Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
BIOCHEMICAL TOXICOLOGY |
İkinci düzey |
BIOL 503 |
|
1 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
No
|
Eğitimin dili
|
English
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ABDURRAHMAN AYVAZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. ABDURRAHMAN AYVAZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Face to Face,
|
Dersin amacı
|
Biochemical toxicology aims to make students understand the mechanisms underlying toxicity, especially the events at the molecular level and the factors that determine and affect toxicity. Explaining the effect of the organism on the compound and the effect of the compound on the organism with its mechanisms is among the main objectives of the course. Thus, students thoroughly understand the interaction of the organism with toxic compounds.
|
Dersin tanımı
|
Toxicology, also called the science of poisons, is a multidisciplinary course that studies the harmful effects of chemicals on living systems. It examines the biochemical interactions of organismal macromolecules and other cellular vehicles with the chemical structures of toxic compounds.
|
1- |
Scope and Biochemical Aspects of Toxicology
|
2- |
Dose-Response Relationships, Toxicity criteria Measurement of dose-response relationships, Hazard and risk assessment
|
3- |
Factors Affecting Toxic Responses, absorption, distribution, metabolism and excretion
|
4- |
Metabolism
|
5- |
Types of metabolic changes Phase 1 and Phase 2 reactions
|
6- |
Control of metabolism and detoxification against poisoning
|
7- |
Factors Affecting Metabolism and Distribution
|
8- |
Chemical and Biological Factors Affecting Metabolism and Distribution
|
9- |
Reactions to Foreign Compounds
|
10- |
Direct toxic effect: tissue lesions
|
11- |
Pharmacological, physiological and biochemical effects
|
12- |
Teratogenesis, Immunotoxicity, Genetic toxicity, Chemical carcinogenesis
|
13- |
Biochemical Mechanisms of Toxicity, Chemical carcinogenesis, Tissue lesions: liver necrosis, kidney damage, lung damage
|
14- |
Neurotoxicity, excessive and undesirable pharmacological effects, Physiological effects
Biochemical effects: lethal synthesis and assembly, interaction with specific protein receptors Multi-organ toxicity and metals
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
The student who successfully completes the course recognizes the chemical properties of toxic compounds.
|
2- |
They can explain the interaction of toxic compounds with macromolecules and cellular structures.
|
3- |
Understands the absorption, distribution, metabolism and excretion of toxic compounds into the body.
|
4- |
Understands the mechanisms of Phase 1 and Phase 2 metabolic reactions
|
5- |
Understands the transformation processes of toxic compounds in the body
|
6- |
Learn the effects of toxic compounds on different organs
|
7- |
Understand the consequences of the interactions of toxic compounds with each other, cells and endogenous macromolecules.
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Elektrik-elektronik mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisine sahip olur.
|
|
2- |
Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle aynı veya farklı disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisine sahip olur.
|
|
3- |
Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisine sahip olur.
|
|
4- |
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı süreçleri tasarlama ve uygulama becerisi kazanır ve bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur.
|
|
5- |
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanır.
|
|
6- |
Verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
|
|
7- |
Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisine sahip olur.
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
3
|
10
|
30
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
3
|
3
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
2
|
8
|
16
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
2
|
20
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
2
|
15
|
30
|
Toplam iş yükü
|
|
|
189
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
2
|
30
|
Ödev
|
2
|
30
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
PRINCIPLES OF BIOCHEMICAL TOXICOLOGY, JOHN TIMBRELL, Taylor & Francis Ltd, 11 New Fetter Lane, London EC4P 4EE.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Toxicology, The Basic Science of Poisons, 7th Edition, Curtis D. Klaassen
|
|