Giriş | English

Lisans > İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi > Maliye > UYGULAMALI EĞİTİM
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
UYGULAMALI EĞİTİM Birinci düzey C-SRV499 Zorunlu 7 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Atanan Öğretim Üyesi
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Teorik ve Uygulamalı
Dersin amacı Bu dersin amacı bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olarak bir probleme yönelik araştırma yapma ve sunum tekniklerinin geliştirilmesidir.
Dersin tanımı Mezuniyet aşamasına gelmiş öğrencilerin alanları ile ilgili bir konuda araştırma yapıp bir bitirme ödevi ya da staj çalışması yapıp, rapor sunmalarını kapsayan derstir.

Dersin içeriği
1- Seminer konusunun seçimi
2- Araştırma alanı ile ilgili kaynakların toplanması
3- Araştırma alanı ile ilgili kaynakların toplanması
4- Seminer çalışması sürecinde makale analizi
5- Seminer çalışması sürecinde makale analizi
6- Taslak planın hazırlanması
7- Taslak planın hazırlanması
8- Ön raporun hazırlanması
9- Ön raporun hazırlanması
10- Seminer çalışmasının yazım aşaması
11- Seminer çalışmasının yazım aşaması
12- Taslak metnin gözden geçirilmesi
13- Taslak metnin gözden geçirilmesi
14- Seminer çalışmasının nihai yazımı
15- Seminer çalışmasının nihai yazımı
16- Seminer çalışmasının sunumu
17- Çalışmanın değerlendirilmesi ve not girişi
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bilimsel çalışma aşamaları hakkında bilgi sahibi olmak
2- Bilimsel araştırma yöntemleri becerilerinin gelişmesi
3- Bilimsel etik kurallarına uygun araştırma yapma
4- Ön rapor hazırlama konusunda bilgi sahibi olma
5- Makale analizi hakkında bilgi sahibi olma
6- Sunum tekniklerini öğrenme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Maliye alanı ile ilgili kavramsal ve kuramsal bilgilere uygulamadaki yansımaları da göz önüne alacak şekilde ileri düzeyde sahip olur
2- Mali olay ve olguları ekonomik, sosyal ve hukuki boyutlarıyla açıklar, mali göstergelere ilişkin verileri yorumlayabilir ve analiz edebilir
3- Maliye alanına ilişkin sorunları tespit edebilir, gerek ekip gerek bireysel olarak sorunları çözebilir, elde edilen bulguları rapor haline getirip sunabilir.
4- Teorik bilgilerinden hareketle mali sorunlara ilişkin sebep-sonuç ilişkisini kurarak bu sorunların çözümüne ilişkin politikalar ve stratejiler geliştirir.
5- Vergilemenin teorik ve hukuki altyapısını öğrenme, gelişmeleri takip edebilme, vergisel konularda toplumun farklı kesimlerine destek sağlama.
6- Maliye alanında bir yabancı dili kullanabilir, uluslararası literatürü takip edebilir, bilimsel ve mesleki konularda iletişim kurabilir.
7- Ekonomi biliminin teorik temelleri hakkında ileri seviyede bilgi sahibi olur, iktisadi gelişmeleri makro ve mikro düzeyde kuramsal açıdan değerlendirebilir.
8- Kamu mali yönetimi ve kamu bütçe sistemi hakkında bilgi sahibi olur, uygulanan politikalar ile arasında bağlantı kurabilir.
9- Muhasebe kayıt sistemi bilgisine sahip olur, işletmelerin mali ve finansal yapısını analiz eder ve yorumlar.
10- Temel bilgi teknolojilerini kullanarak, alanına özgü problemlere teknolojiye dayalı çözümler üretir.
11- İktisadi ve sosyal olayların analiz edilmesi için gerekli nitel ve nicel yöntemleri kullanabilir.
12- Sorumluluklarını yerine getirirken temel insani haklara ve özgürlüklere, çevre sağlığına, kültürel ve ahlaki değerlere saygılı faaliyet ve davranış sergiler.
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 1 20 20
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 5 2 10
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 30 30
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 1 50 50
Toplam iş yükü     140
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   100
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Yıldız, R. ve Yıldırım, E., “Soru Cevap Tekniğiyle Tez Yazma, Makale Hazırlama ve Yayınlama Klavuzu”, Geliştirilmiş 3. Baskı, Detay Yayıncılık, Ankara 2010.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar