Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. NURCAN UZDİL
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. NURCAN UZDİL
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
İnteraktif yöntem
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı ruh sağlığı ve hastalıkları hemşireliğinin gelişimi ve ruh sağılığı ve hastalıkları hemşireliği alanında temel kavram ve kuramlar hakkında bilgi edinme, psikiyatri dışı alanlarda ruh sağlığını koruyucu hemşirelik yaklaşımlarına yönelik bilgi edinmeyi sağlamaktır.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders ruh sağlığı ve hastalıkları hemşireliğinin gelişimi, temel kavram ve kuramlar, birincil, ikincil, üçüncül düzey koruyucu ruh sağlığı uygulamalarına yönelik yeni gelişmeleri kapsar.
|
1- |
Tanışma ve dersin amacının açıklanması, seminer konularının paylaşımı
|
2- |
Ön hazırlık
|
3- |
Ruh sağlığı ve hastalıkları hemşireliğinin gelişimi
|
4- |
Psikiyatride temel kavramlar,
- Stres
- Anksiyete
- Kriz
|
5- |
Psikiyatride temel kavramlar,
- Tedavi edici iletişim- terapötik ortam
- Transferans-karşıt trnsferans
- Psikiyatride ekip çalışması, psikiyatri hemşiresinin rol ve fonksiyonları
|
6- |
Gelişim dönemleri ve ruh sağlığı açısından önemi
Savunma mekanizmaları
|
7- |
Ara Sınav
|
8- |
Ruhsal hastalıklar için risk faktörleri
|
9- |
Psikiyatride kuram ve kuramcılar,
- Psikanalitik kuram
- Davranışçı kuram
|
10- |
Psikiyatride kuram ve kuramcılar,
- Varoluşçu kuram
- Bilişsel kuram
- Biyomedikal kuram
|
11- |
Toplum ruh sağlığı ve psikiyatri hemşireliği
|
12- |
Konsültasyon liyezon psikiyatri hemşireliği
|
13- |
Psikiyatri hemşireliği uygulama standartları- hemşirelik bakım planı
|
14- |
Dğerlendirme
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Psikiyatri hemşireliğinin gelişimi ve gelecekteki yönelimini tartışır.
|
2- |
Psikiyatride temel kavramları açıklar.
|
3- |
Ruhsal açıdan gelişim dönemlerini açıklar.
|
4- |
Savunma mekanizmalarının sağlıklı ve patolojik kullanımını örneklerle açıklar
|
5- |
Ruh sağlığını etkileyen fiziksel, ruhsal, sosyal etkenleri örneklerle açıklar.
|
6- |
Psikiyatrik hastalıkları kuramlara göre açıklar
|
7- |
Aile merkezli psikiyatri uygulamalarını açıklar.
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
|
|
2- |
Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
|
|
3- |
Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
|
|
4- |
Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
|
|
5- |
Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
|
|
6- |
Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
|
|
7- |
Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
|
|
8- |
Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
|
|
9- |
Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
|
|
10- |
Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
|
|
11- |
Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
|
|
12- |
Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
15
|
3
|
45
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
15
|
3
|
45
|
Ödevler
|
1
|
20
|
20
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
4
|
10
|
40
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
25
|
25
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
194
|
AKTS
|
|
|
8.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
60
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
40
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1. Çam O. VE Engin E.(Edt). Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Bakım Sanatı. İstanbul Tıp Kitabevi,2014. 2. Öztürk O.ve Uluşahin A. Ruh Sağlığı ve Bozuklukları. Nobel Tıp Kitabevleri, 2008. 3. Varcolis ME. Foundations of Psychiatric Mental Health Nursing ( 3 edt), W. B. Saunders Company, USA, 1998.1. 4.Townsen MC. (Çev. Edt. Özcan CT ve Gürhan N). Ruh Sağlığı ve Psikiyatri Hemşireliğinin Temelleri- Kanıta Dayalı Uygulama Bakım Kavramları. Akademisyen Tıp Kitabevi,2016 5. Varcarolis EM. Manual of Psychiatric Nursing Care Planning, Saunders, 2011
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Ruh sağılığı ve hastalıkları alanındaki süreli yayınlar
|
|