Ön koşul dersleri
|
Ön koşul yoktur
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. HALİL ŞAHAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. AHMET ÜLGEN, PROF.DR. ŞENOL KARTAL, PROF.DR. MUSTAFA SOYLAK, PROF.DR. ŞERİFE TOKALIOĞLU, PROF.DR. UĞUR ŞAHİN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Arş. Gör. Furkan UZCAN, Arş. Gör. Özgür ÖZALP
|
Dersin veriliş şekli
|
Deneysel
|
Dersin amacı
|
Aletsel analizler hakkında bilgi edinmek. Cihazlarımın kullanımında deneyim kazanmak.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders fiziksel optik metotlar ile elektrokimyasal metotları ve diğer spektroskopik metotları kapsayan enstrümantal analiz yöntemlerinin laboratuvar uygulamasını kapsamaktadır.
|
1- |
Giriş
|
2- |
Spektrofotometrik yöntemle nicel analiz
|
3- |
Alev emisyon spektroskopisi
|
4- |
İnce tabaka kromatografisi
|
5- |
Potansiyometrik titrasyon
|
6- |
UV-VIS spektrofotometrisi ile kompleks formül tayini: Fe(II)’nin kantitatif tayini
|
7- |
İletkenlik ölçümüyle nötralleşme titrasyonları
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Spektrofotometrik titrasyon
|
10- |
Atomik absorpsiyon spektroskopisi
|
11- |
Nükleer magnetik rezonans spektroskopisi
|
12- |
Titreşim spektroskopisi (Infrared + Raman)
|
13- |
Gaz kromatografisi
|
14- |
Kütle spektrometrisi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Laboratuvar cihazlarını tanıyıp kullanımını öğrenme becerisi
|
2- |
Kullandığı cihazlar ile eğitimini aldığı teknikler hakkında pratik ve teorik ilişkileri kurma yetkinliği
|
3- |
Enstrümantal analiz tekniklerine ait düşünce şeklini öğrenerek yeni teknikler geliştirebilme yetkinliği
|
4- |
Optik, elektronik ve kimyasal analizin birlikte yorumlandığı enstrümantal analiz tekniklerini kullanarak çok disiplinli uygulama deneyimi
|
5- |
Çeşitli spektral tekniklerde spektrumları değerlendirebilme becerisi
|
6- |
Analizlerde doğruluk, duyarlılık ve tekrarlanabilirlik gibi kavramları cihazları kullanarak daha iyi irdeleme ve klasik yaş metotlarla kıyaslayabilme yetkinliği
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Ortaöğretimde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç, gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme becerisi
|
|
2- |
Matematik, fen ve kimya alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisi
|
|
3- |
Bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği.
|
|
4- |
Kimya alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek.
|
|
5- |
Mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme yetkinliği
|
|
6- |
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, sorgulayabilme ve öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği
|
|
7- |
Sorunlara çözüm önerme yetkinliği.
|
|
8- |
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliği
|
|
9- |
Bir yabancı dili kullanarak Kimya alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile etkin iletişim kurabilme yetkinliği
|
|
10- |
Kimya alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve bu yolla doğru bilimsel kaynaklara ulaşabilme yetkinliği
|
|
11- |
Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği
|
|
12- |
Çevre koruma, iş/laboratuvar güvenliği bilinci.
|
|
13- |
Disiplinlerarası konularda/gruplarda çalışabilme becerisi
|
|
14- |
Uygulama için gerekli olan modern cihazları kullanabilme becerisi.
|
|
15- |
Kimya ve ilgili alanlarda dünyadaki yenilikleri ve gelişmeleri takip edebilme yetkinliği
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
0
|
0
|
0
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
2
|
26
|
Ödevler
|
13
|
1
|
13
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
13
|
1
|
13
|
Ara sınavlara hazırlık
|
4
|
8
|
32
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
13
|
2
|
26
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
4
|
2
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
122
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
13
|
30
|
Ödev
|
13
|
30
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Enstrümantal Analiz, D.A.Skoog, F.J.Holler, T.A.Nieman (çeviri editörleri: Prof. Dr.Esma Kılıç, Prof.Dr. Fitnat Köseoğlu, Doç.Dr.Hamza Yılmaz), Bilim Yayıncılık, 5. Baskı, 1998.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1)Enstrümantal Analiz, Prof.Dr.Attila Yıldız, Prof.Dr.Ömer Genç, Hacettepe Üniversitesi Yayınları,1993.
2)İnstrümental Analiz, Prof.Dr.Turgut Gündüz, Ankara Üniversitesi Fen Fakültesi Yayınları, Ankara,1988.
|
|