Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Ermeni Dili ve Kültürü > RADYO YAYINCILIĞI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
RADYO YAYINCILIĞI Birinci düzey URTS 245 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ CEYHUN BAĞCI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Arş. Gör. Dr. Ceyhun Bağcı
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Konferans
Dersin amacı Radyoda program yapım aşamalarının öğrenilmesi ve program türlerinin öğrenilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Radyo programcılığına dair teorik ve uygulama bilgilerinin verildiği bir derstir.

Dersin içeriği
1- Radyo Yayıncılığnın Tarihçesi
2- Radyo Yayın Sistemleri
3- Radyo Yayınının Teknik Özellikleri
4- Radyonun İşlevleri
5- Radyonun ve Radyo Dinleyicisinin Özellikleri
6- Radyoda Program Yapımı Aşamaları
7- Radyo Program Öneri Formu Hazırlanışı
8- Radyo Program Metni Yazımı
9- Program Yapımındaki Temel Malzemeler
10- Radyoda Program Türleri
11- Radyoda Program Biçimleri
12- Radyo Çalışanları: Tanım ve Görevleri
13- Ses Düzenleme ve Kayıt Teknolojileri
14- Ses Düzenleme ve Kayıt Teknolojileri
15- Türkiye''de Radyo Yayıncılığı
16- Radyo Yayıncılığı Yayın İlkeleri / Hukuksal Temeller
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Radyoda program yapım süreçlerini öğrenir.
2- Radyo programı hazırlanmasını öğrenir.
3- Radyo yayın sistemlerini öğrenir.
4- Radyo program öneri formu yazımını öğrenir.
5- Radyo program metni yazımını öğrenir.
6- Radyo tekniği ile ilgili bilgileri öğrenir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Ermenice dilbilgisi, Ermeni Kültürü, Ermeni Tarihi ve Ermeni Edebiyatı alanında bilgi sahibi olur.
2- Ermenice yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
3- Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular.
4- Bireysel olarak özellikle Ermenice– Türkçe, Türkçe –Ermenice çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
5- Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar.
6- Alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.
7- Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
8- Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.
9- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
10- Alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
11- Özellikle Ermeni Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
12- Ermenice´yi kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
13- Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
14- Ermeni dili, edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
15- Ermeni dili, edebiyatı, kültürü ve tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar.
16- Edebi konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 9 2 18
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 9 2 18
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 2 1 2
Toplam iş yükü     74
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   20
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   20
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   80
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Aziz, Aysel. Radyo Yayıncılığı. Ankara, 2012. Çakır, Hamza. Tüm Yönleriyle Radyo. Ankara, 2005.
Yardımcı Kaynaklar Yok

Ders ile ilgili dosyalar