Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Cerrahi(doktora) > SEROLOJİK YÖNTEMLER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SEROLOJİK YÖNTEMLER Üçüncü düzey MİK 513 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Temel İmmunoloji Dersinden sonra
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. DR. CEM ARTAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. HÜSEYİN KILIÇ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. HÜSEYİN KILIÇ
Dersin veriliş şekli Pratik
Dersin amacı Serolojik Reaksiyonların invitro uygulamalı olarak öğretilmesi.
Dersin tanımı Kan ve vücut sıvılarında antijen ve antikorların belirlenmesi.

Dersin içeriği
1- Serolojide kullanılan cihazların tanıtımı ve Reaktiflerin hazırlanması.Serolojik testlerin prensibi.
2- Aglutinasyon reaksiyonları(lam aglutinasyonu)I
3- Aglutinasyon reaksiyonları(Latex aglutinasyonu)II
4- Aglutinasyon reaksiyonları(Wright aglutinasyonu)III
5- Aglutinasyon reaksiyonları(Soguk ag.Paul Bunnel ag..vb)
6- İndirekt Hemaglutinasyon Testi(TPHA).
7- sınav
8- Presipitasyon yöntemleri(VDRL),Western blot,İmmun blot,Kart testleri..gibi.
9- Nötralizasyon yöntemi (Nefholometrik ASO,CRP,RF)
10- Kompleman birleşmesi deneyi(KBD)
11- Manuel ve Otomatik Mikro-Makro ELISA sistemleri,
12- İmmunoflöresan) Yöntemleri.I
13- İmmunoflöresan) YöntemleriII
14- .Moleküler Yöntemler(PCR,RePCR)
15- Serolojik yöntemler:Sonuçların kalitatif,kantitatif ,hesaplanması ve yorumu
16- Final sınavı
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Serolojik yöntemleri uygulayabiliyor olmak
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- veteriner cerrahi alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
2- veteriner cerrahi alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3- Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
4- Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
5- Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
6- Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
7- veteriner cerrahi alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
8- veteriner cerrahi alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
9- veteriner cerrahi alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 8 4 32
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 4 56
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 12 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   60
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   40
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Basic and Clinical Immunology Seventh Ed.
Yardımcı Kaynaklar . Prof. Dr. Ekrem Gülmezoğlu-İmmunoloji

Ders ile ilgili dosyalar