Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Müzik > TÜRK MÜZİĞİ FORM BİLGİSİ II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TÜRK MÜZİĞİ FORM BİLGİSİ II Birinci düzey MÜZ332 Zorunlu 6 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ NİHAL ŞENGÜN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ NİHAL ŞENGÜN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Türk Müziği Form analizinde kullanılan form, tür, yapı, uslup elemanları ile Türk Müziği Formlarını öğreterek genel tasnifi ve tahlilini yapabilme becerisini kazandırmak.
Dersin tanımı Türk Müziğinde kullanılan formlar. Saz Musikisi, Sözlü Musiki, Din Dışı Musiki ve Dini Musiki formları.

Dersin içeriği
1- Bir önceki dönemde işlenilen konuların genel tekrarı.
2- Türk musikisinde sözlü büyük formda eserler. Kâr formu
3- Kâr-ı Nâtık Formu, Kârçe Formu.
4- Beste Formu. Murabba Beste, Nakış Beste.
5- Ağır Semailer, Murabba Ağır Semai, Nakş Ağır Semai.
6- Yürük Semailer. Murabba Yürük Semai, Nakş Yürük Semai.
7- Form analizi. Genel tekrar.
8- Vize sınavı
9- Vize sınavı
10- Dini musiki tasnifi. A) Büyük formda eserler B) Küçük formda eserler A) Cami Musikisi B) Tekke Musikisi
11- A) Cami Musikisi; Kur''''an-ı Kerim Tilaveti, Ezan''''lar, Tesbih, Temcid, Tekbir, Salât Salât-ı Ümmiye
12- Na''''t-ı Şerif, Mevlid-i Şerif
13- B) Tekke Musikisi; İlahi, Şugl, Savt, Tevşih, Nefes, Semah''''lar
14- Durak, Miraciye
15- Mehter Musikisi
16- Final sınavı
17- Final sınavı
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Türk Müziği formlarının analizini yapar. Tür açısından tahlil ve tasnifi konusunda bilgilenir.
2- -
3- -
4- -
5- -
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
2- Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
3- Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
4- Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
5- Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
6- Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
7- Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
8- Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
9- Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
10- Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
11- Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
12- Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 14 1 14
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     64
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı YAVAŞCA,Alâeddin; Türk Musikisinde Komposizyon ve Beste Biçimleri, Türk Kültürüne Hizmet Vakfı, İstanbul 2002.
Yardımcı Kaynaklar TRT; Ankara-İstanbul Radyoları Arşiv Kaynakları.

Ders ile ilgili dosyalar