Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Hemşirelik (yüksek Lisans) > RUH SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
RUH SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ I İkinci düzey HEM 530 Seçmeli 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ NURCAN UZDİL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. NURCAN UZDİL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli İnteraktif yöntem
Dersin amacı Bu dersin amacı ruh sağlığı ve hastalıkları hemşireliğinin gelişimi ve ruh sağılığı ve hastalıkları hemşireliği alanında temel kavram ve kuramlar hakkında bilgi edinme, psikiyatri dışı alanlarda ruh sağlığını koruyucu hemşirelik yaklaşımlarına yönelik bilgi edinmeyi sağlamaktır.
Dersin tanımı Bu ders ruh sağlığı ve hastalıkları hemşireliğinin gelişimi, temel kavram ve kuramlar, birincil, ikincil, üçüncül düzey koruyucu ruh sağlığı uygulamalarına yönelik yeni gelişmeleri kapsar.

Dersin içeriği
1- Tanışma ve dersin amacının açıklanması, seminer konularının paylaşımı
2- Ön hazırlık
3- Ruh sağlığı ve hastalıkları hemşireliğinin gelişimi
4- Psikiyatride temel kavramlar, - Stres - Anksiyete - Kriz
5- Psikiyatride temel kavramlar, - Tedavi edici iletişim- terapötik ortam - Transferans-karşıt trnsferans - Psikiyatride ekip çalışması, psikiyatri hemşiresinin rol ve fonksiyonları
6- Gelişim dönemleri ve ruh sağlığı açısından önemi Savunma mekanizmaları
7- Ara Sınav
8- Ruhsal hastalıklar için risk faktörleri
9- Psikiyatride kuram ve kuramcılar, - Psikanalitik kuram - Davranışçı kuram
10- Psikiyatride kuram ve kuramcılar, - Varoluşçu kuram - Bilişsel kuram - Biyomedikal kuram
11- Toplum ruh sağlığı ve psikiyatri hemşireliği
12- Konsültasyon liyezon psikiyatri hemşireliği
13- Psikiyatri hemşireliği uygulama standartları- hemşirelik bakım planı
14- Dğerlendirme
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Psikiyatri hemşireliğinin gelişimi ve gelecekteki yönelimini tartışır.
2- Psikiyatride temel kavramları açıklar.
3- Ruhsal açıdan gelişim dönemlerini açıklar.
4- Savunma mekanizmalarının sağlıklı ve patolojik kullanımını örneklerle açıklar
5- Ruh sağlığını etkileyen fiziksel, ruhsal, sosyal etkenleri örneklerle açıklar.
6- Psikiyatrik hastalıkları kuramlara göre açıklar
7- Aile merkezli psikiyatri uygulamalarını açıklar.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Hemşirelik felsefesini bilir
2- Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder
3- Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir
4- Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur
5- Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır
6- Grup içinde -lider ve/veya üye olarak- uyum içinde çalışır.
7- İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir.
8- Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır
9- Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar
10- Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler
11- Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder
12- Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır
13- Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
14- Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 3 45
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 3 45
Ödevler 1 20 20
Sunum / Seminer hazırlama 4 10 40
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 25 25
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     194
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 60
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1. Çam O. VE Engin E.(Edt). Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Bakım Sanatı. İstanbul Tıp Kitabevi,2014. 2. Öztürk O.ve Uluşahin A. Ruh Sağlığı ve Bozuklukları. Nobel Tıp Kitabevleri, 2008. 3. Varcolis ME. Foundations of Psychiatric Mental Health Nursing ( 3 edt), W. B. Saunders Company, USA, 1998.1. 4.Townsen MC. (Çev. Edt. Özcan CT ve Gürhan N). Ruh Sağlığı ve Psikiyatri Hemşireliğinin Temelleri- Kanıta Dayalı Uygulama Bakım Kavramları. Akademisyen Tıp Kitabevi,2016 5. Varcarolis EM. Manual of Psychiatric Nursing Care Planning, Saunders, 2011
Yardımcı Kaynaklar Ruh sağılığı ve hastalıkları alanındaki süreli yayınlar

Ders ile ilgili dosyalar