Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. MEHMET ERTAŞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. ERHAN ALBAYRAK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin amacı
|
Termodinamik, cisimlerin enerji transferinden dolayı sıcaklığın yada içinde bulunduğu durumunun değiştiği durumlarla ilgilenir. Dolayısı ile bu ders bir çok yeni termodinaik kavramı, sıcaklık, ısı vs., ve bunları dahil eden süreçleri ihtiva eder. Bu kavram ve süreçlerin anlatılması ve öğretilmesi amaçlanmıştır.
|
Dersin tanımı
|
Termodinamik, maddenin hacimsel özelliklerini ve bu özellikler arasındaki korelasyonları ve atom ve moleküllerin mekaniğini açıklar.
|
1- |
Sıcaklık ve Termodinamiğin Birinci Kanunu
|
2- |
Katı ve Sıvıların Termal Genleşmesi
|
3- |
İdeal Gazların Makroskobik Tanımı
|
4- |
Isı ve İç Enerji
|
5- |
Termodinamik Süreçlerde Isı ve İş
|
6- |
Termodinamiğin Birinci Kanunu
|
7- |
İdeal Gazın Moleküler Modeli
|
8- |
Isı Makineleri ve Termodinamiğin İkinci Kanunu
|
9- |
Tersinir ve Tersinmez Süreçler
|
10- |
|
11- |
|
12- |
|
13- |
|
14- |
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Sıcaklık ve Isı gibi termodinamik nicelikleri anlamak
|
2- |
Katı ve Sıvıların Termal Genleşmesinin mekanizmalarını öğrenmek
|
3- |
İdeal Gazların Makroskobik Tanımı Hakkında bilgilenmek
|
4- |
Isı ve İç Enerji nedir? sorusunun cevabını öğrenmek
|
5- |
Termodinamik Süreçlerde Isı ve İş kavramını anlamak
|
6- |
Termodinamik süreçleri öğrenmek
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Fiziksel kavramları öğrenme ve bu kavramlarla düşünebilme becerisi kazanır.
|
|
2- |
Doğadaki olay ve olguları gözleme, arkasındaki temel ilkeleri anlama ve ilişkilendirme yeteneğini geliştirir.
|
|
3- |
Doğru soruları sormayı ve bu sorulara yanıt verecek deneyleri tasarlama becerisini geliştirir.
|
|
4- |
Deney yapma ve deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
|
|
5- |
Problemi tanımlama, çözme sonuç çıkarma ve yorumlama becerisi kazanır.
|
|
6- |
Problemin çözümünü zorlaştıran bazı ayrıntıları ihmal ederek, karmaşık ve zor problemleri üstesinden gelinebilir hale getirmek için, idealleştirilmiş model oluşturma becerisi kazanır.
|
|
7- |
Evrende bilinen bütün etkileşmeler (nükleer, gravitasyonel, elektromanyetik) hakkında, mikro ölçekten makro ölçeğe kadar madde ve enerji hakkında bilgi sahibi olur.
|
|
8- |
Tüm mühendislik ve teknolojinin temeli olan fiziğin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlar.
|
|
9- |
Bilgiye ulaşabilme, analiz edip çözüm geliştirebilme becerisi kazanır.
|
|
10- |
Verinin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur.
|
|
11- |
Disiplinler arası gruplarda çalışabilme becerisi kazanır.
|
|
12- |
Analitik düşünme, sorgulayıcı ve eleştirel düşünme yeteneğini kazanır.
|
|
13- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi kazanır.
|
|
14- |
Etkin iletişim kurma becerisi kazanır.
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
30
|
1
|
30
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
30
|
1
|
30
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
30
|
1
|
30
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
122
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Physics for Scientists and Engineers, Raymond Serway and John Jewett, Bölümler 19-22.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1-An Introduction to Thermodynamics and Statistical Mechanics, Keith Stowe. 2-Concepts in Thermal Physics, S. J. BLUNDELL and K. M. BLUNDELL. 3-Thermal Physics, Charles Kittel. 4-The Thermodynamic Universe, B. B. Sidharth. 5-Thermodynamics and Statistical Mechanics, W. Greiner, L. Neise and H. Stöcker. 6-Thermodynamics and Statistical Mechanics, A. H. Wilson.
|
|