Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Bilgisayar Mühendisliği > İLETİŞİM VE SUNUM TEKNİKLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İLETİŞİM VE SUNUM TEKNİKLERİ Birinci düzey BZ 113 Zorunlu 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ BURAK ÜNLÜ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Konferans, Sunum
Dersin amacı Bu ders kapsamında edinilen bilgiler çerçevesinde öğrencinin etkili iletişim kurma becerisini ve sunum yeteneğinin geliştirmesi amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı İletişim alanının, iletişim çeşitlerinin, ikna yöntemlerinin, görsel ve içerik anlamında sunum tekniklerinin kuramsal olarak anlatıldığı ve bu konuların öğrenci merkezli pratiğe dönüştürülerek, öğrencinin iletişim ve sunum becerisini geliştiren bir derstir.

Dersin içeriği
1- İletişim kavramı ve tanımı. İletişim süreci ve temel ögeleri.
2- İletişim türleri
3- İnsan ilişkileri ve iletişim
4- Etkili iletişim
5- İkna Yöntemleri
6- Sunum kavramı ve tanımlanması. Sunumun ön hazırlık evresi
7- Sunumun hazırlık evresi. Etkili sunum yapma yöntemleri ve sunumda dikkat edilmesi Gereken noktalar
8- Sunum Araçları ve sunuma katkılarının tartışılması, bu araçlar olmadan da etkili bir sunumun nasıl gerçekleştirileceğinin anlatılması
9- VİZE
10- Öğrenci Sunumu ve bu sunum kapsamında iletişim ve sunum yapılanmasında yanlış ve doğruların tartışılması
11- Öğrenci Sunumu ve bu sunum kapsamında iletişim ve sunum yapılanmasındaki yanlış ve doğruların tartışılması
12- Öğrenci Sunumu ve bu sunum kapsamında iletişim ve sunum yapılanmasındaki yanlış ve doğruların tartışılması
13- Öğrenci Sunumu ve bu sunum kapsamında iletişim ve sunum yapılanmasındaki yanlış ve doğruların tartışılması
14- Öğrenci Sunumu ve bu sunum kapsamında iletişim ve sunum yapılanmasındaki yanlış ve doğruların tartışılması
15- Öğrenci Sunumu ve bu sunum kapsamında iletişim ve sunum yapılanmasındaki yanlış ve doğruların tartışılması
16- Öğrenci Sunumu ve bu sunum kapsamında iletişim ve sunum yapılanmasındaki yanlış ve doğruların tartışılması
17- Öğrenci Sunumu ve bu sunum kapsamında iletişim ve sunum yapılanmasındaki yanlış ve doğruların tartışılması
18- Öğrenci Sunumu ve bu sunum kapsamında iletişim ve sunum yapılanmasındaki yanlış ve doğruların tartışılması
19- Öğrenci Sunumu ve bu sunum kapsamında iletişim ve sunum yapılanmasındaki yanlış ve doğruların tartışılması
20- FİNAL

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kendisiyle ve çevresiyle doğru ve etkili iletişim kurmasını sağlar
2- Sözlü ve sözsüz iletişim yöntemlerinin farkına varma ve kullanma
3- Dinleyici ve sunum içeriği arasındaki ilişkiyi öğrenir
4- Sunum etkinliğinde kullandığı araçların yetkinliğini deneyimler.
5- Sunumun tüm aşamalarını tanımlar ve deneyimler
6- İkna tekniklerini kullanır
7- Ekip çalışması yapar
8- Türkçeyi doğru kullanma konusunda katkı sağlar
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mühendislik konularında matematik ve fen bilgilerini uygulama becerisine sahip olur.
2- Bir problemi saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur.
3- Bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisine sahip olur.
4- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve araçları kullanma becerisine sahip olur.
5- Deney/proje tasarlama, uygulama ve sonuçlarını analiz ederek yorumlama becerilerine sahip olur.
6- Takım çalışmasına yatkınlık becerisine sahip olur.
7- Bireysel çalışma becerisine sahip olur.
8- Sözlü ve/veya yazılı iletişim kurma becerisine sahip olur.
9- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisine sahip olur.
10- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hukuksal konularda bilgiye sahip olur.
11- Yönetsel becerilere (liderlik, organizasyon, zaman ve risk yönetimi, kalite bilinci, verimlilik vb) sahip olur.
12- Zamanı en iyi şekilde kullanma becerisine sahip olur.
13- Alışılmışın dışında yollar bulabilme becerisine sahip olur.
14- Yönetim becerisi, mesleki özgüven ve inisiyatif alabilme özelliklerine sahip olur.
15- Problemlere çözümler getirirken ulusal çıkarları gözetir.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 20 2 40
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 3 1 3
Ödevler 1 1 1
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     54
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar