Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
İNSAN HAKLARI HUKUKU |
İkinci düzey |
HKKT 503 |
Seçmeli |
1 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ EYLEM ÇAKMAZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. CENGİZ GÜL
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Arş.Gör Gündüz Alp Aslan
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
İNSAN HAKLARININ ULUSLARARASI KORUNMASINI SAĞLAMAK İÇİN EVRENSEL VE BÖLGESEL TEMELLİ BELGELER VE UYGULAMALAR HAKKINDA BİLGİ SAHİBİ OLMAK
|
Dersin tanımı
|
İNSAN HAKLARI VE EGEMENLİKİLİŞKİSİEVRENSEL DÜZEYDE İNSAN HAKLARININ KORUNMASIİNSAN HAKLARININ BÖLGESEL DÜZEYDE KORUNMASIAVRUPA İNSAN HAKLARI MAHKEMESİNİN YENİ YAPISI VE İŞLEYİŞİ
|
1- |
İNSAN HAKLARI VE EGEMENLİK
|
2- |
İNSAN HAKLARI VE BİREYİN ULUSLARARASI HUKUK SUJELİĞİ SORUNU
|
3- |
BİRLEŞMİŞ MİLLETLER ANDLAŞMASI VE İNSAN HAKLARI
|
4- |
İNSAN HAKLARI BİLDİRİSİ, İKİZ SÖZLEŞMELER
|
5- |
EKONOMİK, SOSYAL VE KÜLTÜREL HAKLAR SÖZLEŞMESİ, DİĞER BM SÖZLEŞMELERİ
|
6- |
SÖZLEŞME DIŞI USULLER, BARIŞIN TEHDİDİ OLARAK İNSAN HAKLARI İHLALLERİ VE İNSANİ MÜDAHALE
|
7- |
AVRUPA KONSEYİ VE İNSAN HAKLARI, KONSEYİN AMACI, ORGANLARI
|
8- |
ARASINAV
|
9- |
AVRUPA İNSAN HAKLARI SÖZLEŞMESİ
|
10- |
AVRUPA SOSYAL ŞARTI, AVRUPA GÜVENLİK VE İŞBİRLİĞİ TEŞKİLATI VE İNSAN HAKLARI
|
11- |
AVRUPA BİRLİĞİ VE İNSAN HAKLARI , AVRUPA BİRLİĞİ TEMEL HAKLAR ŞARTI, AMERİKAN DEVLETLERİ ÖRGÜTÜ VE İNSAN HAKLARI, AFRİKA BİRLİĞİ ÖRGÜTÜ VE İNSAN HAKLARI
|
12- |
ESKİ DENETİM MEKANİZMASI
|
13- |
YENİ DENETİM MEKANİZMASI
|
14- |
YENİ SİSTEMİN DEĞERLENDİRİLMESİ
|
15- |
FİNAL SINAVI
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
İNSAN HAKLARI BAKIMINDAN BİREYİN ULUSLARARASI ALANDAKİ ROLÜ HAKKINDA BİLGİ EDİNİR
|
2- |
İNSAN HAKLARINI KORUMAK İÇİN NE TÜR EVRENSEL VE BÖLGESEL BELGELER KABUL EDİLDİĞİ HAKKINDA BİLGİ SAHİBİ OLUR
|
3- |
İNSAN HAKLARI BELGELERİNİ HEM ŞEKİL HEM İÇERİK BAMIMINDAN BİRBİRİYLE KARŞILAŞTIRMA İMKANI BULUR
|
4- |
İNSAN HAKLARININ KORUNMASI AÇISINDAN ULUSLARARASI UYGULAMNIN YETERLİLİĞİ KONUSUNDA YORUM YAPABİLİR
|
5- |
İNSAN HAKLARININ KORUNMASI BAKIMINDAN BÖLGESEL SİSTEMLERİN NASIL İŞLEDİĞİ KONUSUNDA USULE İLİŞKİN BİLGİ EDİNİR
|
6- |
İNSAN HAKLARINA İLİŞKİN GÜNCEL SORUNLAR TARTIŞILARAK SORUNLARA İLİŞKİN ÇÖZÜM ÖNERİLERİ GETİRİR
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Kamu Hukukund alanında genel bilgi edinme
|
|
2- |
Seçtiği derslerle ilgili ayrıntılı bilgi edinme
|
|
3- |
Mezunların uzman unvanı elde etmesi
|
|
4- |
Mesleklerine olumlu katkı sunma
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
28
|
2
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
28
|
2
|
56
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
146
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
M. SEMİH GEMALMAZ, ULUSALÜSTÜ İNSAN HAKLARI HUKUKU GENEL TEORİSİNE GİRİŞ
|
Yardımcı Kaynaklar
|
AYHAN DÖNER, İNSAN HAKLARININ ULUSLARARASI ALANDA KORUNMASI VE AVRUPA SİSTEMİ,
|
|