Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Besin Hijyeni ve Tek.(doktora) > BALIK HASTALIKLARI PATOLOJİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BALIK HASTALIKLARI PATOLOJİSİ Üçüncü düzey SVPT 637 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı -
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Kültür balıklarında önemli olan bakteriyel ve mikotik hastalıklar hakkında bilgilendirmek
Dersin tanımı Balıkların hastalıkları patolojisini anlatan derstir.

Dersin içeriği
1- Kültür Balıklarında Genel Muayene Şekilleri ve Nekropsi
2- Kültür Balıklarında Genel Muayene Şekilleri ve Nekropsi
3- Balıkların bakteriyel hastalıları
4- Balıkların bakteriyel hastalıları
5- Balıkların bakteriyel hastalıları
6- Balıkların viral hastalıları
7- Balıkların viral hastalıları
8- Balıkların mantar hastalıları
9- Balıkların mantar hastalıları
10- Balıkların paraziter hastalıları
11- Balıkların paraziter hastalıları
12- Balıkların beslenme hastalıları
13- Balıkların diğer hastalıları
14- Tümörler
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- öğrenci Bakteriyel hastalıklardan, furunkuloz, ülser –, kolumnaris -, pedunkul -, solungaç - ve yüzgeç hastalıkları, vibrioz, yersinioz, tüberküloz, hemorajik septisemi, böbrek hastalığı ile mikotik hastalıklardan saprolegniazis, ihtiyofoniazis ve brankiyomikoz bilir.
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2- Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3- Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4- Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5- Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6- Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7- Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8- Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9- Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10- Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 5 2 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 1 14
Toplam iş yükü     94
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Erer. H. (2002) Balık Hastalıkları. S.Ü. Basımevi, Konya.
Yardımcı Kaynaklar Yerli ve Yabancı kaynaklar, internette balık hastalıkları ile ilgili siteler

Ders ile ilgili dosyalar