Giriş | English

Lisans > Fen Fakültesi > Kimya > ENSTRÜMENTAL ANALİZ LABORATUARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ENSTRÜMENTAL ANALİZ LABORATUARI Birinci düzey KİM332 Zorunlu 6 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Ön koşul yoktur
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. HALİL ŞAHAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. AHMET ÜLGEN, PROF.DR. ŞENOL KARTAL, PROF.DR. MUSTAFA SOYLAK, PROF.DR. ŞERİFE TOKALIOĞLU, PROF.DR. UĞUR ŞAHİN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş. Gör. Furkan UZCAN, Arş. Gör. Özgür ÖZALP
Dersin veriliş şekli Deneysel
Dersin amacı Aletsel analizler hakkında bilgi edinmek. Cihazlarımın kullanımında deneyim kazanmak.
Dersin tanımı Bu ders fiziksel optik metotlar ile elektrokimyasal metotları ve diğer spektroskopik metotları kapsayan enstrümantal analiz yöntemlerinin laboratuvar uygulamasını kapsamaktadır.

Dersin içeriği
1- Giriş
2- Spektrofotometrik yöntemle nicel analiz
3- Alev emisyon spektroskopisi
4- İnce tabaka kromatografisi
5- Potansiyometrik titrasyon
6- UV-VIS spektrofotometrisi ile kompleks formül tayini: Fe(II)’nin kantitatif tayini
7- İletkenlik ölçümüyle nötralleşme titrasyonları
8- Ara Sınav
9- Spektrofotometrik titrasyon
10- Atomik absorpsiyon spektroskopisi
11- Nükleer magnetik rezonans spektroskopisi
12- Titreşim spektroskopisi (Infrared + Raman)
13- Gaz kromatografisi
14- Kütle spektrometrisi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Laboratuvar cihazlarını tanıyıp kullanımını öğrenme becerisi
2- Kullandığı cihazlar ile eğitimini aldığı teknikler hakkında pratik ve teorik ilişkileri kurma yetkinliği
3- Enstrümantal analiz tekniklerine ait düşünce şeklini öğrenerek yeni teknikler geliştirebilme yetkinliği
4- Optik, elektronik ve kimyasal analizin birlikte yorumlandığı enstrümantal analiz tekniklerini kullanarak çok disiplinli uygulama deneyimi
5- Çeşitli spektral tekniklerde spektrumları değerlendirebilme becerisi
6- Analizlerde doğruluk, duyarlılık ve tekrarlanabilirlik gibi kavramları cihazları kullanarak daha iyi irdeleme ve klasik yaş metotlarla kıyaslayabilme yetkinliği
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Ortaöğretimde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç, gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme becerisi
2- Matematik, fen ve kimya alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisi
3- Bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği.
4- Kimya alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek.
5- Mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme yetkinliği
6- Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, sorgulayabilme ve öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği
7- Sorunlara çözüm önerme yetkinliği.
8- Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliği
9- Bir yabancı dili kullanarak Kimya alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile etkin iletişim kurabilme yetkinliği
10- Kimya alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve bu yolla doğru bilimsel kaynaklara ulaşabilme yetkinliği
11- Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği
12- Çevre koruma, iş/laboratuvar güvenliği bilinci.
13- Disiplinlerarası konularda/gruplarda çalışabilme becerisi
14- Uygulama için gerekli olan modern cihazları kullanabilme becerisi.
15- Kimya ve ilgili alanlarda dünyadaki yenilikleri ve gelişmeleri takip edebilme yetkinliği
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 13 1 13
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 13 1 13
Ara sınavlara hazırlık 4 8 32
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 13 2 26
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 4 2 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     122
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 13 30
Ödev 13 30
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Enstrümantal Analiz, D.A.Skoog, F.J.Holler, T.A.Nieman (çeviri editörleri: Prof. Dr.Esma Kılıç, Prof.Dr. Fitnat Köseoğlu, Doç.Dr.Hamza Yılmaz), Bilim Yayıncılık, 5. Baskı, 1998.
Yardımcı Kaynaklar 1)Enstrümantal Analiz, Prof.Dr.Attila Yıldız, Prof.Dr.Ömer Genç, Hacettepe Üniversitesi Yayınları,1993. 2)İnstrümental Analiz, Prof.Dr.Turgut Gündüz, Ankara Üniversitesi Fen Fakültesi Yayınları, Ankara,1988.

Ders ile ilgili dosyalar