Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Kore Dili ve Edebiyati > KELİME VE CÜMLE ÇALIŞMASI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KELİME VE CÜMLE ÇALIŞMASI Birinci düzey KDE114 Zorunlu 2 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ HYELİM JANG
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ ŞEHRİBAN KARACAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Öğrencilerin Korece Kelime Dağarcığının Geliştirilmesi
Dersin tanımı Sıkça karşılaşılan ve günlük hayatta kullanılan kelimelerin Korece karşılıklarıyla birlikte işlenmesi

Dersin içeriği
1- Teşekkür Etme, Özür Dileme
2- Soru Sözcükleri
3- Bilgi Edinme, Yer Sorma
4- Zaman Bildirme, Zaman Sorma
5- Zamanla İlgili Sözcük ve Deyimler
6- Eğitim Öğretim Bilgileri
7- Özel Zevkler
8- ARA SINAV
9- Yolculuk (Otomobille,Trenle, Uçakla, Gemide)
10- Barınma, Konaklama
11- Postanede, Poliste, Bankada
12- İş Arama, Meslek
13- Alışveriş
14- Sağlık, Bakım
15- YARIYIL SONU SINAVI
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Korece yazama, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
2- Kore kültürü, edebiyatı, dili ve tarihi alanında yeni kelimeler öğrenerek araştırma ve inceleme yapar.
3- Alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
4- Kore kültürü, edebiyatı, dili ve tarihi ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır.
5- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
6- Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular.
7- Bireysel olarak özellikle Korece – Türkçe, Türkçe – Korece çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
8- Alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır.
9- Alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.
10- Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Korece okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini temel ve/veya ileri düzeyde geliştirir. ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek Korece dil yeterliğini kazanır.
2- Kore Edebiyatı''na ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını öğrenir.
3- Kore dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimini öğrenir. Dil bilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlam bilim, biçem bilim, söylem bilim ve derlem bilim konularında yetkinlik kazanır.
4- Korece''den Türkçe''ye, Türkçe''den Korece''ye farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe ulaşır.
5- Alanıyla ilgili en son teknolojileri öğrenir. Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerinde Korece alanında mesleğini icra edecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olur.
6- Dilbilim, yabancı dil öğretimi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olur. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliği kazanır.
7- Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlar ve bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirir. Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisi kazanır.
8- Disiplinlerarası bilgi birikimi ve bakış açısı kazanır. Disiplinlerarası bilgisini ve birikimini kullanabilecek yetkinliğe sahip olur.
9- Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirir. Sahip olduğu kuramsal bilgiyi ve eleştirel birikimi etkili olarak kullanır.
10- Bireysel olarak ve grup içinde uyumlu çalışır. Mesleği ile ilgili proje, inovasyon çalışmaları geliştirme ve uygulama becerisi kazanır.
11- Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi olur. Bu konularda topluma bilgi, birikim ve düşünce olarak katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirir.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 1 7
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 5 5
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     55
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Köroğlu Hatice, Kolay ve Pratik Korece, Kapadokya yayınevi, 2005. Türközü S.G. ‘Korece Konuşma Kılavuzu’, Fono Yayınları, İstanbul, 2011
Yardımcı Kaynaklar Türközü S.G. vd. ’30 Gunde Korece’ Fono Yayınları, İstanbul, 2012

Ders ile ilgili dosyalar