Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Ermeni Dili ve Kültürü > DİNLEME - ANLAMA 2
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DİNLEME - ANLAMA 2 Birinci düzey EDE 118 Zorunlu 2 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ TARIYEL BABAYEV
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ TARIYEL BABAYEV
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz-yüze
Dersin amacı Bu ders, öğrencilerin Ermenice dilinde dinleme ve anlama becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Öğrenciler, çeşitli sesli materyaller aracılığıyla dilin doğal akışını anlamayı öğreneceklerdir.
Dersin tanımı Ermenice Dinleme-Anlama dersi, öğrencilere Ermenice dilinde dinleme becerilerini geliştirme fırsatı sunan bir eğitim programıdır. Bu ders, öğrencilerin dinleme yoluyla dilin doğal akışını anlamalarını sağlamak amacıyla tasarlanmıştır.

Dersin içeriği
1- Ermenice sesler ve telaffuz
2- Dinleme stratejileri
3- Alışveriş, yemek, yol tarifi gibi konular
4- Sesli diyaloglar ve pratik dinleme egzersizleri
5- Ermeni müziği ve şarkıları
6- Geleneksel hikayeler ve masallar
7- Güncel haberler ve podcastler
8- Film ve televizyon dizilerinden kesitler
9- ARA Sınav
10- Dinleme testleri
11- Grup tartışmaları ve sunumlar
12- Ermenice dinleme becerilerini geliştirmek
13- Farklı aksan ve lehçeleri tanımak
14- Dinleme sırasında anlamı çıkarabilmek
15- Günlük yaşamda karşılaşılabilecek dinleme durumları
16- Ermeni kültürü ve gelenekleri hakkında sesli materyaller
17- Final Sınavı
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Ermenice sesleri ve telaffuzu anlamada artış.
2- Farklı aksan ve lehçeleri tanıma yeteneği.
3- Günlük yaşamda sıkça karşılaşılan diyalogları ve durumları anlama.
4- Sesli materyallerden (müzik, haber, podcast) ana fikri ve detayları çıkarabilme.
5- Ermeni kültürü, gelenekleri ve yaşam tarzı hakkında bilgi sahibi olma.
6- Ermeni müziği ve edebiyatı gibi kültürel unsurları tanıma.
7- Dinleme sırasında anlam çıkarma ve bağlamı anlama becerileri geliştirme.
8- Dinleme sırasında not alma ve önemli bilgileri ayırt etme yeteneği.
9- Dinleme yoluyla edinilen bilgileri etkili bir şekilde ifade edebilme.
10- Grup tartışmalarında aktif katılım ve fikirlerini paylaşma becerisi.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Ermenice dilbilgisi, Ermeni Kültürü, Ermeni Tarihi ve Ermeni Edebiyatı alanında bilgi sahibi olur.
2- Ermenice yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
3- Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular.
4- Bireysel olarak özellikle Ermenice– Türkçe, Türkçe –Ermenice çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
5- Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar.
6- Alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.
7- Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
8- Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.
9- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
10- Alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
11- Özellikle Ermeni Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
12- Ermenice´yi kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
13- Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
14- Ermeni dili, edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
15- Ermeni dili, edebiyatı, kültürü ve tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar.
16- Edebi konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar