Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
EDEBİYAT, MİT VE FOLKLOR |
Üçüncü düzey |
ELIT611 |
Seçmeli |
1 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
mitoloji ve İngiliz edebiyatı hakkında ön bilgiler
|
Eğitimin dili
|
İngilizce
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. İFAKAT BANU AKÇEŞME
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ.DR. CRISTINA MIRELA NICOLAESCU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
grup tartışması, yüz yüze
|
Dersin amacı
|
öğrenciler için bu dersin amacı, İngiliz halkbilimi ve mitolojisinin temellerine aşina olma, ve bunların edebiyatla olan bağlantısını öğrenmedir.
|
Dersin tanımı
|
bu ders Britanya kültürlerinin belli başlı mitleri ve halkbilimlerinin bir çalışmasıdır. Öğrencilere çeşitli mitler ve halkbilimlerle; bunların edebiyata ve bir kültürün edebi mirasına katkısı gösterilir.
|
1- |
Müfredatın sunumu; derse giriş
|
2- |
Halkbilim ve Mitoloji – genel bir bakış (teorik altyapı)
|
3- |
Halkbilimin doğası(sosyal,tarihi); halkbilim ve edebiyat; halkbilim ve etnoğrafya(terminoloji sağlanıp tartışılacaktır)
|
4- |
Halkbilim, mitoloji ve gerçeklik (canavarlara, yaratıklara,vs. karşı)
|
5- |
halkbilimi sınıflandırmanın prensipleri (tür, alttür): halk hikayesi, efsaneler, mitler
|
6- |
yarıyıl sınavı için genel tekrar (temel noktalar)
|
7- |
Proje taslaklarının PowerPoint sunumu.
|
8- |
Sunulan proje taslakları hakkında yuvarlak masa konuşması ve geri dönüt.
|
9- |
Gelen geri dönütler ve öneriler ışığında proje taslakları üzerinde yeniden çalışma.
|
10- |
Beowulf üzerinde yansımalar (analiz etmek için pasajlar tedarik edilecektir.)
|
11- |
Arthur serisi efsaneleri üzerinde yansımalar (analiz etmek için pasajlar tedarik edilecektir).
|
12- |
İngiliz edebiyatında mitler, ilkörnekler, ve motifler(analiz etmek için pasajlar tedarik edilecektir.)
|
13- |
Atasözleri (analiz etmek için pasajlar tedarik edilecektir.)
|
14- |
değerlendirilmiş edebi parçalar üzerinde son görüşler; Final sınavı için genel tekrar
|
15- |
Final
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Mitleri üreten kültürleri tanımlamak ve tartışmak- Analitik, bağlamsal, birleştirici yazma becerilerini geliştirme- Bu hikayelerin bu günkü yaşamımıza neler katabileceğini keşfetmek- Mitleri ve mitlerin toplumlarda ve kültürlerde nasıl işlev gördüğünü okumak ve yorumlamak.
|
2- |
Mitik metaforları, sembolleri ve benzetmeleri okumak ve yorumlamak
|
3- |
Bir hikayedeki (motifler denen) aksiyonları, sembolleri, olayları, önemli karakterleri bir başka hikayedekilerle karşılaştırma ve kıyaslama
|
4- |
Ders öğrencilerin analitik becerilerini sözlü ve yazılı sunumlarla güçlendirecektir.
|
5- |
Ait oldukları kültürlerde önemli izler bırakan mitleri okuyup yorumlamak.
|
6- |
okunmuş olan seçili metinlerden kültürle ilgili mantıklı çıkarımlar yapmak.
|
7- |
Belirlenen yazılı ve sözlü eserlerde insanların inançlarının, fikirlerinin, davranışlarının ve değerlerinin benzerliğine veya farklılığına saygı duymak.
|
8- |
Edebi eserlerde mit, ilkörnek, motif, sıradışı etmenler, vs. hakkında ilgili ve sağlam fikirler sunmak.
|
9- |
Dersin sonunda bir araştırma çalışması yazabilecek nitelikte olma.
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
1- Bu bölümde lisansüstü ders alan öğrenciler: Güçlü iletişim ve örgütleme becerilerini, kültürlerarası ortamlarda mesleki ve akademik amaçlar çerçevesinde sosyal ve kişisel gelişim için kullanabilirler.
|
|
2- |
2- Metin yorumlama aracı olarak geniş bir disiplinler alanından topladığı bilgiyi birleştirerek yorumları destekleyecek kanıtları bulup kullanabilirler.
|
|
3- |
3- Uluslararası bir toplulukta edebiyat, sanat ve metinsel incelemeler yapabilirler.
|
|
4- |
4- Tarih içinde geliştirilmiş olan farklı dil eğitim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olup yöntemlere uygun ders planları ve etkinlikler hazırlayıp uygulayabilirler.
|
|
5- |
5- Farklı dönem ve türlerin tarihi, biçimlerinden hareketle yazınsal söylem çözümlemesi yapabilirler.
|
|
6- |
6- Çeviri uzmanlığı isteyen alanlarda çeviri yetkinliği kazanabilirler.
|
|
7- |
7- Batı kültürünün temelini oluşturan mitoloji, klasik ve neo-klasik sanat anlayışları, Rönesans ve Reformasyon gibi Batı tarihine yön veren olayları rahatlıkla algılayabilirler
|
|
8- |
8- İngilizcenin öğretilmesine etkisi olan eğitim ve psikoloji gibi farklı bilim dalları kapsamında ileri sürülmüş teorileri ve bunların dil eğitimindeki yansımalarını özümseyebilirler.
|
|
9- |
9- Akademik disiplinin tarihi, kuramı ve yöntemlerine ilişkin bilgiyi kullanarak yazınsal metinlerin arka planlarını, yapılarını, anlamlarını ve ayırıcı özelliklerini kavrayarak okuyabilir, yorumlayabilir ve açımlayabilirler.
|
|
10- |
10- Tek tek farklı metinleri tarihsel ve kültürel bağlamlarıyla ilişkilendirebilirler.
|
|
11- |
11- İngilizcenin sesbilimsel, morfolojik, semantik, etimolojik özelliklerini kavrayabilirler. Tarihsel dilbilim, edim-bilim, anlambilim, biçembilim, göstergebilim, ruh-dilbilim ve ilgili alanlarda bilgi sahibi olabilirler.
|
|
12- |
12- İkinci dil edinimi teorilerini ve alandaki sorunları ve çözümlerini kavrayabilirler.
|
|
13- |
13- Edebi terminoloji ve eleştirel yorum yaklaşımları ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olabilirler.
|
|
14- |
14- Açıklayıcı, tartışmacı ya da ikna edici yazım biçimlerini kullanarak bilimsel kurallara uygun çalışma yapabilirler.
|
|
15- |
15- Amerikan edebiyatının dönemleri, yazar ve eserleri hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olabilirler. Amerikan edebiyatını, tarihini ve entelektüel arka planını kavrayabilirler.
|
|
16- |
16- Sosyal bilimler alanında çağdaş kuramların ortaya çıkış ve gelişim süreçleri hakkında bilgi edinebilir ve düşünsel artalanlarını genişletebilirler.
|
|
17- |
17- Eleştirel teknikler ve terminolojileri hakkında bilgi sahibi olabilirler ve bu bilgiyi kullanarak edebi metinleri çözümleyebilirler.
|
|
18- |
18- Akademik disiplin içindeki (eğretilemeye duyarlılık, sembollerin yorumu, izleksel gelişmelerin ve derin yapıların fark edilmesi gibi) kavrayış tarzlarını (sinema, televizyon, reklam endüstrisi gibi) diğer alanlara uygulayabilirler.
|
|
19- |
19- Amerikan ve İngiliz edebiyatlarında biçim ve içerik arasındaki mantıksal ilişkiyi değerlendirebilirler.
|
|
20- |
20- Yazma, üslup, retorik ve kaynakça başvuru ilkelerini kullanma yeteneğiyle ileri derecede sözel ve yazılı iletişime girebilirler.
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
2
|
26
|
Ödevler
|
4
|
2
|
8
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
1
|
2
|
Kısa sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Ara sınavlara hazırlık
|
3
|
1
|
3
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
1
|
1
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
8
|
1
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
14
|
4
|
56
|
Toplam iş yükü
|
|
|
150
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
25
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
15
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Archetypes and Motifs in Folklore and Literature. A handbook.Editors Jane Garry and Hasan El-Shamy.M.E.Sharpe, Armonk, New York and London. 2005; M.I. Ebbutt. M.A. Hero-Myths and Legends of the British Race.George G. Harrap and Comp. Ltd. London, Calcutta, Sidney, 1990
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Out of the Ordinary.Folklore and the Supernatural. Editor Barbara Walker. Utah State, University Press, Logan, Utah, 1995. Wolfgang Mieder. Proverbs.A handbook.Greenwood Press.Westport, |USA, 2004. Boria Sax. The Mythical Zoo.An Encyclopedia of Animals in World Myth, Legend and Literature. ABC-Clio, Inc. USA, 2001. J. A. Coleman. The Dictionary of Mythology.An A-Z of Themes, Legends and Heroes. Arcturus Publishing Limited, UK, London, 2007. Jason Marc Harris. Folklore and the Fantastic in Nineteenth-Century British Fiction.Ashgate, USA, 2008. Linda S. Watts. Encyclopedia of American Folklore.Facts on File, Infobase Publishing, USA, 2007. Martha C. Sims, Martine Stephens. Living Folklore. An Introduction to the Study of People and Their Traditions. Utah State University Press, Logan, Utah, 2005. Patricia Monaghan. The Encyclopedia of Celtic Mythology and Folklore.Facts on File, Infobase Publishing, USA, 2004. S.K. Robisch. Wolves and the Wolf Myth in American Literature. University of Nevada Press, USA. 2009. Theodore Ziolkowski. Minos and the Moderns.Cretan Myth in Twentieth-Century Literature and Art.Oxford University Press, 2008. Vladimir Propp. Theory and History of Literature, volume 5. University of Minnesota Press, Minneapolis, 1997. Welsh Mythology and Folklore in Popular Culture.Essays on Adaptations in Literature, Film, Television and Digital Media. Editors Audrey L. Becker and Kristin Noone.McFarland and Comp. Inc. Publishers, North Carolina and London, 2011. Charles Harold Herford. Norse Myth in English Poetry.Kessinger Publishing, LLC 2009. Charles Squire. The Mythology and Ancient Britain and Ireland.London, Constable and |Comp. Ltd. 1909. Diane E. Golastein, Sylvia Ann Grider, Jeannie Banks Thomas. Haunting Experiences.Ghosts in Contemporary Folklore.Utah State University Press, Logan, Utah, 2007. Jean Shinoda Bolen, M.D. Goddesses in Everywoman.Powerful Archetypes in Women’s Lives. Harper-Collins Publishers Ltd., Canada, 2008. Isobel. E. Williams. Scottish Folklore. W R Chambers Ltd., Edinburgh, 1991. Jacqueline |Simpson, Steve Roud. A Dictionary of English Folklore. Oxford University Press, 2000. Beowulf and Other Stories.A New Introduction to Old English, Old Icelandic and Anglo-Norman Literatures. Editors Richard North and Joe Allard. Routledge, London and New York.2012. John Storey. Inventing Popular Culture.From Folklore to Globalization.Blackwell Publishing, 2003. Marion Gibson. Witchcraft Myths in American Culture.Routledge, London and New York.2007. Folklore. An Encyclopedia of Beliefs, Customs, Tales, Music and Art.Editor Thomas A. Green.ABC-Clio, Inc. USA, 1997. American Mythologies.Essays on Contemporary Literature. Editors William Blazek and Michael K. Glenday, Liverpool University Press, 2005
|
|