Giriş | English

Lisans > Ziraat Fakültesi > Zootekni > YEMLER BİLGİSİ VE TEKNOLOJİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
YEMLER BİLGİSİ VE TEKNOLOJİSİ Birinci düzey ZT 208 Zorunlu 4 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri --
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. SELMA BÜYÜKKILIÇ BEYZİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Yusuf KONCA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş. Gör. Selma BÜYÜKKILIÇ BEYZİ
Dersin veriliş şekli Teorik ve uygulamalı
Dersin amacı Yemler hakkında bilgi edinmek, hayvan beslemede yemlerin kullanımlarında sağladığı besin maddeleri, kullanım düzeyleri ve hayvan sağlığı ve ürüne olan etkileri konusunda bilgi edinmek
Dersin tanımı Yemler ve Yemlere Uygulanan Teknolojilerin ve Yemlerin Hayvan Beslemede Kullanılması

Dersin içeriği
1- Yemlerin tanımı ve genel özellikleri
2- Yeşil yemler, çşitleri ve besin madde değerini etkileyen faktörler
3- Çayır meralar ve besleme değeri
4- Kuru kaba yemler ve çeşitleri ve besin madde değerini etkileyen faktörler
5- Silaj yemleri
6- Kök ve yumru yemler, dolgu maddesince zengin yemler
7- Konsantre yemler, buğdaygil dane yemleri
8- Ara sınav
9- Konsantre yemler, baklagil dane yemleri
10- Endüstri yan ürünleri, yemlik yağlar
11- Hayvansal kökenli yemler, alternatif yem maddeleri
12- Mineral yemler ve vitaminler, yem katkı maddeleri
13- Yemlerde antinutrisyonel faktörler
14- Yem teknolojisi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Yemler Hakkında genel bilgilerin öğrenilmesi
2- Yeşil ve kuru kaba yemler ve niteliklerinin öğrenilmesi
3- Buğdaygil ve baklagil dane yemler ve niteliklerinin öğrenilmesi
4- Yemlerde zararlı unsurların bilinmesi
5- Yem Katkı maddeleri
6- Yemlere uygulanan teknolojik işlemler
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Zootekni alanında hayvan yetiştirme, hayvan besleme, hayvan ıslahı, gen kaynakları, ekoloji, biyoteknoloji ve çiftlik yönetimi konularında temel bilgileri edinme, bu bilgileri pratik ve teorik olarak kullanabilme becerisi,
2- Türkiye'de ve Dünya'da hayvancılık ve hayvansal üretimin önemini kavrama, geliştirme yeni fikirler oluşturabilme becerisi,
3- Temel ziraat ile ilgili yerli ve yabancı kaynaklardan günceli takip etme ve bilgi kaynaklarına ulaşma, kaynak araştırması yapabilme becerisi,
4- Zootekni alanına ilaveten, ziraatin diğer alanlarında da (bitkisel üretim) temel bilgilere sahip olma ve gerektiğinde bu bilgileri geliştirebilme becerisi,
5- Tarım ve Mühendislikle ilgili olarak etik değerleri kavrama ve bunlara uygun olarak hareket edebilme becerisi,
6- Büyükbaş, Küçükbaş, Kanatlı grubu hayvanları (genel çiftli hayvanları)tanımlayabilme, adlandırabilme ve yetiştirebilme, bu alanda işletme kurabilme ve işletebilme yeterliliği becerisi,
7- Hayvan genetiği, gen kaynakları ile tüm hayvansal materyalin ve çevrenin korunması ile sürdürülebilirlik için yöntemleri belirleme ve uygulama becerisi,
8- Hayvansal kaynaklı ürünlerin insan beslenmesinde öneminin ve kalite standartlarının kavranması , bu ürünlerin işlenme aşamaları, ekonomik değeri ve pazarlanma noktalarının bilgi ve becerilerinin kazanılması,
9- Zootekni alanında ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; saha çalışmaları yapabilme, bilgilerini ve sorunlara karşı çözüm önerilerini aktarabilme becerisi,
10- Çiftlik hayvanlarında fizyoloji, anatomi, üreme biyolojisi, hayvan davranışları-refahı, hayvan hastalıkları ve sağlık konusunda temel bilgiler kazanma ve gerektiğinde kullanabilme becerisi,
11- Hayvan beslenmesinin önemi, yem kaynakları ve bunların etkin şekilde kullanılması, alternatif besin kaynakları, rasyon hazırlama becerisi,
12- Araştırma ve denemeler sonucunda veri analizi, istatistik yöntemlerin uygulanması becerisi,
13- Tarımsal problemlerin çözümünde araştırma, analitik düşünme, bilgiye ulaşma ve çözüm üretme becerisi (Proje, ödev, tez, seminer, staj),
14- Tarımsal problemlerin farkında olma, onları izleyebilme, bu konularla ilgili görüşlerini açık bir şekilde sözlü ve yazılı ifade ederek iletişim kurabilme (Türk dili, sosyal içerikli ders) becerisi,
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 4 52
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 4 16
Ödevler 2 4 8
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 1 2 2
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 4 4
Laboratuvar 2 4 8
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 4 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     112
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 90
Kısa sınav 2 5
Ödev 2 5
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Yemler Bilgisi ve Teknolojisi
Yardımcı Kaynaklar Yemler, Yem Hijyeni ve Teknolojisi, Yemler Bilgisi, Karma Yemler ve Karma Yem Teknolojisi

Ders ile ilgili dosyalar