Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. MURAT KANBUR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. BİLAL CEM LİMAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze haftada 3 saat teorik
|
Dersin amacı
|
YEM VE YEM HAMMADDELERİNDE BULUNAN OLUMSUZLUK FAKTÖRLERİ VE HAYVANLARA YÖNELİK ETKİLERİ HAKKINDA BİLGİ VERMEK
|
Dersin tanımı
|
YEM VE YEM HAMMADDELERİNDE BULUNAN OLUMSUZLUK FAKTÖRLERİ VE HAYVANLARA YÖNELİK ETKİLERİ
|
1- |
Organik nitelikli olumsuzluk faktörleri giriş
|
2- |
Siyanogenetik glikozidler
|
3- |
Gossipol ve Tannik asit
|
4- |
Nitrat ve nitritler
|
5- |
Alkaloidler
|
6- |
Vitaminlerin kullanımı veya etkinliğini engelleyen maddeler ve Vitamin zehirlenmesi
|
7- |
Metalleri bağlayan maddeler, Östrojenik maddeler, Guatır yapıcı maddeler, Saponinler ve Zehirli protein ve peptidler
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
Çevre ve besin kirleticileri
|
10- |
Yemlerin hazırlanması ve üretim tekniklerinden ileri gelen sakıncalar ve Yemlere katılan besleyici değeri olan bazı organik maddeler
|
11- |
Mikotoksinler I
|
12- |
Mikotoksinler II
|
13- |
Mikotoksinler III
|
14- |
Mikotoksinler IV
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenciler Siyanogenetik glikozidlerin olumsuz etkilerini bilir
|
2- |
Öğrenciler Gossipolün olumsuz etkilerini bilir
|
3- |
Öğrenciler Alkaloidlerin olumsuz etkilerini bilir
|
4- |
Öğrenciler Mikotoksinlerin olumsuz etkilerini bilir
|
5- |
Öğrenciler Yemlerin hazırlanması ve üretim tekniklerinden ileri gelen sakıncaları bilir
|
6- |
Öğrenciler Çevre ve besin kirleticilerini bilir
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
|
|
2- |
Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
10
|
3
|
30
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
14
|
2
|
28
|
Toplam iş yükü
|
|
|
156
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Sezai Kaya ve Hidayet Yavuz. YEM VE YEM HAMMADDELERİNDE BULUNAN OLUMSUZLUK FAKTÖRLERİ VE HAYVANLARA YÖNELİK ETKİLERİ:ORGANİK NİTELİKLİ OLUMSUZLUK FAKTÖRLERİ.4. O. Vet. Fak. Derg. 40 (4): 586-614 1993.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Gupta R.C., Veterinary toxicology Basic and Clinical Principles, Elseiver, USA, 2007.
Deshpande S S., Handbook of Food Toxicology. Marcel Dekker, Inc. NY, 2002.
|
|