Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Bilgisayar Mühendisliği (doktora) > MODERN İNGİLİZ EDEBİYATI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MODERN İNGİLİZ EDEBİYATI Üçüncü düzey ELIT401 7 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili İngilizce
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ AHMET İPŞİRLİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı OKUTMAN AHMET İPŞİRLİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı 20.yy İngiliz Edebiyatı hakkında genel bilgilerin verilmesi. Edebiyatın günümüze olan seyri açısından yorum yapma kapasitesinin gelişimi.
Dersin tanımı 20. yy İngiliz Edebiyatından seçilen metinler aracılığıyla modern edebiyat anlamlandırılır. Dünya savaşları, kolonileşme gibi tarihsel gelişmelerin edebiyata yansıması incelenir.

Dersin içeriği
1- 20th century literature introduction & Preludes by T.S. Eliot
2- A Cup of Tea Katherine Mansfield
3- The Duchess and the Jeweller Virginia Woolf
4- The Rocking Horse Winner
5- from Heart of Darkness
6- Auden
7- Do Not Go Gentle into That Good Night Dylan Thomas
8- vize
9- Poems by Yeats
10- Araby by Joyce
11- Riders to the Sea J. M. Synge
12- An Irish Airman Foresees His Death Poem by William Butler Yeats The Demon Lover by Elizabeth Bowen
13- The Soldier Poem by Rupert Brooke Dreamers Poem by Siegfried Sassoon
14- Shooting an Elephant Essay by George Orwell 1984 George Orwell
15- -
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- 20. yy İngiliz Edebiyatı hakkında bilgi edinimi.
2- Edebi inceleme becerilerinin geliştirilmesi.
3- Tarihsel gelişimin edebiyatla olan ilişkisinin yorumlanması.
4- -
5- -
6- -
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2- Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5- Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7- Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
9- Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi
10- Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 10 2 20
Sunum / Seminer hazırlama 10 4 40
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     140
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   20
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   80
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı seçilen metinler
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar