Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Matematik (y.l.) > YÜKSEK GEOMETRİ-II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
YÜKSEK GEOMETRİ-II İkinci düzey MAT 556 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. NURAL YÜKSEL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. NURAL YÜKSEL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Dersin amacı; öğrencilere,Eğriler, eğrilikler ve bazı özel eğrilerin farklı çatılara gore incelenmesini göstererek, hiperyüzeyler, hiperyüzey örnekleri ve bazı yüzeylerin karekterizasyonlarının yapılmasını öğretmektir.
Dersin tanımı Gauss denklemi ve eğriliği , Codazzi Mainardi denklemleri, hiperyüzeyler, hiperküre, hipersilindir, dönel hiperyüzeyler, regle yüzeyler , paralel hiper yüzeyler ve bu yüzeylerin integral invaryantları..

Dersin içeriği
1- Gauss denklemi
2- Gauss eğriliği ve Codazzi Mainardi denklemleri
3- Hiperyüzey örnekleri
4- Hiperküre
5- Hipersilindir
6- Dönel hiperyüzeyler
7- Regle yüzeyler
8- ARA SINAV
9- Uzay hareketleri ve regle yüzeyin invaryantları
10- Regle yüzeylerin integral invaryantları
11- Regle yüzeylerin açılabilirliği ve açılım açışı
12- Kapalı regle yüzeylerin açılabilirliği ve açılım uzunluğu
13- Parelel hiperyüzeyler
14- Genel örnekler
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Gauss eğriliği ve Codazzi Mainardi denklemleri öğrenildi.
2- Hiperküre ve Hipersilindir anlatıldı.
3- Regle yüzeyler öğrenildi.
4- Regle yüzeyin invaryantları elde edildi.
5- Regle yüzeylerin açılabilirliği ve açılım açışı hesaplandı.
6- Kapalı Regle yüzeylerin açılabilirliği ve açılım uzunluğu bulundu.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisans düzeyinde alınan matematik eğitimi temelinde bilgi birikimini belirli bir düzeyde geliştirebilme
2- Alanında edindikleri teorik ve pratik bilgileri kullanabilme
3- Alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerdeki bilgilerle bütünleştirerek çalışmalarında kullanbilme
4- Matematik alanında güncel gelişmeleri ve kendi araştırmalarını, kendi alanında ve alanı dışında çalışan araştırmacılara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme
5- Yaptığı çalışmalarda, konusuyla ilgili verilerin derlenmesi,düzenlenmesi, yorumlanması ve kullanılması aşamalarında toplumsal ve bilimsel etik değerlere saygı göstermesi
6- Kendi alanında veya diğer disiplinlerde bilgiye ulaşma yöntemlerini etkin ve etik değerlere uygun olarak kullanabilme.
7- Matematiksel bilgi birikimini teknolojide etkin ve vereimli bir şekilde kullanabilme
8- Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılara katılarak bilgi paylaşımında bulunabilme
9- Alanında karşılaştığı yeni bir bilgiyi eleştirel yaklaşımlarla değerlendirerek anlayabilme ve yorumlayabilme
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 1 5 5
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 5 2 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 3 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 7 2 14
Toplam iş yükü     188
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1. Hacısalihoğlu H.H. Diferensiyel Geometri,İnönü Üniv.Fen-Ed.Fak.Yayınları,1983. 2. Sabuncuoğlu, Arif , Diferensiyel Geometri, Ankara, Kasım 2006.
Yardımcı Kaynaklar 3. B.O’Neill , Semi Riemannian Geometry, with Applications to relativity, New York, Acedemic Pres Inc. (1983) 4. M. Do Carmo, Differential Geometry of Curves and Surfaces Prentica- Hall (1976).

Ders ile ilgili dosyalar