Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Ermeni Dili ve Kültürü > ÇEVİRİ (ERMENİCE- TÜRKÇE)
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÇEVİRİ (ERMENİCE- TÜRKÇE) Birinci düzey EDE 205 Zorunlu 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Ermenice
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ASLI ALIYEVA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. GAFAR MEHDIYEV
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli -yuzyuze
Dersin amacı ermenı dılını menımsedılmesı.Ermeni dil öğretiminin özellikleri ve özellikleri ile ileri düzey öğrencilerle ilk tanışma.
Dersin tanımı -şıfahın ve yazılı. Anlatım Çalıştay

Dersin içeriği
1- 5 numaralı dersin metinlerinin okunması ve tercüme edilmesi
2- H. Tumanyanın " Kİkosun ölümü" hikayesinin çevirisi
3- 16 numaralı dersin metninin okunması ve çözümlenmesi ve tercümesi
4- İsmin –i halinde çoğul çekim ekleri, yönelme durumunda çoğulu anlatan alıştırmalar ve örnek cümleler ve kısa metin çevirileri
5- İsmin –de halinde çoğul çekim ekleri, bulunma durumunda çoğulu anlatan alıştırmalar, örnek cümleler ve kısa metin çevirileri
6- İsmin –in halinde çoğul çekim ekleri, tamlayan durumunda çoğulu anlatan alıştırmalar, örnek cümleler ve kısa metin çevirileri
7- İsmin –e halinde çoğul çekim ekleri, yönelme durumunda çoğulu anlatan alıştırmalar, örnek cümleler ve kısa metin çevirileri
8- Ara Sınav
9- H. Tumanyanın " Kİkosun ölümü" hikayesinin çevirisi
10- 15 numaralı dersin metninin okunması ve çözümlenmesi ve tercümesi
11- H. Tumanyanın " Aptal adam" hikayesinin çevirisi
12- H. Tumanyanın " Kaç Nazar" hikayesinin çevirisi
13- Temel gramer bilgisinin yer aldığı basit metin çevirileri
14- Temel gramer bilgisinin yer aldığı komplike metin çevirilerine giriş
15- Final Sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Morfoloji hakkında bilgi Çeviri tekniklerini öğrenme becerisi Rus kültürü hakkında bilgi
2- Ermeni dili ve tarihi hakkında bilgi
3- Ermeni edebiyatı, sanatı hakkında bilgi
4- Çeviri becerisi
5- Fonetik hakkında bilgi
6- Konuşma Becerisi
7- Sentaks hakkında bilgi
8- Anlama becerisi
9- Okuma Becerisi
10- Yazma Becerisi

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Ermenice dilbilgisi, Ermeni Kültürü, Ermeni Tarihi ve Ermeni Edebiyatı alanında bilgi sahibi olur.
2- Ermenice yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
3- Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular.
4- Bireysel olarak özellikle Ermenice– Türkçe, Türkçe –Ermenice çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
5- Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar.
6- Alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.
7- Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
8- Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.
9- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
10- Alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
11- Özellikle Ermeni Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
12- Ermenice´yi kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
13- Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
14- Ermeni dili, edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
15- Ermeni dili, edebiyatı, kültürü ve tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar.
16- Edebi konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 10 2 20
Sunum / Seminer hazırlama 10 1 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 7 7
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 7 7
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 4 1 4
Toplam iş yükü     128
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar