Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. BİLAL CEM LİMAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. BİLAL CEM LİMAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze haftada 3 saat teorik
|
Dersin amacı
|
Farmakoloji ve toksikolojide araştırma yapabilmek için gerekli bilgilere ulaşma yollarının öğretmek
|
Dersin tanımı
|
Öğrencilerin deneysel araştırmaların planlanması yürütülmesi ve değerlendirilmesi konuları
|
1- |
Hedeflerin belirlenmesi, bilgiye ulaşma (isabetli kaynaklar),ulaşılan bilgilerin derlenmesi
|
2- |
Medikal ve farmakolojik araştırmalar için internet olanakları
|
3- |
Literatür tarama teknikleri
|
4- |
İlaç araştırma ve geliştirmede laboratuvar disiplini, farmakope
|
5- |
Çalışma protokollerinin belirlenmesi
|
6- |
İlaç sentez ve analizlere yönelik yöntemlerin değerlendirilmesi ( Analitik araştırma yöntemleri, metodolojik araştırma yöntemleri, deneysel araştırma yöntemleri)
|
7- |
İlaç etken maddelerinde stabilite, validasyon ve teknolojik prosedürler üzerine yöntemler
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
Analiz tekniklerinin optimizasyonu ve veri analizi
|
10- |
Farmakolojik araştırmalarda kullanılan ölçüm yöntemleri- I (verilerin değerlendirilmesi ve çözümlenmesi)
|
11- |
Farmakolojik araştırmalarda kullanılan ölçüm yöntemleri- II (verilerin istatistiksel analizi, yorumlanması, tablo/grafik halinde gösterimi, bilgisayar yazılımlarının kullanılması).
|
12- |
Bilimsel araştırma makalesi hazırlanması
|
13- |
Bilimsel araştırma projesi hazırlama teknikleri
|
14- |
İlaç tasarımı ve geliştirilmesinde kimyasal yaklaşımla kalite kontrol
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Araştırmada etik özellikleri öğrenmek
|
2- |
Literatür taramasının nasıl yapıldığını kavramak
|
3- |
Araştırma sistematiğini anlamak
|
4- |
Araştırma projesi hazırlamayı öğrenmek - (gerekçe, mat.metod bütçe vb bölümlerin
|
5- |
Deneysel Metodolojileri anlama ve deney sonuçlarını kaydetme-Veri kayıt defteri
|
6- |
Proje Önerilerinin Değerlendirilmesi Projelerin Yürütülmesi ve Raporlanmasını
|
7- |
SBE de tez Akış şemasını ve Tez yazım kurallarını öğrenmek
|
8- |
Sözlü ve poster bildiri hazırlama becerisini kazanmak
|
9- |
Bilimsel Makale Yazımını anlamak
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki her türlü bilgiyi (zehirlenme, kirlilik, ilaç kullanımı v.b.) derlemek ve değerlendirmek.
|
|
2- |
Farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili alanlar hakkında derinlemesine bilgilere sahip olmak.
Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki sorunları çözebilmek.
|
|
3- |
Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki olayları kavramsallaştırmak, bilimsel yöntemleri analiz etmek, sonuçları yorumlamak, sorunlar için yöntem veya analiz oluşturmak ve elde edilen verilere göre çözümler sunmak.
|
|
4- |
Farmakoloji ve toksikoloji alanında edindiği bilgileri kullanarak halk ve hayvan sağlığı için ilaç kullanımı, besin maddelerinde kalıntılar ve çevre toksikolojisi ile ilgili sorunların tanımlanması ve çözümüyle ilgilenen komisyonların faaliyetlerini yönetmek.
|
|
5- |
Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki güncel bilgileri (bilimsel bilgi, düzenleme v.b.) izleyebilmek, kullanabilmek ve değiştirebilmek.
|
|
6- |
Yabancı dil (İngilizce)’de yayınlanan kaynakları okuyup anlayabilme
|
|
7- |
Yerli ve yabancı bilim insanları ile sözlü ve yazılı iletişime geçebilme
|
|
8- |
Farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili makaleler yazabilmek ve ulusal ve uluslar arası dergilerde yayın yapma becerisi kazanmak.
|
|
9- |
Bilimsel toplantılarda farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili konularda sunum yapabilme
|
|
10- |
Farmakoloji ve toksikolojide kullanılan analitik yöntemleri bilme
|
|
11- |
Araştırmalardan elde edilen bilgilerin en önemli kazanım olduğunu bilmek ve yaşam boyu öğrenmeyi amaç edinmek
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
10
|
3
|
30
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
14
|
2
|
28
|
Toplam iş yükü
|
|
|
156
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Cryer P. The Research Student s Guide to Success
2-Orna E, Stevens G Managing Information for Research
3-Whimster WF Biomedical Research: How to Plan, Publish and Presentit
4-Barker K At the Bench
5- Blaxter L, Hughes C, Tight M. How to Research
6- Greenhalgh T. How to Read a Paper
7- Oglen TE, Goldberg IA. Research Proposal: A Guide to Success
8.Day R-Bilimsel Makale Nasıl Yazılır Yayımlanır
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Principles and methods of toxicology. Fifth Ed. A. Wallace Hayes. Informa Healthcare. New York, 2008. www.sciencedirect.com. www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/
|
|