Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Endüstriyel Tasarim Mühendisliği > MİKROİŞLEMCİLER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MİKROİŞLEMCİLER Birinci düzey EM 315 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Lisans öğrencileri için herhangi bir önkoşul bulunmamaktadır.
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ MURAT EMRE ERKOÇ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. İLKER DALKIRAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı --
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu dersin amacı, öğrencilere tasarlayacakları sistemlerin kontrol birimlerinin temel mikrodenetleyicilerle programlamasını yapabilme kabiliyeti kazandırmaktır.
Dersin tanımı Mikroişlemcilerin temelleri, mimarisi ve programlanması tanıtılacaktır. Devamında mikrodenetleyiciler ve mikroişlemciler arasındaki farklardan bahsedilecektir. Mikrodenetleyiciler üzerinde ASM dilinde sayısal girdi ve çıktı, seçme ve döngü işlemleri, zaman gecikmesi ve kesmeler tanıtılacaktır.

Dersin içeriği
1- Mikroişlemcilerin tanımı, tarihçesi, gelişimi, mimarileri, programlanması.
2- Mikroişlemciler ve mikrodenetleyiciler arasındaki farklar. Mikrodenetleyicilerin mimarisi.
3- PIC16F84 ün teknik özellikleri.
4- Assembly (ASM) programlama dili.
5- PIC16F84 üzerinde sayısal giriş çıkış işlemleri.
6- PIC16F84 üzerinde sayısal giriş çıkış işlemleri.
7- PIC16F84 üzerinde seçme ve döngü işlemleri.
8- Ara Sınav
9- PIC16F84 üzerinde zaman gecikmeleri.
10- PIC16F84 üzerinde zaman gecikmeleri.
11- PIC16F84 üzerinde kesmeler.
12- PIC16F84 üzerinde kesmeler.
13- PIC16F84 üzerinde örnek programlar.
14- PIC16F84 üzerinde örnek programlar.
15- -
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi.
2- Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi.
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mühendislik konularında matematik ve fen bilgilerini uygulama becerisine sahip olur.
2- Bir problemi saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur.
3- Bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisine sahip olur.
4- Bilgisayar destekli tasarım ve imalat programlarıyla ürün modelleme ve analiz becerisi kazandırma
5- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi kazandırma (Mekanik sistemler, Isıl sistemler)
6- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi kazandırma
7- Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazandırma (Mekanik problemler, Isıl problemler, Tasarım Problemleri)
8- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazandırma
9- Etkin iletişim kurma becerisi kazandırma
10- Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim sağlama
11- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi kazandırma
12- Çağın sorunları hakkında bilgi kazandırma
13- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi kazandırma
14- Temel mühendislik sorunlarını anlayabilen, bilgiye ulaşabilen, analiz edip çözüm geliştirebilen bireyler yetiştirme
15- Sürekli öğrenmeyi ve mesleki, toplumsal, kültürel gelişimi amaç edinmiş bireyler yetiştirme
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 2 1 2
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     56
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı PIC16F84 ve ASM Dili Ders Notları, İlker DALKIRAN
Yardımcı Kaynaklar PIC16F84 Datasheet, http://ww1.microchip.com/downloads/en/DeviceDoc/35007C.pdf PIC Programlama, Nursel AK, Alfa Yayıncılık

Ders ile ilgili dosyalar