Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
GIDA LİPİDLERİ |
İkinci düzey |
GDM 509 |
|
1 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. HASAN YALÇIN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF.DR. HASAN YALÇIN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze
|
Dersin amacı
|
Öğrencilerin gıda lipidleri hususndaki bilgisini derinleştirmek
|
Dersin tanımı
|
Gıda Mühendisliği lisansüstü öğrencilerinin lipidlerin kimyasal, fiziksel ve biyokimyasal özellikleri ve işlevleri hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak ve bu konuda yeni çalışmalar yapmak.
|
1- |
Gıda lipidlerine giriş
|
2- |
Gıda lipidlerinin sınıflandırılması
|
3- |
Bitkisel steroller
|
4- |
Hayvansal steroller
|
5- |
Sterollerin fonksiyonları
|
6- |
Ara Sınav
|
7- |
Kolesterol metabolizması
|
8- |
Fosfatidlerin kimyasal yapısı
|
9- |
Fosfatidlerin işlevleri
|
10- |
Lipokromlar
|
11- |
Lipokromların çeşitleri
|
12- |
A vitamini
|
13- |
D vitamini
|
14- |
Final Sınavı
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
-Öğrenci Gıda lipidlerine giriş konusunda bilgi sahibi olur
|
2- |
-Öğrenci Steroller hakkında bilgi sahibi olur
|
3- |
-Öğrenci kolesterol hakkında bilgi sahibi olur
|
4- |
-Öğrenci fosfolipidler hakkında bilgi sahibi olur
|
5- |
-Öğrenci Yağda çözünen vitaminler hakkında bilgi sahibi olur
|
6- |
-Öğrenci yağda çözünen renk maddeleri hakkında bilgi sahibi olur
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
5
|
3
|
15
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
5
|
50
|
Ödevler
|
14
|
2
|
28
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
2
|
4
|
Kısa sınavlar
|
10
|
2
|
20
|
Ara sınavlara hazırlık
|
4
|
3
|
12
|
Ara sınavlar
|
2
|
3
|
6
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
10
|
10
|
Laboratuvar
|
2
|
10
|
20
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
2
|
10
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
188
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
2
|
40
|
Ödev
|
5
|
10
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
70
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Gıda Lipidleri
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Makaleler, Bilimsel Dergiler
|
|