Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Tekstil Mühendisliği > ORİBATİD AKARLAR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ORİBATİD AKARLAR Birinci düzey BİY 627 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. AYŞE TOLUK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. NUSRET AYYILDIZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Öğrencilere oribatid akarların biyolojisi, taksonomisi ve ekolojisini öğretmek ve toprak faunası içerisinde önemlerini vurgulamaktır.
Dersin tanımı Oribatid akarların biyolojisi, taksonomisi ve ekolojisi konuları işlenmektedir.

Dersin içeriği
1- Temel dış morfoloji
2- Temel dış morfoloji
3- Deri ve deriden oluşan yapılar
4- Deri ve deriden oluşan yapılar
5- Prodorsum, notogaster, karın bölgesindeki yapılar, ağız parçaları
6- Prodorsum, notogaster, karın bölgesindeki yapılar, ağız parçaları
7- Bacaklar ve kıl donanımları
8- Beslenme biyolojisi
9- Üreme biyolojisi
10- Üreme biyolojisi
11- Ekoloji
12- Ekoloji
13- Toplama ve inceleme teknikleri, teşhis
14- Toplama ve inceleme teknikleri, teşhis
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Oribatid akar morfolojisi, fizyolojisi ve davranışı hakkında bilgi sahibi olur.
2- Bir oribatid akarın özelliklerini gözlemler ve teşhis eder.
3- Bacaklar ve kıl donanımının ayrımını yapar.
4- Oribatid akarların ekolojisini bilir.
5- Oribatid akarların toplama, saklama ve preparasyon teknikleri hakkında bilgi sahibi olur.
6- Oribatid akarlar üzerine yayımlanmış kaynaklardaki bilgiyi anlar, analiz ve sentez eder.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi. (1)
2- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. (1)
3- Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. (2)
4- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (3)
5- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. (4)
6- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. (5)
7- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. (6)
8- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. (7)
9- En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi. (7)
10- Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. (7)
11- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci. (8)
12- Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. (8)
13- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. (9)
14- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. (10)
15- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. (11)
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 7 5 35
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 24 24
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 20 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     188
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 65
Kısa sınav 0 0
Ödev 7 35
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1. Balogh, J., Balogh, P., The Oribatid Mites Genera of the World, The Hungarian Natural History Museum, Budapest, 1992. 2. Dindal, D.L. (ed.), Biology of Oribatid Mites, State University of New York, 1977.
Yardımcı Kaynaklar 1. Dindal, D.L. (ed.), Soil Biology Guide, John Wiley & Sons, New York, 1990. 2.Coleman, D.C., Crossley, D.A.Jr., Fundamentals of Soil Ecology, Academic Press, San Diego, 1996.

Ders ile ilgili dosyalar