Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Kamu Hukuku (tezs.yük.lis. İ.ö.) > İNSAN HAKLARI HUKUKU
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İNSAN HAKLARI HUKUKU İkinci düzey HKKT 503 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ EYLEM ÇAKMAZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. CENGİZ GÜL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş.Gör Gündüz Alp Aslan
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı İNSAN HAKLARININ ULUSLARARASI KORUNMASINI SAĞLAMAK İÇİN EVRENSEL VE BÖLGESEL TEMELLİ BELGELER VE UYGULAMALAR HAKKINDA BİLGİ SAHİBİ OLMAK
Dersin tanımı İNSAN HAKLARI VE EGEMENLİKİLİŞKİSİEVRENSEL DÜZEYDE İNSAN HAKLARININ KORUNMASIİNSAN HAKLARININ BÖLGESEL DÜZEYDE KORUNMASIAVRUPA İNSAN HAKLARI MAHKEMESİNİN YENİ YAPISI VE İŞLEYİŞİ

Dersin içeriği
1- İNSAN HAKLARI VE EGEMENLİK
2- İNSAN HAKLARI VE BİREYİN ULUSLARARASI HUKUK SUJELİĞİ SORUNU
3- BİRLEŞMİŞ MİLLETLER ANDLAŞMASI VE İNSAN HAKLARI
4- İNSAN HAKLARI BİLDİRİSİ, İKİZ SÖZLEŞMELER
5- EKONOMİK, SOSYAL VE KÜLTÜREL HAKLAR SÖZLEŞMESİ, DİĞER BM SÖZLEŞMELERİ
6- SÖZLEŞME DIŞI USULLER, BARIŞIN TEHDİDİ OLARAK İNSAN HAKLARI İHLALLERİ VE İNSANİ MÜDAHALE
7- AVRUPA KONSEYİ VE İNSAN HAKLARI, KONSEYİN AMACI, ORGANLARI
8- ARASINAV
9- AVRUPA İNSAN HAKLARI SÖZLEŞMESİ
10- AVRUPA SOSYAL ŞARTI, AVRUPA GÜVENLİK VE İŞBİRLİĞİ TEŞKİLATI VE İNSAN HAKLARI
11- AVRUPA BİRLİĞİ VE İNSAN HAKLARI , AVRUPA BİRLİĞİ TEMEL HAKLAR ŞARTI, AMERİKAN DEVLETLERİ ÖRGÜTÜ VE İNSAN HAKLARI, AFRİKA BİRLİĞİ ÖRGÜTÜ VE İNSAN HAKLARI
12- ESKİ DENETİM MEKANİZMASI
13- YENİ DENETİM MEKANİZMASI
14- YENİ SİSTEMİN DEĞERLENDİRİLMESİ
15- FİNAL SINAVI
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İNSAN HAKLARI BAKIMINDAN BİREYİN ULUSLARARASI ALANDAKİ ROLÜ HAKKINDA BİLGİ EDİNİR
2- İNSAN HAKLARINI KORUMAK İÇİN NE TÜR EVRENSEL VE BÖLGESEL BELGELER KABUL EDİLDİĞİ HAKKINDA BİLGİ SAHİBİ OLUR
3- İNSAN HAKLARI BELGELERİNİ HEM ŞEKİL HEM İÇERİK BAMIMINDAN BİRBİRİYLE KARŞILAŞTIRMA İMKANI BULUR
4- İNSAN HAKLARININ KORUNMASI AÇISINDAN ULUSLARARASI UYGULAMNIN YETERLİLİĞİ KONUSUNDA YORUM YAPABİLİR
5- İNSAN HAKLARININ KORUNMASI BAKIMINDAN BÖLGESEL SİSTEMLERİN NASIL İŞLEDİĞİ KONUSUNDA USULE İLİŞKİN BİLGİ EDİNİR
6- İNSAN HAKLARINA İLİŞKİN GÜNCEL SORUNLAR TARTIŞILARAK SORUNLARA İLİŞKİN ÇÖZÜM ÖNERİLERİ GETİRİR
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Kamu Hukukund alanında genel bilgi edinme
2- Seçtiği derslerle ilgili ayrıntılı bilgi edinme
3- Mezunların uzman unvanı elde etmesi
4- Mesleklerine olumlu katkı sunma
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 28 2 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 28 2 56
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı M. SEMİH GEMALMAZ, ULUSALÜSTÜ İNSAN HAKLARI HUKUKU GENEL TEORİSİNE GİRİŞ
Yardımcı Kaynaklar AYHAN DÖNER, İNSAN HAKLARININ ULUSLARARASI ALANDA KORUNMASI VE AVRUPA SİSTEMİ,

Ders ile ilgili dosyalar