Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Temel İslam Bil (doktora) > FEN ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
FEN ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI Üçüncü düzey FBÖ 201 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ASLI SAYLAN KIRMIZIGÜL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. ASLI SAYLAN KIRMIZIGÜL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Fen öğretiminde kullanılan temel ve güncel öğretim yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olmak, güncel fen öğrenme ve öğretim yaklaşımlarını kullanmak ve farklı fen kavramlarının öğretiminde uygun yaklaşım seçimini yapabilmek
Dersin tanımı Fen öğretiminde farklı öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının kullanıldığı bir derstir.

Dersin içeriği
1- Fen öğrenme ve öğretmenin anlamı
2- Fen öğretiminin amacı ve temel ilkeleri
3- Fen öğretiminin tarihçesi
4- Öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının fen öğretimine yansımaları
5- Fen öğretiminde temel beceriler
6- Sınıf içi uygulama örnekleri
7- Fen öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar
8- Etkili bir fen öğretiminin bileşenleri
9- Fen öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açılardan bakış
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Fen öğretiminde kullanılan temel ve güncel öğretim yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olur.
2- Güncel fen öğrenme ve öğretim yaklaşımlarını kullanır.
3- Farklı fen kavramlarının öğretiminde uygun yaklaşım seçimini yapabilir.
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Kuranın manasını kavrar,yorumu hakkında söz sahibi olur.
2- Kuran ilimleri ve tefsir metinleri hakkında vukufiyetli bilgi sahibi olur, bu metinler hakkında yorum ve değerlendirme yapabilme becerisi kazanır.
3- Geniş ve derin bir Kuran kültürüne sahip olur, uluslararası düzeyde bilimsel toplantılara katılır, alanı ile ilgili tezler ileri sürüp savunabilir.
4- Hadislerin İslam’daki yerini bilir, Sünnetin Kur’ân-ı Kerim ışığında anlaşılacağını, lafız ve maksat arasındaki ilişkiyi kavrar, gaybî olanla olmayanları birbirinden ayırt eder, çelişki görülen hadisleri uzlaştırır.
5- İsnadın ortaya çıkışını, yerleşmesini, ravilerde aranan özellikleri ve ravilerin nasıl tenkid edildiğini bilir. Hadisin farklı rivayetlerini toplayıp sened ağını ortaya çıkararak onu değerlendirme yeteneğini kazanır.
6- Hadis değerlendirmelerinde bütünlüğün sağlanması gerektiğini bilir, sened ve metin tenkidinde bütünlüğü sağlama prensiplerini bilir, Hadisi anlama ve anlatmada bütünlüğün nasıl sağlanacağını bilir ve Hadisleri bütünlük esaslarına göre değerlendirebilme yeteneğini kazanır.
7- Klasik hadis ve tarih kaynaklarını, zihniyet yapılarını objekitif bir bakış açısıyla değerlendirir
8- XIX. ve XX. yüzyıllarda İslâm âlemindeki ihya hareketlerini doğuran nedenleri ve günümüz İslâm dünyasındaki ana dini akımları tanır.
9- İlk Dönemde ortaya çıkan Haricilik, şia, Mutezile, Mürcie gibi mezhepleri tanır.
10- Teolojik tartışmaların metodolojik ve tarihsel yönlerini kavrar ve değerlendirir.
11- İslam düşüncesinin güncel problemlerini tespit ve değerlendirme kabiliyetini kazanır.
12- Çağdaş teolojik problemlere çözüm önerebilme becerisini kazanır.
13- Dinî konularda alanında uzman akademisyenlerle çeşitli sempozyum, konferans, açık oturum ve panellerde bilgi paylaşımı kabiliyet ve becerisini geliştirme yeteneğine sahip olur.
14- Çağdaş değer ve ilkeler bazında, kazanılan bilimsel değer ve persfektif çerçevesinde insanlığa faydalı olma ilkesine bağlı kalınarak düzgün, tutarlı ve iyi bir vatandaş olma düşüncesini yaşatmaya çalışmak.
15- Din alanının kapsamı temel alınarak bilgilendirilme ihtiyacının gerekli ve lüzumlu olduğu kişi ve tüzel kişilerin ihtiyacı olan yazılı, sözlü ve görsel alanda sunum tecrübelerinin kazandırılması.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 5 2 10
Sunum / Seminer hazırlama 14 4 56
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 2 2
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     98
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 6 60
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı - Ergun, M. (2017). Fen bilimleri öğretiminde yeni yaklaşımlar. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar - Akçay, B. (2019). Fen öğrenme ve öğretim yaklaşımları. Nobel Akademik Yayıncılık. - Akgündüz, D. (2019). Fen ve matematik eğitiminde teknolojik yaklaşımlar. Anı Yayıncılık. - Balım, A. G. (2019). Fen öğretiminde yenilikçi yaklaşımlar. Anı Yayıncılık. - Büyükalan Filiz, S. (2014). Öğrenme öğretme kuram ve yaklaşımları. Pegem Akademi. - Keleş, Ö. (2014). Uygulamalı etkinliklerle fen eğitiminde yeni yaklaşımlar. Pegem Akademi. - Oral, B. (2019). Öğrenme ve öğretme kuram ve yaklaşımları. Pegem Akademi.

Ders ile ilgili dosyalar