Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ENSTRÜMENTAL TEKNİKLER |
İkinci düzey |
TBT 547 |
Seçmeli |
1 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. KEVSER KARAMAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. KEVSER KARAMAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze
|
Dersin amacı
|
Biyoteknolojide enstrümental metotlar ve uygulanabilirliği konularında bilgi kazandırmaktır. Bu amaçla elektro kimyasal yöntemler, potansiyometri, spektroskopik yöntemler, absorbsiyon spektroskopisi, kromatografik yöntemler ile elektroforetik yöntemler hakkında bilgi verilecektir.
|
Dersin tanımı
|
Spektroskopik analiz, elektrokimyasal analiz, termal analiz ve , kromatografik ayırma yöntemlerinin teori ve uygulama prensiplerinin yorumlanması
|
1- |
Enstrümantal Analiz Tekniklerinin Tanımı ve Temel Ilkeler
|
2- |
Kalitatif-Kantitatif Analiz
|
3- |
Spektroskopi Teknikleri ve Temel Ilkeler
|
4- |
Spektroskopi Teknikleri ve Temel Ilkeler
|
5- |
Kromatografi temel ilkeler
|
6- |
Sıvı kromatografisi
|
7- |
Ara sınav
|
8- |
Gaz Kromatografisi
|
9- |
Kütle spektrometresi
|
10- |
PCR yöntemleri
|
11- |
Infrared Spektroskopisi
|
12- |
Ultraviyole-Görünür Bölge Moleküler Absorpsiyon Spektrometresinin Uygulamaları
|
13- |
Elektroforetik yöntemler
|
14- |
Yılsonu Sınavı
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Aletli analiz yöntemlerini sınıflandırabilme
|
2- |
Kimyasal analizlerde kullanılan cihazların işleyiş prensiplerini tanımlayabilme
|
3- |
Biyoteknolojide aletli analiz yöntemlerinin prensiplerini tanımlayabilme
|
4- |
Bilinmeyen bir numuneyi karakterize etmede izlemesi gereken analiz metotlarını uygulayabilme
|
5- |
Kullanılan analiz metotları ile elde edilen deneysel verileri değerlendirebilme
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Tarımsal Biyoteknolojinin yüksek lisansını yaptığı alanında temel yöntem ve tekniklere yönelik yeterli uzmanlığa sahip olur
|
|
2- |
Biyoteknolojinin; Bitki Biyoteknolojisi, Hayvan Biyoteknolojisi, Mikrobiyal Biyoteknoloji, alanlarında akademik ve endüstriyel boyutta, uluslar arası düzeyde yeterliliğe sahiptir
|
|
3- |
Tarımsal Biyoteknoloji alanındaki yeni konulara açıktır, tarımda faliyetlerin yürütülmesi ve verimliliğin arttırılmasında stratejik çözümler üretebilir, girişimci ve geliştirici niteliklere sahiptir,
|
|
4- |
Kamu ve özel sektörde, Biyoteknoloji ile ilişkili tarımsal alanlarda üretim, araştırma ve geliştirme; ulusal-uluslar arası düzeyde proje oluşturma, yönetme yeterliliğine sahiptir,
|
|
5- |
Biyoteknoloji alanındaki çalışmaların gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerine yönelik yeterliliğe sahiptir
|
|
6- |
Biyoteknoloji alanındaki çalışmalarda etik kuralların bilincinde, çevre ve canlı yaşam dengelerinin korunmasında dikkatlidir
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
2
|
3
|
6
|
Laboratuvar
|
4
|
3
|
12
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
1
|
3
|
3
|
Toplam iş yükü
|
|
|
69
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
25
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
25
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
50
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
HIŞIL, Y. 2010. Enstrümental Gıda Analizleri (3 Cilt Birarada). Ege Üniversitesi Basımevi, İzmir, 545 s.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
YETİM, H., ÇAM, M. 2009. Enstrümental Gıda Analizleri, Erciyes Üniversitesi Yayınları, 286 s.
|
|