Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MESLEK ÇALGISI VI (VİYOLA) |
Birinci düzey |
MÜZ310.10 |
Seçmeli |
6 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Öğr.Gör. Zülfikar ÖZFINDIK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
Klasik Batı müzik kültürünün dönemlere göre gelişimini öğrencilere aktarabilmek. Viyola sanatının gelişim tarihini anlatmak. Öğrencilerde çalgı ve müzik sevgisini güçlendirmek. Müzik terminolojisini anlatmak. Öğrencilerde yaratıcılık özelliğini geliştirebilmek. Eserler üzerinde tahlil yapabilmek.
|
Dersin tanımı
|
Viyola için bestelenmiş yapıtların, teknik ve yorum çeşitliliğinin öğretilmesinin yanı sıra, izleyici önünde sunulacak programların oluşturulması için gerekli yöntem ve hazırlıkların öğretilmesi yolu ile yapılır.
|
1- |
Üç-dört oktavlı gam. V. Pozisyon çalışmaları. Farklı iki etüt..6-9 pozisyonlu alıştırma.
|
2- |
Üç-dört oktavlı gam(detache). ).Sağ ve sol el için alıştırma.İki,üç etüt.
|
3- |
Üç-dört oktavlı gam 8-16-24 legato.Arpej.Paralel minör. Portato tekniğini tanıma.Sevcik Op.2 No.6 Farklı iki etüt.
|
4- |
Üç-dört oktavlı gam 8-16-24 legato.Arpej.Paralel minör.Sağ ve sol el için alıştırma. Farklı iki etüt.
|
5- |
Üç-dört oktavlı gam (farklı yaylarla).Telden tele geçiş.
|
6- |
Üç-dört oktavlı gam 8-16-24 legato Arpej.Paralel minör.Bir boş telde crescendo ve diminuendo çalışması.
|
7- |
Üç-dört oktavlı gam farklı yaylarla. Arpej.Paralel minör. Farklı iki etüt.
|
8- |
Vize sınavına hazırlık
|
9- |
SINAV HAFTASI
|
10- |
SINAV HAFTASI
|
11- |
Sol el tekniği için alıştırma.İki parça.8-16-24 legato çalışması.
|
12- |
İki parça. Farklı iki etüt.
|
13- |
Doğru entonasyon için alıştırma. İki parça. Farklı iki etüt.
|
14- |
Eşlikle icra teknikleri. İki parça. Farklı iki etüt.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Viyola tekniğini oluşturan temel ilkeler ile, bu çalgı için yazılmış müzik biçimlerini yorumlamanın yanı sıra, öğretme tekniklerini de tanımlayabilmesi,
|
2- |
Viyola için bestelenmiş yapıtların, dönemsel formlarını inceleyerek ve karşılaştırmalar yaparak değerlendirmesi,
|
3- |
Bireysel dinletiler yaparak,ses ve görüntü kayıtlarını analiz edebilmesi,
|
4- |
Yorumladığı eserleri seslendirme amacı ile sanatsal etkinlikler planlayarak sosyal sorumluluk alması,
|
5- |
Yaptığı çalışmalardan elde ettiği bulguları bir rapor haline getirip yazabilmesi
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
|
|
2- |
Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
|
|
3- |
Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
|
|
4- |
Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
|
|
5- |
Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
|
|
6- |
Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
|
|
7- |
Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
|
|
8- |
Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
|
|
9- |
Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
|
|
10- |
Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
|
|
11- |
Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
|
|
12- |
Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
4
|
56
|
Ödevler
|
4
|
1
|
4
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
92
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
1
|
40
|
Ödev
|
1
|
10
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
R.Kreutzer “42 etüt”,Wohlfahrt “Etüdler”,Pracht “Etüdler”,,Sitt “Etüdler”,,Sh.Beriot “Etüdler”,,F.Mazas “Etüdler”,,Kayser“Etüdler, A.Corelli “Sonatlar”,Batı Avrupa bestecilerinin “Piyesler”topluluğu,J.S.Bach “Concert c moll”, G.F.Hendel “Concerto h moll” ve diğer.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|