Giriş | English

Lisans > İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi > Uluslararasi İlişkiler > TÜRK SİYASAL SİSTEMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TÜRK SİYASAL SİSTEMİ Birinci düzey D-SKY313 Zorunlu 3 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ GÖZDE KESTELLİOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Araştırma Görevlisi Mücahid Gürbüz
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Türk siyasal hayatının aktörleri, siyasal ideolojileri, dönemleri ve temel dönüm noktaları üzerine öğrencilerin fikir sahibi olmalarını ve güncel siyasal ve toplumsal gelişmelere dair tarihsel bir bakış açısı kazandırmak.
Dersin tanımı Modernleşme süreci çerçevesinde Türk Siyasal Hayatı, siyasal düşünceler (İslamcılık, milliyetçilik, feminizm, liberalizm, sosyalizm) siyasal kurumlar (parlamento, seçimler, askeri darbeler), devlet-toplum ilişkileri, sivil toplum örgütleri, Türkiye Cumhuriyetinin kurulması ve kurumlaşması, milli-devlet, Cumhuriyet döneminde siyasal sistemin gelişimi, modernleşme, siyasal kültür, siyasal düşünceler, tek-parti yönetimi, seçimler ve çok partili siyasal hayat deneyimleri, askeri darbeler ve demokrasinin sorunları üzerinde de durulacaktır.

Dersin içeriği
1- Osmanlı İmparatorluğunun klasik dönem (1300-1600) siyasal ve toplumsal kurumları.
2- Tanzimat dönemi siyasal, iktisadi ve toplumsal dönüşümü
3- Tanzimata tepkiler ve Yeni Osmanlılar Cemiyeti
4- I. Meşrutiyet Dönemi ilk anayasa ve ilk parlamento
5- II. Abdülhamid Dönemi Muhafazakar modernizm
6- Jön Türk Hareketi
7- II. Meşrutiyet Döneminin başlaması: Hürriyetin İlanı ve 1908 Devrimi
8- Vize Sınavı
9- İmparatorluktan Cumhuriyete geçiş
10- Kemalizm: Siyasal, toplumsal ve ideolojik yapı
11- İkinci Dünya Savaşının sonu veçok partili sisteme geçiş
12- Demokrat Parti dönemi siyasal gelişmeler
13- 27 Mayıs 1960 sonrası siyasal, toplumsal ve iktisadi düzen
14- 12 Mart 1971 sonrası siyasal istikrarsızlık dönemi
15- 1980 Sonrası Siyasal, ekonomik ve toplumsal gelişmeler
16- Final Sınavı
17- Final Sınavı
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Türkiye Cumhuriyeti''''nin sosyal, siyasal ve iktisadi tarihsel sürecinin temel süreçleri açıklar.
2- Türk Siyasal Sisteminin temel dinamiklerini tartışır.
3- Geçmişten günümüze Türk siyasal hayatını karşılaştırmalı ve analitik olarak değerlendirir.
4- Tarihi analitik bir bakış açısıyla analiz eder.
5- İç politika-dış politika bağlantısını kurar.
6- Dış Politiks yapım sürecinin iç dinamiklerini açıklar.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Uluslararası İlişkiler disiplinine ve onun temel alt-dallarına (Uluslararası İlişkiler, Siyasi Tarih ve Uluslararası Hukuk) ait bilimsel kaynaklarla desteklenen temel teorik, kavramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
2- Sosyal Bilimlerin (iktisat, işletme, hukuk, kamu yönetimi ve maliye gibi) temel alanlarına dair konuları tartışır.
3- Dünya tarihindeki önemli olayları neden-sonuç ilişkileri çerçevesinde analiz eder.
4- Türkiye ve diğer ülkelerin dış politikasına dair öğrendiği teorik bilgiler ve metodolojik olgular çerçevesinde olayları ve gelişmeleri yorumlar.
5- Dış politika-iç politika bağlantısını analiz eder.
6- Uluslararası ilişkilerdeki hukuksal düzenin işleyişini yorumlar.
7- Uluslararası İlişkiler disiplinine ilişkin edindiği teorik ve kavramsal bilgileri uluslararası güncel konulara uygular.
8- Bilimsel kaynakları tarayabilecek ve güncel gelişmeleri takip edebilecek düzeyde İngilizce bilgisini kullanır.
9- Uluslararası İlişkiler disiplinindeki teori, kavram ve olguları bilimsel metotlar yoluyla çözümler.
10- Uluslararası İlişkiler alanının gerektirdiği düzeyde iletişim ve bilişim teknolojileri ile bilgisayar yazılımlarını kullanır.
11- Sosyal adalet, sosyal haklar ve çevrenin korunması gibi evrensel değerlerin farkında olarak uluslararası ve ulusal düzeylerde toplumsal gelişmeye katkıda bulunur.
12- Uluslararası ilişkilerdeki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde edindiği ikinci yabancı dil bilgisini kullanır.
13- Bireysel ve grup üyesi olarak Uluslararası İlişkiler alanıyla ilgili bir bilimsel çalışma yapar.
14- Öğrenciler uluslararası meselelere dair teorik bilgilerinden hareketle sunum yeteneklerini kullanırlar.
15- Öğrenciler idari bilimler, protokol, kamu etiği ve mevzuata dair teorik ve uygulamalı bilgilerini kullanır.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 5 2 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 12 12
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 16 16
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 10 2 20
Toplam iş yükü     116
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Erik Jan Zürcher, "Modernleşen Türkiye'nin Tarihi", İletişim Yayınları.
Yardımcı Kaynaklar YOK

Ders ile ilgili dosyalar