Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Kimya (y.l.) > SEMİEMPİRİK HESAPLAMALAR I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SEMİEMPİRİK HESAPLAMALAR I İkinci düzey KİM 543 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. EMİN SARIPINAR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. EMİN SARIPINAR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş. Gör. Rıfat Emin Bora
Dersin veriliş şekli Karşılıklı eğitim
Dersin amacı Semiempirik Yöntemler ile kuantum kimyasal hesaplamalar yapabilmek
Dersin tanımı -

Dersin içeriği
1- Moleküler mekanik ve dinamiğe giriş ve matematiksel bağıntıların çıkarılması;
2- Kuantum kimyasal metodların tanımı ve sınıflandırılması,
3- Hückel molekül orbital,
4- Hartree-Fock (HF) teoremine giriş
5- Fock eşitliklerin tanımı;
6- moleküler mekanik, semiempirik Ab inito yöntemlerin karşılaştırılması;
7- Ara sınav
8- MMX, MM2 ve CNDO,
9- MINDO, MNDO,
10- INDO, ZINDO
11- AM1 PM3,.
12- PM6 ve SAM1 metodların tanımı
13- Hesaplama uygulamaları
14- Hesaplama Uygulamaları
15- Final Sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Semiempirik Metodların Kimyaya Uygulanması
2- Bileşiklerin elektronik ve geometrik özelliklerin araştırılması
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Kimyasal problemlere temel kimya bilgi ve becerilerini kullanarak tek başına çözümler üretebilme yeteneği
2- İleri araştırmalarda bilgi ve beceri düzeyi planlama ve yürütebilme yeteneği
3- Ulusal ve uluslararası düzeyde kimya ile ilgili konuları izleyebilir, değerlendirip ve yorumlayabilme yeteneği
4- Alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirerek bilgi toplumu oluşum sürecine katkı yapabilme yeteneği
5- Kimya alanında lisans düzeyinde kazanılan bilgileri genişletmek ve geliştirebilme yeteneği
6- Bilimsel ve analitik düşünme ve sentez yapabilme formasyonu kazandırmak
7- Kimya alanında çeşitli cihazları kullanır ve sonuçlarını yorumlayabilme
8- Uzmanlık alanı ile ilgili deneyleri tasarlar ve uygulayabilme yeteneği
9- Deneysel verilerin değerlendirilmesinde çeşitli istatistik metotları ve paket programları kullanabilme yeteneği
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 6 2 12
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 14 2 28
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 15 30
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 20 3 60
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     189
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   100
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Emin Sarıpınar, Ders Notları
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar