Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > Sinif Öğretmenliği > BAL HİJYENİ VE TEKNOLOJİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BAL HİJYENİ VE TEKNOLOJİSİ Birinci düzey VBH 614 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. HARUN HIZLISOY
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. NURHAN ERTAŞ ONMAZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu derste, kanatlı eti, yumurta ve balda kalite ölçümü, fiziksel ve kimyasal bozulma ve analizleri gibi konularının öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Bu ders, bal, yumurta ve kanatlı etinin özellikleri ve muayene metotları ve kalite parametreleri, kalite kontrol analizleri gibi teknik konuları ele alır.

Dersin içeriği
1- Kanatlı Kesim Prosesi
2- Kanatlı etlerinde kesimi yasak hastalıklar
3- Kanatlı eti muayenesinin temel prensipleri
4- Kanatlı Etlerinin Muhafaza Yöntemleri
5- Kanatlı Hayvanların Spesifik Hastalıkları
6- Kanatlı Hayvanların Spesifik Hastalıkları
7- Kanatlı Prosesinde Kritik Kontrol Noktaları
8- Yumurtanın Beslenmedeki Önemi, türleri ve bileşimi
9- Yumurta muayenesi
10- Yumurta muhafaza yöntemleri
11- Balın Beslenmedeki Önemi
12- Bal tüketimine bağlı olarak oluşabilecek fiziksel kimyasal ve biyolojik sağlık riskleri
13- Ballarda kalite parametreleri
14- Ballarda katkı maddeleri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kanatlı eti, yumurta ve bal gibi gıdaların beslenmedeki önemleri
2- Kanatlı eti ve yumurta üretim ve depolama hijyeni, hijyenik kalite parametreleri
3- Bal muayene metaodları, kalite parametreleri
4- Kanatlı eti, yumurta ve bal ile ilişkili yasal düzenlemeler
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilimsel kavramlar ve olgular bilgisine sahiptir.
2- İlkokul eğitiminde öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri, sınıf yönetimi ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
3- İlkokul öğrencileri için ders kitabı ve çocuk kitabı seçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
4- Bilimsel bilginin kaynağı, sınırları, kapsamı, güvenilirliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
5- İlkokul öğrencilerinin gelişim, öğrenme, öğrenme güçlükleri ve gereksinimleri bilgisine sahiptir.
6- İlkokul eğitiminde bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
7- İlkokul eğitimi ile ilgili doğru ve güvenilir bilgiye ulaşma yollarını bilir ve kullanır.
8- İlkokul eğitimi ile ilgili bilimsel bir problemi ele alır, inceler ve çözüm yolları üretir.
9- İlkokul eğitiminde geleneksel ve güncel öğrenme-öğretme yaklaşım, strateji, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular.
10- Felsefe, psikoloji, tarih, coğrafya, hukuk, antropoloji ve sosyoloji alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
11- Çeşitli sosyo-kültürel çevrelerde bulunur, toplumsal sorumluluk alır, çeşitli projelere katılır ve sonuçlarını paylaşır.
12- Mesleki yetkinliklerini ve yeterliliklerini tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanarak zayıf yönlerini geliştirir.
13- Mesleki olarak kendini sürekli yeniler ve bu yönde olumlu bir tutum geliştirir.
14- En az bir yabancı dili kullanarak (B1 düzeyinde) alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurar.
15- Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili sanatsal ve kültürel etkinlikleri takip eder ve etkinliklere aktif bir şekilde katılır.
16- Öğretmenlik mesleği ile ilgili olarak insan haklarına, demokratik, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere ve mesleki yasa ve yönetmeliklere uygun davranır.
17- Türkçeyi hem yazılı hem de sözlü olarak sosyal ve akademik ortamlarda doğru ve etkili bir şekilde kullanır.
18- Temel matematik ve temel fen bilimleri alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     46
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı İnternet erişimi
Yardımcı Kaynaklar Ali Arslan. (2013). Et Muayenesi ve Et Ürünleri Teknolojisi. Medipress, Malatya.

Ders ile ilgili dosyalar