Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > İşletme (doktora) > ANABİLİM DALI SEMİNERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ANABİLİM DALI SEMİNERİ Üçüncü düzey ORA 527 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ İBRAHİM KARACA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. ERHAN YOSKA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. ERHAN YOSKA
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Tarih alanında bir konunun araştırılması, elde edilen bilgi ve değerlendirmelerin belirli teknik kurallara uyularak ortaya konulması tecrübesi kazandırmaktır
Dersin tanımı ORA 528 ANABİLİM DALI SEMİNERİ

Dersin içeriği
1- TEZ KONUSUNDA DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR
2- KONU LİTERATÜRÜNÜN İNCELENMESİ
3- KAYNAKLARI DERİNLİĞİNE İNCELEME
4- KAYNAKLARI GENİŞLİĞİNE İNCELEME
5- BİLGİ FİŞLERİNİN GENEL PLANA DAĞITILMASI
6- DENGE VE BÜTÜNLÜK
7- ANA BÖLÜMLER
8- FİKRİ BÜTÜNLÜK
9- BİÇİMSEL BÜTÜNLÜK
10- RAŞTIRMANIN PROBLEMİ
11- ARAŞTIRMANIN PROBLEMİ
12- ARAŞTIRMANIN AMACI
13- LİTERATÜR İNCELEMESİ
14- ARAŞTIRMANIN METODU
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bu dersi başarı ile bitiren öğrenci tez yazım tekniklerini kavrar.
2- Bu dersi başarı ile bitiren öğrenci tez yazım tekniklerini kavrar.
3- Bu dersi başarı ile bitiren öğrenci tez yazım tekniklerini kavrar.
4- Bu dersi başarı ile bitiren öğrenci tez yazım tekniklerini kavrar.
5- Bu dersi başarı ile bitiren öğrenci tez yazım tekniklerini kavrar.
6- Bu dersi başarı ile bitiren öğrenci tez yazım tekniklerini kavrar.
7- Bu dersi başarı ile bitiren öğrenci tez yazım tekniklerini kavrar.
8- Bu dersi başarı ile bitiren öğrenci tez yazım tekniklerini kavrar.
9- Bu dersi başarı ile bitiren öğrenci tez yazım tekniklerini kavrar.
10- Bu dersi başarı ile bitiren öğrenci tez yazım tekniklerini kavrar.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanı ile ilgili nitel ve nicel verileri toplar, bilgisayar destekli programlarla analiz eder ve yorumlar.
2- İşletme bilimi ile ilgili alanlarda özgün bilimsel çalışma yaparak, ulusal ve uluslararası literatüre katkıda bulunur.
3- Yaptığı bilimsel çalışmaları araştırmacılara ve diğer yararlanıcılara makaleler yoluyla yazılı; seminer, sempozyum, konferans ve kongre bildirileri yoluyla sözlü olarak aktarır.
4- İşletme ve çevresine ilişkin ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder, bunların işletme ve çevresi üzerindeki etkilerini tartışır.
5- İşletme bilimi ile ilgili alanlarda (yönetim, muhasebe, finansman, üretim yönetimi, pazarlama, sayısal yöntemler) ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve yönetimsel etik sorunları tespit eder ve bunlara çözüm üretir.
6- İşletmelerde insan kaynaklarının stratejik bir unsur olarak etkin ve verimli bir şekilde yönetilmesinin yollarını açıklar.
7- Bir yeni girişimin nasıl başlatılacağını ve girişimcilik sürecinin nasıl yönetileceğini gösterir ve uygular.
8- İşletmelerin uzun vadede sürdürülebilir rekabet üstünlüğüne sahip olması için izlenmesi gereken stratejik yönetim süreçlerini açıklar.
9- Üretim yönetiminde karşılaşılan problemler ve kullanılan yöntemler hakkında dünyadaki son gelişmeleri ve ortaya çıkan yeni yaklaşımları tartışır.
10- Üretim ve hizmet sektöründeki gerçek olaylar için standart süreleri tespit edip simülasyon modelleri tasarlar ve elde edilen sonuçları yorumlar.
11- Ekonomi, finans, muhasebe ve denetim alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri, bunların işletmeler ve piyasalar üzerindeki etkilerini takip eder ve tartışır.
12- Pazarlamanın temel alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar.
13- Pazarlama biliminin, işletme bölümünün diğer anabilim dallarıyla etkileşimini açıklar ve yeni bakış açıları ile farklı konuları tartışır.
14- İşletmenin farklı alanlarına ilişkin problemleri teorik alt yapılarını ve bağlamsal koşullarını dikkate alarak tartışır.
15- Mevcut bir problemin çözümünde kullanılan yöntemler arasındaki farkları, avantaj ve dezavantajları tartışır.
16- Literatürdeki bir çalışmaya farklı yöntemler uygular ve problemin çözümü için yeni yaklaşımlar ya da yeni yöntemler önerir.
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 2 30
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 15 2 30
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 20 2 40
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 15 2 30
Toplam iş yükü     152
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   100
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Mübahat S. Kütükoğlu, Tarih Araştırmalarında Usul, İstanbul 1988 Zeki Velid Togan, Tarihte Usul, İstanbul 1950 Edward Hallett Carr, Tarih Nedir?, Çev. M. G. Göktürk, İstanbul 1994 Niyazi Karasar, Bilimsel Araştırma Yöntemi, Ankara 1995 Cihan Dura, Düşünme Araştırma, Yazma, Ekin Yayınları İstanbul 2005. ismail Özçelik,Tarih Araştırmalarında Yöntem ve Teknikler, Ankara 2011.
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar