmelerinde kullanır.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alan ile ilişkili teorik yaklaşımlara dair temel bir bilginin edinilmesi
2- Alan ile ilgili uygulamalara (pratiğe) yönelik temel bir bilginin edinilmesi
3- Teori ve pratikte dünya çapında meydana gelen gelişmelerin takip edilebilmesi
4- Ekip çalışması becerisinin kazanılması
5- İnisiyatif alma, kreatif çözümler geliştirebime ve analitik düşünce yeteneğinin kazanılması
6- Alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
7- Bir yabancı dili kullanarak alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yabancı kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
8- Alandaki çeşitli yazılımları ve/veya teknik ekipmanları kullanabilme yeteneğinin kazanılması
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 3 30
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 14 2 28
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 5 5
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     155
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı - Metin EKEN, Modern görsel kültürde online din: M nesli''nin online inanç pratikleri üzerine bir inceleme. Tez. - Mukadder Çakır, Görsel Kültür ve Küresel Kitle Kültürü, 2014, Ütopya. - Byung Chul Han, Şeffaflık Toplumu,2017, Metis Yayınları. - Kevin Robins, İmaj, 2013, Ayrıntı Yayınları.
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar