Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Rekreasyon > REKREASYONDA İLETİŞİM VE HALKLA İLİŞKİLER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
REKREASYONDA İLETİŞİM VE HALKLA İLİŞKİLER Birinci düzey REK401 Zorunlu 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. EMİRE ÖZKATAR KAYA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Dr.Öğr.Üyesi EMİRE ÖZKATAR KAYA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Halkla ilişkilerin tanımı amacını, doğuşunu ve gelişimini iletişim sürecini öğelerini, iletişim türlerini engellerini, bu engellerinin giderilmesini ve iletişimde kaliteyi kavratmak,
Dersin tanımı Rekreasyonda İletişim ve Halkla İlişkiler

Dersin içeriği
1- Halkla ilişkilerin Tanımı ve Karması
2- İletişimin tanımı, süreci ve öğeleri
3- Halkla ilişkilerde etkili iletişim becerileri
4- İletişimde beden dili öğeleri
5- İletişimde empati kurmanın Önemi
6- Halkla İlişkilerde Kullanılan Teoriler ve temel ilkeler
7- Spor Organizasyonlarındaki Halkla İlişkiler Kampanyası İletişim Aşamaları
8- Halkla ilişkilerin süreçleri + Ara Sınav
9- Halkla ilişkilerin Türleri (Pro-aktif, Re-Aktif)
10- Halkla ilişkilerde kullanılan iletişim araçları
11- Halkla ilişkilerin Uygulama Alanları
12- Halkla İlişkiler Biriminin Görevleri
13- Halkla İlişkilerde etkin iletişim ikna ve Personel Repertuarı
14- Halkla ilişkilerde Kullanılan Bazı Kuramlar
15- Yarıyıl Sınavı
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Halkla ilişkiler ve iletişim hakkında bilgi sahibi ve donanımlı olur
2- İletişim becerilerine sahip olur
3- Halkla ilişkiler ve iletişim konusunda temel becerileri kazanır
4- -Halkla ilişkiler Birimin Görevlerini öğrenir
5- - Etkili iletim becerisi ile sporda halkla ilişkiler bütününü oluşturur.
6- -Spordaki hedef kitleye, iletişim ve halkla ilişiklerle yöntemiyle ulaşır
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alan ile ilgili güncel bilgilere sahip olma.
2- Alanından edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3- Alanından edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme.
4- Analiz edebilme, araştırmalara alanı ile ilgili verilere yönelik kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
5- Alanla ilgili temel spor yönetimi kavramlarını ve prensipleri tanımlayabilme.
6- Alan ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
7- Alan ile ilgili bir probleminin çözümünde gerek bireysel gerekse grup elemanı olarak sorumluluk alabilir.
8- Alanındaki gelişmeleri takip ederek, bulunduğu şartların getirdiği ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilir.
9- Bir problem için yapılan analizlere dayalı alternatif çözümler formüle edebilir.
10- Alan ile ilgili konulardaki düşüncelerini ve çözüm önerilerini konunun uzmanı olan veya olmayan kişilerle paylaşabilir.
11- Bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri takip edebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilir.
12- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
13- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.
14- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
15- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
16- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
17- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
18- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 3 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 4 3 12
Sunum / Seminer hazırlama 4 3 12
Kısa sınavlar 2 3 6
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 3 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     67
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Rekreasyonda İletişim ve Halkla İlişkiler Ders Notları I,
Yardımcı Kaynaklar Rekreasyonda İletişim ve Halkla İlişkiler Ders Notları II,

Ders ile ilgili dosyalar