Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Rus Dili ve Edebiyati > TOLSTOY’UN EDEBİ DİLİ II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TOLSTOY’UN EDEBİ DİLİ II Birinci düzey RDE 238 Seçmeli 4 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Rusça-Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. TAMARA TANASHEVA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ ÇAĞLAR DANACI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Öğrencilere genel hatlarıyla 19.yy. Rus edebi ortamını tanıtmak, edebi türlerden bahsetmek, realizm akımının özelliklerini anlatmak ve bu bağlamda Tolstoy’un hayatı, düşüncesi ve tematik olarak eserlerini incelemek.
Dersin tanımı Öğrencilerin 19.yy. Rus edebiyat temsilcilerinden Tolstoy’u yakından tanımasını, onun öykü ve romanlarını analiz etmesi, Tolstoy’u düşünsel anlamda incelemesidir.

Dersin içeriği
1- Ders içeriğinin tanıtımı. Tolstoy’un Kırım Savaşı sonrası hayatı, edebiyat çevresi ve toplumsal düşünceleri
2- Tolstoy’un Toplumsal olaylara Tolstoy’un bakış açısı. Toprak reformu hakkında görüşleri. Pedagojik faaliyetleri.
3- Tolstoy’un tinsel bunalımları, yaşam felsefesi, din hakkında görüşleri, uygarlık ve toplum eleştirisi, sanatın rolü (Walicki: 486-514)
4- Polikuşka eserinin tartışılması ve analizi. 1919 yılına ait “Polikuşka” filminin gösterimi ve tartışılması.
5- Polikuşka eserinin tartışılması ve analizi.
6- “Efendi ile Uşak” eserinin tartışılması ve analizi.
7- “Efendi ile Uşak” eserinin tartışılması ve analizi. Ara sınava hazırlık, genel konu tekrarı.
8- Ara sınav
9- 19. yüzyılın son çeyreğinde genel hatlarıyla Rus toplumu. Tolstoy’un felsefi düşünceleri.
10- Tolstoy’a göre din, etik ve adalet kavramı. Tolstoy’un aforoz edilmesi.
11- Diriliş eserinin tartışılması ve analizi.
12- Diriliş eserinin tartışılması ve analizi.
13- Türkiye''de ve Dünya''da Tolstoy (Öğrenci sunumları)
14- Genel tekrar.
15- Final Sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenci 19.yy Rus edebiyatı hakkında genel bilgiye sahip olur.
2- Öğrenci Rus edebiyatında öykü türleri (povest ve rasskaz) hakkında bilgi sahibi olur. Realizm akımını genel hatlarıyla öğrenir. Tolstoy’un romancılığını öğrenir.
3- Öğrenci yazar olarak Tolstoy’u yakından tanır. Eserleri hakkında bilgiye sahip olur. Eserleri analiz eder ve tartışır.
4- Genel hatlarıyla Tolstoy’un dünya edebiyatlarındaki yerini öğrenir. Önemini kavrar.
5- Tolstoy’un din, sanat ve diğer konular hakkında görüşlerini kavrar.
6- Öğrenci sunum yapma becerisi kazanır.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanında öz güveni yüksek, akademik anlamda etkin ve yetkin olup Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü hakkında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
2- Rus dili ve edebiyatı ile ilgili yazılı ve görsel sunumlar hazırlama ve sunma becerisine sahiptir.
3- Rus edebiyatının türlerini karakteristik özellikleri ile tanımlamak ve bu türleri temsil eden metinleri, tarihi, sosyal, kültürel, ekonomik, siyasi arka planları bağlamında açıklamak ve analiz etmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
4- Farklı metin türlerinde Rusça-Türkçe ve Türkçe-Rusça çeviri yapabilmek için gerekli güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
5- Disiplinlerarası bir yaklaşımla, edebi ve kültürel metinleri ilgili kuramları çerçevesinde uygulayarak analiz eder.
6- Edebiyat ve dilbilim alanlarında araştırma ve akademik yayın yapma becerisi kazanır.
7- Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yetisiyle bağımsız araştırma yapar, problem çözer ve kendini her ortamda ifade eder.
8- Kültürler arası farklılıklardan olumlu anlamda faydalanabilme becerisi kazanır ve Rus kültürü hakkında yeteri seviyede bilgi sahibi olarak edindiği bilgilerle Türk ve Rus kültürlerini sağlıklı bir şekilde karşılaştırma becerisine sahiptir.
9-
10- Güncel bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak Rus dili, edebiyatı ve kültürü ile ilgili konularda bireysel olarak ve/veya takım çalışması ile bilgi ve veri toplar, bu bilgi ve verileri ulusal ve uluslararası eğitim-öğretim ortamlarında ve diğer mesleki ortamlarda paylaşır.
11- Kamu ve özel sektör kurumlarında çalışabilecek nitelikte Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü hakkında bilgi donanımına sahiptir.
12- Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü alanlarında gereksinimi duyulan sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikler düzenler.
13- Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir.
14- .
15- .
16- .
17- .
18- .
19- .
20- .
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 6 6
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     66
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Edebi Eserler: Tolstoy’un Polikuşka, Efendi ile Uşağı, Diriliş
Yardımcı Kaynaklar Andrzej Walicki: Rus Düşünce Tarihi: Aydınlanmadan Marksizme

Ders ile ilgili dosyalar