Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Güney Asya Çalişmalari (y.l) > EDEBİYAT, MİT VE FOLKLOR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
EDEBİYAT, MİT VE FOLKLOR İkinci düzey ELIT611 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri mitoloji ve İngiliz edebiyatı hakkında ön bilgiler
Eğitimin dili İngilizce
Koordinatör DOÇ. DR. İFAKAT BANU AKÇEŞME
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ.DR. CRISTINA MIRELA NICOLAESCU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli grup tartışması, yüz yüze
Dersin amacı öğrenciler için bu dersin amacı, İngiliz halkbilimi ve mitolojisinin temellerine aşina olma, ve bunların edebiyatla olan bağlantısını öğrenmedir.
Dersin tanımı bu ders Britanya kültürlerinin belli başlı mitleri ve halkbilimlerinin bir çalışmasıdır. Öğrencilere çeşitli mitler ve halkbilimlerle; bunların edebiyata ve bir kültürün edebi mirasına katkısı gösterilir.

Dersin içeriği
1- Müfredatın sunumu; derse giriş
2- Halkbilim ve Mitoloji – genel bir bakış (teorik altyapı)
3- Halkbilimin doğası(sosyal,tarihi); halkbilim ve edebiyat; halkbilim ve etnoğrafya(terminoloji sağlanıp tartışılacaktır)
4- Halkbilim, mitoloji ve gerçeklik (canavarlara, yaratıklara,vs. karşı)
5- halkbilimi sınıflandırmanın prensipleri (tür, alttür): halk hikayesi, efsaneler, mitler
6- yarıyıl sınavı için genel tekrar (temel noktalar)
7- Proje taslaklarının PowerPoint sunumu.
8- Sunulan proje taslakları hakkında yuvarlak masa konuşması ve geri dönüt.
9- Gelen geri dönütler ve öneriler ışığında proje taslakları üzerinde yeniden çalışma.
10- Beowulf üzerinde yansımalar (analiz etmek için pasajlar tedarik edilecektir.)
11- Arthur serisi efsaneleri üzerinde yansımalar (analiz etmek için pasajlar tedarik edilecektir).
12- İngiliz edebiyatında mitler, ilkörnekler, ve motifler(analiz etmek için pasajlar tedarik edilecektir.)
13- Atasözleri (analiz etmek için pasajlar tedarik edilecektir.)
14- değerlendirilmiş edebi parçalar üzerinde son görüşler; Final sınavı için genel tekrar
15- Final
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Mitleri üreten kültürleri tanımlamak ve tartışmak- Analitik, bağlamsal, birleştirici yazma becerilerini geliştirme- Bu hikayelerin bu günkü yaşamımıza neler katabileceğini keşfetmek- Mitleri ve mitlerin toplumlarda ve kültürlerde nasıl işlev gördüğünü okumak ve yorumlamak.
2- Mitik metaforları, sembolleri ve benzetmeleri okumak ve yorumlamak
3- Bir hikayedeki (motifler denen) aksiyonları, sembolleri, olayları, önemli karakterleri bir başka hikayedekilerle karşılaştırma ve kıyaslama
4- Ders öğrencilerin analitik becerilerini sözlü ve yazılı sunumlarla güçlendirecektir.
5- Ait oldukları kültürlerde önemli izler bırakan mitleri okuyup yorumlamak.
6- okunmuş olan seçili metinlerden kültürle ilgili mantıklı çıkarımlar yapmak.
7- Belirlenen yazılı ve sözlü eserlerde insanların inançlarının, fikirlerinin, davranışlarının ve değerlerinin benzerliğine veya farklılığına saygı duymak.
8- Edebi eserlerde mit, ilkörnek, motif, sıradışı etmenler, vs. hakkında ilgili ve sağlam fikirler sunmak.
9- Dersin sonunda bir araştırma çalışması yazabilecek nitelikte olma.
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 4 2 8
Sunum / Seminer hazırlama 2 1 2
Kısa sınavlar 1 1 1
Ara sınavlara hazırlık 3 1 3
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 1 1
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 8 1 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 14 4 56
Toplam iş yükü     150
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 25
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 15
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Archetypes and Motifs in Folklore and Literature. A handbook.Editors Jane Garry and Hasan El-Shamy.M.E.Sharpe, Armonk, New York and London. 2005; M.I. Ebbutt. M.A. Hero-Myths and Legends of the British Race.George G. Harrap and Comp. Ltd. London, Calcutta, Sidney, 1990
Yardımcı Kaynaklar Out of the Ordinary.Folklore and the Supernatural. Editor Barbara Walker. Utah State, University Press, Logan, Utah, 1995. Wolfgang Mieder. Proverbs.A handbook.Greenwood Press.Westport, |USA, 2004. Boria Sax. The Mythical Zoo.An Encyclopedia of Animals in World Myth, Legend and Literature. ABC-Clio, Inc. USA, 2001. J. A. Coleman. The Dictionary of Mythology.An A-Z of Themes, Legends and Heroes. Arcturus Publishing Limited, UK, London, 2007. Jason Marc Harris. Folklore and the Fantastic in Nineteenth-Century British Fiction.Ashgate, USA, 2008. Linda S. Watts. Encyclopedia of American Folklore.Facts on File, Infobase Publishing, USA, 2007. Martha C. Sims, Martine Stephens. Living Folklore. An Introduction to the Study of People and Their Traditions. Utah State University Press, Logan, Utah, 2005. Patricia Monaghan. The Encyclopedia of Celtic Mythology and Folklore.Facts on File, Infobase Publishing, USA, 2004. S.K. Robisch. Wolves and the Wolf Myth in American Literature. University of Nevada Press, USA. 2009. Theodore Ziolkowski. Minos and the Moderns.Cretan Myth in Twentieth-Century Literature and Art.Oxford University Press, 2008. Vladimir Propp. Theory and History of Literature, volume 5. University of Minnesota Press, Minneapolis, 1997. Welsh Mythology and Folklore in Popular Culture.Essays on Adaptations in Literature, Film, Television and Digital Media. Editors Audrey L. Becker and Kristin Noone.McFarland and Comp. Inc. Publishers, North Carolina and London, 2011. Charles Harold Herford. Norse Myth in English Poetry.Kessinger Publishing, LLC 2009. Charles Squire. The Mythology and Ancient Britain and Ireland.London, Constable and |Comp. Ltd. 1909. Diane E. Golastein, Sylvia Ann Grider, Jeannie Banks Thomas. Haunting Experiences.Ghosts in Contemporary Folklore.Utah State University Press, Logan, Utah, 2007. Jean Shinoda Bolen, M.D. Goddesses in Everywoman.Powerful Archetypes in Women’s Lives. Harper-Collins Publishers Ltd., Canada, 2008. Isobel. E. Williams. Scottish Folklore. W R Chambers Ltd., Edinburgh, 1991. Jacqueline |Simpson, Steve Roud. A Dictionary of English Folklore. Oxford University Press, 2000. Beowulf and Other Stories.A New Introduction to Old English, Old Icelandic and Anglo-Norman Literatures. Editors Richard North and Joe Allard. Routledge, London and New York.2012. John Storey. Inventing Popular Culture.From Folklore to Globalization.Blackwell Publishing, 2003. Marion Gibson. Witchcraft Myths in American Culture.Routledge, London and New York.2007. Folklore. An Encyclopedia of Beliefs, Customs, Tales, Music and Art.Editor Thomas A. Green.ABC-Clio, Inc. USA, 1997. American Mythologies.Essays on Contemporary Literature. Editors William Blazek and Michael K. Glenday, Liverpool University Press, 2005

Ders ile ilgili dosyalar