Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veter.patoloji (doktora) > BAL HİJYENİ VE TEKNOLOJİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BAL HİJYENİ VE TEKNOLOJİSİ Üçüncü düzey VBH 614 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. HARUN HIZLISOY
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. NURHAN ERTAŞ ONMAZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu derste, kanatlı eti, yumurta ve balda kalite ölçümü, fiziksel ve kimyasal bozulma ve analizleri gibi konularının öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Bu ders, bal, yumurta ve kanatlı etinin özellikleri ve muayene metotları ve kalite parametreleri, kalite kontrol analizleri gibi teknik konuları ele alır.

Dersin içeriği
1- Kanatlı Kesim Prosesi
2- Kanatlı etlerinde kesimi yasak hastalıklar
3- Kanatlı eti muayenesinin temel prensipleri
4- Kanatlı Etlerinin Muhafaza Yöntemleri
5- Kanatlı Hayvanların Spesifik Hastalıkları
6- Kanatlı Hayvanların Spesifik Hastalıkları
7- Kanatlı Prosesinde Kritik Kontrol Noktaları
8- Yumurtanın Beslenmedeki Önemi, türleri ve bileşimi
9- Yumurta muayenesi
10- Yumurta muhafaza yöntemleri
11- Balın Beslenmedeki Önemi
12- Bal tüketimine bağlı olarak oluşabilecek fiziksel kimyasal ve biyolojik sağlık riskleri
13- Ballarda kalite parametreleri
14- Ballarda katkı maddeleri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kanatlı eti, yumurta ve bal gibi gıdaların beslenmedeki önemleri
2- Kanatlı eti ve yumurta üretim ve depolama hijyeni, hijyenik kalite parametreleri
3- Bal muayene metaodları, kalite parametreleri
4- Kanatlı eti, yumurta ve bal ile ilişkili yasal düzenlemeler
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     46
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı İnternet erişimi
Yardımcı Kaynaklar Ali Arslan. (2013). Et Muayenesi ve Et Ürünleri Teknolojisi. Medipress, Malatya.

Ders ile ilgili dosyalar