Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > İnşaat Mühendisliği (doktora) > ÖĞRETİMDE PLANLAMA VE DEĞERLENDİRME
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÖĞRETİMDE PLANLAMA VE DEĞERLENDİRME Üçüncü düzey EGB 602 Seçmeli 4 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA ÇELİKTEN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ----
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ----
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Dersin sonunda öğrenciler öğretimde planlama ve değerlendirmenin önemini kavrayabilecek, alanında öğretim faaliyeti planlayabilecek, alanında kurallara uygun sınav hazırlayabilecek, öğretimde planlama ve değerlendirmeye istekli hale gelebilecektir.
Dersin tanımı Temel program geliştirme kavramları ve süreçleri, ders programı, yıllık, ünite, günlük planların geliştirilmesi, içerik seçimi ve organizasyonu, öğretim yöntemleri ve stratejileri, materyallerin özellikleri ve seçimi, ölçme ve değerlendirme, değerlendirme yaklaşımları, test türleri, izleme ve başarı testlerinin geliştirilmesi, sınav sorusu yazma teknikleri, not verme, eğitimde etik.

Dersin içeriği
1- Dersin Gerekçesi ve Önemi - Dersin Kural ve Gerekleri Temel Kavramlar Eğitime İlişkin Temel Kavramlar Öğretim Etkinliklerini Planlama Günlük Plan Dönem (yarıyıl) Planı Yıllık Plan
2- Eğitimde Hedefler ve İçerik (Kapsam) Hedeflerin Aşamalı Sınıflaması (Bilişsel, Duyuşsal, Psikomotor alanlar)
3- Hedef Yazma İlkeleri Hedef ve Davranış Örnekleri
4- İçerik Seçimi ve Düzenlenmesi
5- lçme Değerlendirmeyle İlgili Temel Kavramlar Eğitimde Ölçme Değerlendirmenin Önemi/Yararı Geçerlik, Güvenirlik, Kullanışlılık Soru Tipleri ve Özellikleri Soru Yazma ve Hatalı Soruları Tespit Etme Çalışmaları Test Geliştirme Adımları Değerlendirme Teknikleri Ödev ve Projeler Güncel Değerlendirme Yaklaşımları (özgün değ., performans değ., gelişim dosyası değ.)
6- lçme Değerlendirmeyle İlgili Temel Kavramlar Eğitimde Ölçme Değerlendirmenin Önemi/Yararı Geçerlik, Güvenirlik, Kullanışlılık Soru Tipleri ve Özellikleri Soru Yazma ve Hatalı Soruları Tespit Etme Çalışmaları Test Geliştirme Adımları Değerlendirme Teknikleri Ödev ve Projeler Güncel Değerlendirme Yaklaşımları (özgün değ., performans değ., gelişim dosyası değ.)
7- lçme Değerlendirmeyle İlgili Temel Kavramlar Eğitimde Ölçme Değerlendirmenin Önemi/Yararı Geçerlik, Güvenirlik, Kullanışlılık Soru Tipleri ve Özellikleri Soru Yazma ve Hatalı Soruları Tespit Etme Çalışmaları Test Geliştirme Adımları Değerlendirme Teknikleri Ödev ve Projeler Güncel Değerlendirme Yaklaşımları (özgün değ., performans değ., gelişim dosyası değ.)
8- lçme Değerlendirmeyle İlgili Temel Kavramlar Eğitimde Ölçme Değerlendirmenin Önemi/Yararı Geçerlik, Güvenirlik, Kullanışlılık Soru Tipleri ve Özellikleri Soru Yazma ve Hatalı Soruları Tespit Etme Çalışmaları Test Geliştirme Adımları Değerlendirme Teknikleri Ödev ve Projeler Güncel Değerlendirme Yaklaşımları (özgün değ., performans değ., gelişim dosyası değ.)
9- Öğretim Materyallerini Hazırlama Öğretimde Materyal Türleri ve Özellikleri (tepegöz, data show, tahta, bilgisayar, kayıt araçları vs.) Öğretim Materyalleri Nasıl Hazırlanmalı? (Saydam, slayt, ders notu, ses kasedi, video film vb.)
10- Eğitim Durumları Öğrenme ve Öğretme İlkeleri Öğretimin Aşamaları, Bu Aşamalarla İlgili Grup Çalışmaları Tam Öğrenme Modeli *Sunuş Yolu *Buluş Yolu *İşbirliğine Dayalı Öğrenme Araştırma – İnceleme Yolu *Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi *Örnek Olay Yöntemi *Gösterip Yaptırma Yöntemi *Beyin Fırtınası *Soru-cevap *Rol Yapma *Benzetim (Simulation) *Projeye Dayalı Öğrenme *Probleme Dayalı Öğrenme *Aktif Öğrenme
11- Eğitim Durumları Öğrenme ve Öğretme İlkeleri Öğretimin Aşamaları, Bu Aşamalarla İlgili Grup Çalışmaları Tam Öğrenme Modeli *Sunuş Yolu *Buluş Yolu *İşbirliğine Dayalı Öğrenme Araştırma – İnceleme Yolu *Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi *Örnek Olay Yöntemi *Gösterip Yaptırma Yöntemi *Beyin Fırtınası *Soru-cevap *Rol Yapma *Benzetim (Simulation) *Projeye Dayalı Öğrenme *Probleme Dayalı Öğrenme *Aktif Öğrenme
12- Eğitim Durumları Öğrenme ve Öğretme İlkeleri Öğretimin Aşamaları, Bu Aşamalarla İlgili Grup Çalışmaları Tam Öğrenme Modeli *Sunuş Yolu *Buluş Yolu *İşbirliğine Dayalı Öğrenme Araştırma – İnceleme Yolu *Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi *Örnek Olay Yöntemi *Gösterip Yaptırma Yöntemi *Beyin Fırtınası *Soru-cevap *Rol Yapma *Benzetim (Simulation) *Projeye Dayalı Öğrenme *Probleme Dayalı Öğrenme *Aktif Öğrenme
13- Eğitim Durumları Öğrenme ve Öğretme İlkeleri Öğretimin Aşamaları, Bu Aşamalarla İlgili Grup Çalışmaları Tam Öğrenme Modeli *Sunuş Yolu *Buluş Yolu *İşbirliğine Dayalı Öğrenme Araştırma – İnceleme Yolu *Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi *Örnek Olay Yöntemi *Gösterip Yaptırma Yöntemi *Beyin Fırtınası *Soru-cevap *Rol Yapma *Benzetim (Simulation) *Projeye Dayalı Öğrenme *Probleme Dayalı Öğrenme *Aktif Öğrenme
14- Sınıf Yönetimi, Sınıf Yönetimi Nedir? *İstenmeyen Davranışların Önlenmesi Eğitimde Etik Öğrencilerin Etik Hak ve Sorumlulukları
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Alanında öğretim planı yapmaya istekli oluş
2- Alanının öğretiminde uygun öğretim yöntem ve tekniklerini uygulamaya isteklilik
3- Öğretimde planlama ve değerlendirmeye ilişkin temel kavramlar bilgisi
4- Soru türleri bilgisi
5- Kurallarına uygun olarak değişik türlerde soru yazabilme
6- Belli başlı öğretim materyallerinin hazırlanma ilkelerini tanıyabilme
7- Hedef belirlemede yararlanılan aşamalı sınıflamaları tanıyabilme
8- Herhangi bir alanda hazırlanmış bir soruyu ilkelere uygunluk açısından eleştirebilme
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2- Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5- Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7- İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
8- Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
9- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
10- Çağın sorunları hakkında bilgi
11- Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 5 70
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 8 16
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 5 6 30
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 6 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     148
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Açıkgöz, Kamile Ün. (2002). Aktif Öğrenme. İzmir: Eğitim dünyası yayınları. Atılgan, H. (2009). (ed.) Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Anı yayıncılık. Aydın, İnayet. (2003). Eğitim ve Öğretimde Etik. Ankara: PegemA yayıncılık. Başar, Hüseyin. (2005). Sınıf Yönetimi. Ankara: Pegema yayınevi. Bilen, Mürüvvet. (1994). Plandan Uygulamaya Öğretim. Ankara: Anı yayıncılık
Yardımcı Kaynaklar Bloom, Benjamin S. (1994). İnsan Nitelikleri ve Okulda Öğrenme. Çev: D. A. Özçelik. Ank.:MEB yayınevi. Cannon, Robert and David Newble. (2000). A Handbook for Teachers in Universities & Colleges. UK: Kogan Page Lim. Delisle, Robert. (1997). How to Use Problem-based Learning in the Classroom. ASCD, USA. Demirel, Özcan. (2009a). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegema yayıncılık. Demirel, Özcan. (2009b). Plandan Değerlendirmeye Öğretme Sanatı. Ankara: Pegema yayıncılık. Demirel, Özcan. (2009c). (Ed.) Eğitimde Yeni Yönelimler. Ankara: Pegema yayıncılık.

Ders ile ilgili dosyalar