Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
YABANCI DİL-I |
Birinci düzey |
YBD 101 |
Zorunlu |
1 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
İngilizce-Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ÖMER ERDOĞAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. SEMA AKBEY
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Sınıf içi konu anlatımı ve alıştırmalar
|
Dersin amacı
|
Temel seviyede dil becerilerini kazandırmak
|
Dersin tanımı
|
Temel İngilizce
|
1- |
Be fiili, kişisel bilgiler ve günlük karşılaşmalarda kullanılan ifadeler, İsimler ve ünvanlar
|
2- |
Be fiili, yer belirtme, şahıs zamirleri, insanları tariff etme
|
3- |
Şimdiki zaman, günlük aktiviteler, giysiler
|
4- |
Be fiili: kısa cevaplar, aitlik sıfatları, günlük aktiviteler, zamanı sorma ve söyleme
|
5- |
Yes/no cevapları, kısa cevaplar, sıfatlar, iyelik isimleri, insanları, hava durumunu ve nesneleri tanıtma, tarihi sorma ve söyleme
|
6- |
Be fiili, şimdiki zaman tekrar, yer edatları, meslekler
|
7- |
Edatlar, There is, there are, Çoğul/tekil: Giriş, spor ve egzersiz
|
8- |
Tekil/çoğul sıfatlar, This/that-these/those, yerler
|
9- |
Vize
|
10- |
Geniş Zaman, diller ve ırklar, günlük aktiviteler, eğlence, elbiseler, renkler, elbise alış verişi, aile.
|
11- |
Alışkanlıklar, İnsanlar ilgi duydukları alanlar ve faaliyetler, fiyat sorma ve söyleme.
|
12- |
Geniş zamanda soru ve cevaplar, kısa cevaplar, tatiller, restoranlar'da kullanılabielcek ifadeler
|
13- |
Geniş zaman "s" ile biten ve bitmeyen fiiller, sinema filmleriyle ilgili ifadeler
|
14- |
Karşılaştırma, geniş zaman vs şimdiki zaman, sıfatlar, duygular ve hislerimiz, hava durumunu sorma ve söyleme
|
15- |
Genelde yaptığımız faaliyetleri anlatma, "can" ve "have to" yeteneklerimizi ifade etme, meslekler
|
16- |
Zorunluluk belirtme, iş arama......davet etme, telefon açarken ve telefonda konuşurken kullanılacak ifadeler
|
17- |
Geçmiş zaman, düzenli fiiller, düzensiz fiillere giriş, hastalıklarla ilgili ifadeler
|
18- |
Past tense, yes/no kısa cevaplar wh- soruları, düzensiz fiiller devamı, alış verişte kullanılacak ifadeler
|
19- |
Sebep ve mazeret belirtme, fiziksel durumları ve duygularımızı ifade etme, Geçmişten bahsetme, biyografi ve otobiyografiler
|
20- |
Final
|
1- |
1- Introduction, Personal Information, Meeting People
|
2- |
2- Describing activities and EventsNice to meet you: verb to be, possessive adjectives, everyday objects, plural nouns.
|
3- |
3- To be + location, Subject pronouns, Classroom objects, Rooms in the home, Cities and Nationalities
|
4- |
4- Present Continuous Tense, everyday activities, To be: short answers, possessive adjectives
|
5- |
5- Verb be; questions and negatives, food and drink, family, opposite adjectives
|
6- |
Yes/no questions, Short Answers, Adjectives, Possessive nouns, Describing People and Things, Weather
|
7- |
- To be review, present continuous tense review, Prepositions of location, Family members, Describing activities and Events
|
8- |
Prepositions, there is/there are, Singular/plural introduction, Places around town,
|
9- |
Locating places, describing neighborhoods, Singular/plural adjectives, this/that, these/those. Clothing, colors, shopping for clothing
|
10- |
Simple Present Tense, Languages and Nationalities, Everyday Activities
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
|
|
2- |
Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
|
|
3- |
Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
|
|
4- |
Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
|
|
5- |
İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
|
|
6- |
Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
|
|
7- |
Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
|
|
8- |
Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
|
|
9- |
İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
|
|
10- |
Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
|
|
11- |
İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
|
|
12- |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
7
|
2
|
14
|
Ödevler
|
4
|
1
|
4
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
2
|
1
|
2
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
4
|
4
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
100
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
1
|
0
|
Ödev
|
1
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Side by Side 1 (Longman), Tactics for Listening (Oxford), Basic Reading Power (Oxford)
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Yok
|
|