Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
DİPLOMA PROJESİ I |
Birinci düzey |
GRF401 |
Zorunlu |
7 |
9.00 |
9.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
TEMEL TASARIM - I, TEMEL TASARIM - II, GRAFİK TASARIMI - I, GRAFİK TASARIMI - II, GRAFİK TASARIMI - III, GRAFİK TASARIMI - IV
|
Eğitimin dili
|
Türkçe.
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ONUR TOPRAK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖR. DR. ONUR TOPRAK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
ARŞ. GÖR. MEHMET EMİN AYKURT
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze eğitim şeklinde verilmektedir.
|
Dersin amacı
|
Öğrencilerin ileri düzey grafik tasarım projeleri yürütme ve gerçekleştirme becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders öğrencilerin ileri düzey grafik tasarım uygulamaları yaparak sanatsal bir dil oluşturdukları ve profesyonel hayat için hazırlandıkları bir atölye dersidir.
|
1- |
Dersin tanıtımı, işleyişi hakkında bilgi verilmesi, öğrencilerle projeler üstünde tartışma ve ilk proje konusunun araştırılması için öğrenciye ödev verilmesi. Proje kapsamında öğrenciler aynı aileye ait seri şeklinde 50x70cm boyutlarında, dijital ortamda 4 iş yaparlar.
|
2- |
Öğrencinin ilk seri projesi hakkında yaptığı araştırmaları sunması, yapmak istediği projeyi belirtmesi ve proje için çizilecek yol haritasının belirlenmesi.
|
3- |
Proje için yapılan eskizlerin sınıf içinde değerlendirilmesi, gerekli önerilerin yapılması ve öğrencinin eskizleri modifikasyonu. Nihai eskizlere karar verilmesi.
|
4- |
Eskizlerin dijital ortama aktarılması. Çalışma için uygun tekniğe karar verilmesi ve dijital ortamda düzenlemelerin yapılarak ilk çalışmanın üretimine başlanması.
|
5- |
İlk çalışmanın sonlandırılarak sunulması ve ikinci çalışmanın üretimine başlanması.
|
6- |
İkinci çalışmanın sonlandırılarak sunulması ve üçüncü çalışmanın üretimine başlanması.
|
7- |
Üçüncü çalışmanın sonlandırılarak sunulması ve dördüncü çalışmanın üretimine başlanması.
|
8- |
Vize Sınavı: İlk seriye ait tüm çalışmaların teslimi. İkinci seri için araştırma ödevi verilmesi.
|
9- |
Öğrencinin 2. seri projesi hakkında yaptığı araştırmaları sunması, yapmak istediği projeyi belirtmesi ve proje için çizilecek yol haritasının belirlenmesi.
|
10- |
Proje için yapılan eskizlerin sınıf içinde değerlendirilmesi, gerekli önerilerin yapılması ve öğrencinin eskizleri modifikasyonu. Nihai eskizlere karar verilmesi.
|
11- |
Eskizlerin dijital ortama aktarılması. Çalışma için uygun tekniğe karar verilmesi ve dijital ortamda düzenlemelerin yapılarak ilk çalışmanın üretimine başlanması.
|
12- |
İlk çalışmanın sonlandırılarak sunulması ve ikinci çalışmanın üretimine başlanması.
|
13- |
İkinci çalışmanın sonlandırılarak sunulması ve üçüncü çalışmanın üretimine başlanması.
|
14- |
Üçüncü çalışmanın sonlandırılarak sunulması ve dördüncü çalışmanın üretimine başlanması.
|
15- |
Final Sınavı: İkinci seriye ait tüm çalışmaların teslimi.
|
16- |
-
|
17- |
-
|
18- |
-
|
19- |
-
|
20- |
-
|
1- |
Herhangi bir konuyu projelendirme yetisinin kazanılması.
|
2- |
Aynı aileye ait birden fazla iş yapabilme yetisinin kazanılması.
|
3- |
Bir proje için ortak bir dil oluşturabilme yetisinin kazanılması.
|
4- |
Grafik tasarım çalışmalarında sanatsal bir dil oluşturabilme yetisinin kazanılması.
|
5- |
Güncel konu ve tarzlar hakkında bilgi ve deneyim kazanılması.
|
6- |
Profesyonel hayatta sanatsal kaygı gerekliliğinin gösterilmesi.
|
7- |
-
|
8- |
-
|
9- |
-
|
10- |
-
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Sanat ve tasarım bilgilerini tanımlama, çözümleme ve grafik tasarım alanında uygulayabilme becerilerine sahip olabilmek.
|
|
2- |
Alanla ilgili yazılım bilgisine sahip olabilme, çağın gerektirdiği teknolojik yeniliklere ayak uydurabilmek.
|
|
3- |
Yaşam boyu eğitimin önemini kavrama ve gerekliliklerinin yerine getirebilme becerisine sahip olabilmek.
|
|
4- |
Çağın sorunlarını, toplumun değişen dinamiklerini takip edebilmek.
|
|
5- |
Etkili iletişim kurabilmek, ikna becerisine sahip olabilmek.
|
|
6- |
Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilmek.
|
|
7- |
Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumla becerilerine sahip olabilmek.
|
|
8- |
Sorun ve gereksinimleri karşılayacak, hedef kitleye ulaşabilecek tasarımlar üretebilmek.
|
|
9- |
Disiplinler arası ortak çalışabilmek.
|
|
10- |
Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanabilme yetkinliğine sahip olabilmek.
|
|
11- |
Ekip ve bireysel olarak çalışabilmek.
|
|
12- |
Zamanlama, sabır, iş bilinci, uzlaşmacılık, özgüven ve düzenlilik becerilerine sahip olabilmek.
|
|
13- |
Tasarım problemlerini çözümlemede kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilmek.
|
|
14- |
Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerler karşı sorumluluk sahibi olabilmek.
|
|
15- |
Dilini doğru kullanmak ve tasarımlarda bu konuda sorumluluk göstermek.
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
8
|
104
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
4
|
52
|
Ödevler
|
8
|
8
|
64
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
1
|
2
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
2
|
8
|
16
|
Toplam iş yükü
|
|
|
240
|
AKTS
|
|
|
10.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
3
|
60
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Dersin Kitabı yoktur. Behance.net sitesi kaynak olarak kullanılmaktadır.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Taschen; "Illustration Now!" Serileri
Taschen; Logo Design
Taschen; Information Graphics
|
|