Giriş | English

Lisans > Fen Fakültesi > Fizik > MADDENİN ISIL ÖZELLİKLERİ VE TERMODİNAMİK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MADDENİN ISIL ÖZELLİKLERİ VE TERMODİNAMİK Birinci düzey FİZ203 Zorunlu 3 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MEHMET ERTAŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ERHAN ALBAYRAK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Termodinamik, cisimlerin enerji transferinden dolayı sıcaklığın yada içinde bulunduğu durumunun değiştiği durumlarla ilgilenir. Dolayısı ile bu ders bir çok yeni termodinaik kavramı, sıcaklık, ısı vs., ve bunları dahil eden süreçleri ihtiva eder. Bu kavram ve süreçlerin anlatılması ve öğretilmesi amaçlanmıştır.
Dersin tanımı Termodinamik, maddenin hacimsel özelliklerini ve bu özellikler arasındaki korelasyonları ve atom ve moleküllerin mekaniğini açıklar.

Dersin içeriği
1- Sıcaklık ve Termodinamiğin Birinci Kanunu
2- Katı ve Sıvıların Termal Genleşmesi
3- İdeal Gazların Makroskobik Tanımı
4- Isı ve İç Enerji
5- Termodinamik Süreçlerde Isı ve İş
6- Termodinamiğin Birinci Kanunu
7- İdeal Gazın Moleküler Modeli
8- Isı Makineleri ve Termodinamiğin İkinci Kanunu
9- Tersinir ve Tersinmez Süreçler
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sıcaklık ve Isı gibi termodinamik nicelikleri anlamak
2- Katı ve Sıvıların Termal Genleşmesinin mekanizmalarını öğrenmek
3- İdeal Gazların Makroskobik Tanımı Hakkında bilgilenmek
4- Isı ve İç Enerji nedir? sorusunun cevabını öğrenmek
5- Termodinamik Süreçlerde Isı ve İş kavramını anlamak
6- Termodinamik süreçleri öğrenmek
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Fiziksel kavramları öğrenme ve bu kavramlarla düşünebilme becerisi kazanır.
2- Doğadaki olay ve olguları gözleme, arkasındaki temel ilkeleri anlama ve ilişkilendirme yeteneğini geliştirir.
3- Doğru soruları sormayı ve bu sorulara yanıt verecek deneyleri tasarlama becerisini geliştirir.
4- Deney yapma ve deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
5- Problemi tanımlama, çözme sonuç çıkarma ve yorumlama becerisi kazanır.
6- Problemin çözümünü zorlaştıran bazı ayrıntıları ihmal ederek, karmaşık ve zor problemleri üstesinden gelinebilir hale getirmek için, idealleştirilmiş model oluşturma becerisi kazanır.
7- Evrende bilinen bütün etkileşmeler (nükleer, gravitasyonel, elektromanyetik) hakkında, mikro ölçekten makro ölçeğe kadar madde ve enerji hakkında bilgi sahibi olur.
8- Tüm mühendislik ve teknolojinin temeli olan fiziğin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlar.
9- Bilgiye ulaşabilme, analiz edip çözüm geliştirebilme becerisi kazanır.
10- Verinin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur.
11- Disiplinler arası gruplarda çalışabilme becerisi kazanır.
12- Analitik düşünme, sorgulayıcı ve eleştirel düşünme yeteneğini kazanır.
13- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi kazanır.
14- Etkin iletişim kurma becerisi kazanır.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 30 1 30
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 30 1 30
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 30 1 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     122
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Physics for Scientists and Engineers, Raymond Serway and John Jewett, Bölümler 19-22.
Yardımcı Kaynaklar 1-An Introduction to Thermodynamics and Statistical Mechanics, Keith Stowe. 2-Concepts in Thermal Physics, S. J. BLUNDELL and K. M. BLUNDELL. 3-Thermal Physics, Charles Kittel. 4-The Thermodynamic Universe, B. B. Sidharth. 5-Thermodynamics and Statistical Mechanics, W. Greiner, L. Neise and H. Stöcker. 6-Thermodynamics and Statistical Mechanics, A. H. Wilson.

Ders ile ilgili dosyalar