Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM ÜYESİ MERYEM ŞENTÜRK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ MERYEM ŞENTÜRK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
Oksidatif stres, serbest radikaller ve antioksidan sistemin işlevlerinin öğrenilmesi amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Oksidatif stres, serbest radikaller ve antioksidan sistemin hakkında bilgi verir.
|
1- |
Reaktif oksijen türleri (ROS)
|
2- |
Hücrede reaktif oksijen türlerinin kaynağı
|
3- |
Serbest oksijen radikallerinin etkileri
|
4- |
Serbest radikallerin lipidlere etkileri
|
5- |
Serbest radikallerin proteinlere etkileri
|
6- |
Serbest radikallerin nükleik asitler ve DNA''ya etkileri
|
7- |
Serbest radikallerin karbonhidratlara etkileri
|
8- |
Serbest radikallere karşı hücresel savunma mekanizmaları
|
9- |
Ara Sınav
|
10- |
Endojen antioksidanlar
|
11- |
Eksojen antioksidanlar
|
12- |
Oksidatif stres
|
13- |
Oksidatif stresin çeşitli hastalıklardaki rolü
|
14- |
Organizmada antioksidan savunma sistemleri düzeylerini araştırma teknikleri
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenci, serbest radikallerin üretimini ve etkilerini bilir.
|
2- |
Öğrenci, antioksidan savunma sistemini ve etkilerini bilir.
|
3- |
Öğrenci, oksidatif stresin oluşumunu ve etkilerini bilir.
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
|
|
2- |
Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
|
|
3- |
Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
|
|
4- |
Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
|
|
5- |
Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
|
|
6- |
Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
|
|
7- |
Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
|
|
8- |
Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
|
|
9- |
Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
|
|
10- |
Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
|
|
11- |
Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
|
|
12- |
Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
28
|
2
|
56
|
Ödevler
|
2
|
2
|
4
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
1
|
2
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
14
|
1
|
14
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
14
|
2
|
28
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
14
|
1
|
14
|
Toplam iş yükü
|
|
|
148
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Dündar, Y. ve Aslan, R. “Hekimlikte Oksidatif Stres ve Antioksidanlar” Afyon Kocatepe Üniversitesi Yayınları, Yayın No 29, Uyum Ajans, Ankara, 2000
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Nelson D. L., M.M. Cox, Lehninger Principles of Biochemistry, Third Ed. Worth Publishers, New York, 2000.
Ersoy, E., Bayşu N. Pratik Biyokimya. Ankara Üniversitesi Veteriner Fakültesi Yayını, Ankara, 1981.
Lüleyap H. Ü. Moleküler Genetiğin Esasları. Nobel Yayınları, Adana, 2008.
|
|