Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MİKROİŞLEMCİLER |
Birinci düzey |
EM 315 |
|
5 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Lisans öğrencileri için herhangi bir önkoşul bulunmamaktadır.
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ MURAT EMRE ERKOÇ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. İLKER DALKIRAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
--
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı, öğrencilere tasarlayacakları sistemlerin kontrol birimlerinin temel mikrodenetleyicilerle programlamasını yapabilme kabiliyeti kazandırmaktır.
|
Dersin tanımı
|
Mikroişlemcilerin temelleri, mimarisi ve programlanması tanıtılacaktır. Devamında mikrodenetleyiciler ve mikroişlemciler arasındaki farklardan bahsedilecektir. Mikrodenetleyiciler üzerinde ASM dilinde sayısal girdi ve çıktı, seçme ve döngü işlemleri, zaman gecikmesi ve kesmeler tanıtılacaktır.
|
1- |
Mikroişlemcilerin tanımı, tarihçesi, gelişimi, mimarileri, programlanması.
|
2- |
Mikroişlemciler ve mikrodenetleyiciler arasındaki farklar. Mikrodenetleyicilerin mimarisi.
|
3- |
PIC16F84 ün teknik özellikleri.
|
4- |
Assembly (ASM) programlama dili.
|
5- |
PIC16F84 üzerinde sayısal giriş çıkış işlemleri.
|
6- |
PIC16F84 üzerinde sayısal giriş çıkış işlemleri.
|
7- |
PIC16F84 üzerinde seçme ve döngü işlemleri.
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
PIC16F84 üzerinde zaman gecikmeleri.
|
10- |
PIC16F84 üzerinde zaman gecikmeleri.
|
11- |
PIC16F84 üzerinde kesmeler.
|
12- |
PIC16F84 üzerinde kesmeler.
|
13- |
PIC16F84 üzerinde örnek programlar.
|
14- |
PIC16F84 üzerinde örnek programlar.
|
15- |
-
|
16- |
-
|
17- |
-
|
18- |
-
|
19- |
-
|
20- |
-
|
1- |
Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi.
|
2- |
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi.
|
3- |
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Mühendislik konularında matematik ve fen bilgilerini uygulama becerisine sahip olur.
|
|
2- |
Bir problemi saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur.
|
|
3- |
Bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisine sahip olur.
|
|
4- |
Bilgisayar destekli tasarım ve imalat programlarıyla ürün modelleme ve analiz becerisi kazandırma
|
|
5- |
İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi kazandırma (Mekanik sistemler, Isıl sistemler)
|
|
6- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi kazandırma
|
|
7- |
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazandırma (Mekanik problemler, Isıl problemler, Tasarım Problemleri)
|
|
8- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazandırma
|
|
9- |
Etkin iletişim kurma becerisi kazandırma
|
|
10- |
Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim sağlama
|
|
11- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi kazandırma
|
|
12- |
Çağın sorunları hakkında bilgi kazandırma
|
|
13- |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi kazandırma
|
|
14- |
Temel mühendislik sorunlarını anlayabilen, bilgiye ulaşabilen, analiz edip çözüm geliştirebilen bireyler yetiştirme
|
|
15- |
Sürekli öğrenmeyi ve mesleki, toplumsal, kültürel gelişimi amaç edinmiş bireyler yetiştirme
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
2
|
1
|
2
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
56
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
PIC16F84 ve ASM Dili Ders Notları, İlker DALKIRAN
|
Yardımcı Kaynaklar
|
PIC16F84 Datasheet, http://ww1.microchip.com/downloads/en/DeviceDoc/35007C.pdf
PIC Programlama, Nursel AK, Alfa Yayıncılık
|
|