Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Hayvan Bes.ve Bes.has.(doktora) > TEMEL LABORATUVAR GÜVENLİĞİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEMEL LABORATUVAR GÜVENLİĞİ Üçüncü düzey MİK 514 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. AYŞE NEDRET KOÇ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı --
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı --
Dersin veriliş şekli Teorik sunum ve uygulama
Dersin amacı Temel laboratuvar güvenlik kuralları ve uygulamaları hakkında bilgi vermek
Dersin tanımı Temel laboratuvar güvenlik kurallarının tanımlanması

Dersin içeriği
1- T: Laboratuvar cihazları hakkında genel bilgi P: Laboratuvar cihazlarının tanıtımı
2- T: Kimyasal, biolojik ve radioaktif tehlikeli maddeler P: Kimyasal, biolojik ve radioaktif tehlikeli maddelerin tanıtımı
3- T: Bireysel koruyucu ekipman P: Bireysel koruyucu ekipmanların tanıtımı
4- T: Bireysel bakım ve davranışlar P: Bireysel bakım ve davranışlara örnekler
5- T: El yıkama P: El yıkama
6- T: Aşılanma P: Laboratuvar cihazlarına örnekler
7- T: Laboratuvar kazaları P: Laboratuvar cihazlarına örnekler
8- VİZE
9- T: Güvenlik kabinleri P: Güvenlik kabinleri örnekleri
10- T: Uyarı etiketleri P: Uyarı etiketleri örnekleri
11- T: Materyal güvenlik bilgi formları P: Materyal güvenlik bilgi formu örnekleri
12- T: Emniyetli taşıma kapları P: Laboratuvar cihazlarına örnekler
13- T: Yangından korunma P: Laboratuvar cihazlarına örnekler
14- T: Acil duş ve göz yıkama üniteleri P: Kimyasal, biolojik ve radioaktif tehlikeli madde örnekleri
15- T: İğne yaralanmaları P: Kimyasal, biolojik ve radioaktif tehlikeli madde örnekleri
16- FİNAL
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Temel laboratuvar güvenlik kurallarının önemini öğretmek
2- Temel laboratuvar güvenlik kurallarının uygulanmasının önemini öğretmek
3- Bireysel koruyucu ekipmanları öğretmek
4- Materyal güvenlik bilgi formlarını öğretmek
5- Biyolojik güvenlik kabinlerini öğretmek
6- El yıkamayı öğretmek
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 10 3 30
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 1 14
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     150
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders notları
Yardımcı Kaynaklar •Safety in microbiology, D.A. Shapton ; ed. D.A. Shapton, R.G. Board •Laboratory safety for chemistry students, Robert H. Hill ; David C. Finster

Ders ile ilgili dosyalar