Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
YABANCI DİL 2 (İNGİLİZCE) |
Birinci düzey |
SYBD102 |
Zorunlu |
2 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
--
|
Eğitimin dili
|
ingilizce
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ÖMER ERDOĞAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÜCR.ÖĞRETİM GÖREVLİSİ EMRE GÖKDUMAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
--
|
Dersin veriliş şekli
|
yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Yabancı bir dili dinleme, okuma, anlama, konuşma ve yazma yeteneklerinin geliştirilmesine yardımcı olmak.
|
Dersin tanımı
|
ingilizce
|
1- |
To be: am, is, are
|
2- |
Personal Pronouns and Possesive Adjectives, what/ where/ how old, in/from/at (place)
|
3- |
Singular / Plural, Prepositions of place
|
4- |
Possesive (''s), have got/ has got, questions with who, possessive pronouns
|
5- |
Telling the time, ordinal numbers, days of the week/ months, prepositions of time and place
|
6- |
There is/ there are - a,an, some, any, how many
|
7- |
can/can''t (ability), linking words: because, so, and, but
|
8- |
Imperatives - can (request) / would like and revision
|
9- |
vize sınavı
|
10- |
Nouns: countable/uncountable - some, any, a lot, much, many - one/ones (substitude words)
|
11- |
Object pronouns - a, an, the - must/mustn''t
|
12- |
Simple Present - Frequency adverbs
|
13- |
Present Continuous
|
14- |
Comparison of Present Simple and Present Continuous Tenses
|
15- |
final sınavı
|
16- |
--
|
17- |
--
|
18- |
--
|
19- |
--
|
20- |
--
|
1- |
Dört temel beceriyi kullanarak yabancı dili öğrenir.
|
2- |
--
|
3- |
--
|
4- |
--
|
5- |
--
|
6- |
--
|
7- |
--
|
8- |
--
|
9- |
--
|
10- |
--
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alan ile ilgili güncel bilgilere sahip olma
|
|
2- |
Alanından edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
|
|
3- |
Alanından edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme,
|
|
4- |
Analiz edebilme, araştırmalara alanı ile ilgili verilere yönelik kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
|
|
5- |
Alanla ilgili temel spor yönetimi kavramlarını ve prensipleri tanımlayabilme
|
|
6- |
Alan ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
|
|
7- |
Alan ile ilgili bir probleminin çözümünde gerek bireysel gerekse grup elemanı olarak sorumluluk alabilir,
|
|
8- |
Alanındaki gelişmeleri takip ederek, bulunduğu şartların getirdiği ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilir,
|
|
9- |
Bir problem için yapılan analizlere dayalı alternatif çözümler formüle edebilir,
|
|
10- |
Alan ile ilgili konulardaki düşüncelerini ve çözüm önerilerini konunun uzmanı olan veya olmayan kişilerle paylaşabilir,
|
|
11- |
Bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri takip edebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilir,
|
|
12- |
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
|
|
13- |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
|
|
14- |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
|
|
15- |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
|
|
16- |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
|
|
17- |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
|
|
18- |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
10
|
2
|
20
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
2
|
2
|
4
|
Ödevler
|
2
|
3
|
6
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
2
|
4
|
Kısa sınavlar
|
2
|
2
|
4
|
Ara sınavlara hazırlık
|
4
|
2
|
8
|
Ara sınavlar
|
2
|
3
|
6
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
4
|
4
|
16
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
2
|
3
|
6
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
75
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Yasin Aslan ve diğerleri. Number One. Data Yayınları.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
yok
|
|