Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Avrasya Araştirmalari (y.l) > ANABİLİM DALI SEMİNERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ANABİLİM DALI SEMİNERİ İkinci düzey ORA 527 Zorunlu 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ İBRAHİM KARACA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. ERHAN YOSKA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. ERHAN YOSKA
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Tarih alanında bir konunun araştırılması, elde edilen bilgi ve değerlendirmelerin belirli teknik kurallara uyularak ortaya konulması tecrübesi kazandırmaktır
Dersin tanımı ORA 528 ANABİLİM DALI SEMİNERİ

Dersin içeriği
1- TEZ KONUSUNDA DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR
2- KONU LİTERATÜRÜNÜN İNCELENMESİ
3- KAYNAKLARI DERİNLİĞİNE İNCELEME
4- KAYNAKLARI GENİŞLİĞİNE İNCELEME
5- BİLGİ FİŞLERİNİN GENEL PLANA DAĞITILMASI
6- DENGE VE BÜTÜNLÜK
7- ANA BÖLÜMLER
8- FİKRİ BÜTÜNLÜK
9- BİÇİMSEL BÜTÜNLÜK
10- RAŞTIRMANIN PROBLEMİ
11- ARAŞTIRMANIN PROBLEMİ
12- ARAŞTIRMANIN AMACI
13- LİTERATÜR İNCELEMESİ
14- ARAŞTIRMANIN METODU
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bu dersi başarı ile bitiren öğrenci tez yazım tekniklerini kavrar.
2- Bu dersi başarı ile bitiren öğrenci tez yazım tekniklerini kavrar.
3- Bu dersi başarı ile bitiren öğrenci tez yazım tekniklerini kavrar.
4- Bu dersi başarı ile bitiren öğrenci tez yazım tekniklerini kavrar.
5- Bu dersi başarı ile bitiren öğrenci tez yazım tekniklerini kavrar.
6- Bu dersi başarı ile bitiren öğrenci tez yazım tekniklerini kavrar.
7- Bu dersi başarı ile bitiren öğrenci tez yazım tekniklerini kavrar.
8- Bu dersi başarı ile bitiren öğrenci tez yazım tekniklerini kavrar.
9- Bu dersi başarı ile bitiren öğrenci tez yazım tekniklerini kavrar.
10- Bu dersi başarı ile bitiren öğrenci tez yazım tekniklerini kavrar.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Avrasya coğrafyasını ve bu coğrafyada yaşayan toplumları tanır.
2- Türk Dünyasının tarihini bilir, Türk Dünyasında meydana gelen gelişmeleri takip eder ve varsa sorunlara çözüm üretir.
3- Avrasya bölgesi toplumlarının iktisat, uluslararası ilişkiler, dil, edebiyat, tarih, sanat tarihi, sosyoloji, coğrafya vb. alanlarda ortaya çıkan teorik ve pratik yenilikleri takip edebilmek, bu alanlarda yorum, analiz ve değerlendirme yapar.
4- Türk Dünyasının etkileşimde bulunduğu kültürler üzerine araştırmalar yapar ve bu hususta bilgi ve donanıma sahip olur.
5- Avrasya coğrafyasındaki dil, edebiyat, tarih, sanat, sanat tarihi, sosyoloji, iktisat, işletme, uluslararası ilişkiler, antropoloji vd. alanlarda gelişmiş bir duyarlılık ve birikime sahip olur.
6- Avrasya coğrafyasındaki siyasi, ekonomik ve sosyokültürel sorunlara dair temel bilgilere sahip olur ve bunlara çözüm önerileri sunabilme becerisi kazanır.
7- Avrasya coğrafyasındaki devletlerin birbirleri ile olan çok yönlü ve çok boyutlu ilişkilerini analiz eder.
8- Çağdaş Türk lehçe ve şivelerinden en az birini ileri düzeyde bilir. Rus, Çin, Fars ve Arap dillerinden birini de orta seviyede bilir.
9- Türk dünyasının siyasi ve ekonomik anlamda etkileşimde bulunduğu devletleri tanır ve onlar hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olur.
10- Türk dünyası başta olmak üzere öteki komşu halkların dil, din, kültür, çevre, etnik ve sosyal sorunlarını tespit ve analiz edecek, çözümler sunacak seviyede bilgi ve becerisine sahip olur.
11- Alanla ilgili bilimsel araştırma projeleri yapabilecek bilgi ve donanıma sahip olmak, problem ve sorunlara çözüm üretecek şekilde model kurma ve hipotez geliştirebilme becerisi kazanır.
12- Bilimsel etik hususunda sorumluluk bilinci kazanır.
13- Avrasya coğrafyasında meydana gelen siyasi ve sosyal olaylara farklı perspektiflerden bakabilme becerisi geliştirir.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 2 30
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 15 2 30
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 20 2 40
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 15 2 30
Toplam iş yükü     152
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   100
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Mübahat S. Kütükoğlu, Tarih Araştırmalarında Usul, İstanbul 1988 Zeki Velid Togan, Tarihte Usul, İstanbul 1950 Edward Hallett Carr, Tarih Nedir?, Çev. M. G. Göktürk, İstanbul 1994 Niyazi Karasar, Bilimsel Araştırma Yöntemi, Ankara 1995 Cihan Dura, Düşünme Araştırma, Yazma, Ekin Yayınları İstanbul 2005. ismail Özçelik,Tarih Araştırmalarında Yöntem ve Teknikler, Ankara 2011.
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar