Giriş | English

Lisans > Sağlik Bilimleri Fakültesi > Beslenme ve Diyetetik > TEMEL PSİKOLOJİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEMEL PSİKOLOJİ Birinci düzey PSİ 102 Seçmeli 2 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ EDA ALBAYRAK GÜNDAY
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. NURAY ŞİMŞEK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze, Sunu, Görsel Eğitim Materyalleri
Dersin amacı İnsan davranışlarına yönelik olarak algı, düşünme, gelişim, normal - anormal davranış gibi temel psikoloji konularını bilmesi. Danışan - hastalara yönelik olarak psikoloji biliminin temel ilkelerinden faydalanmayı bilmesi.
Dersin tanımı İnsan ilişkilerine yönelik olarak psikoloji biliminin temel ilkelerini öğrenmesi.

Dersin içeriği
1- Psikoloji Biliminin Doğası, Psikolojinin alt dalları ve diğer bilimlerle ilişkisi.
2- Psikolojide Yaklaşımlar
3- Duyum ve Algılama,
4- Öğrenme
5- Güdülenme, Heyecan, Engellenme-Çatışma
6- Bellek
7- Yaşam boyu gelişim, Kişilik ve Kişilik Kuramları,
8- Ara sınav
9- Kişilik Bozuklukları- Normal dışı Davranışlar.
10- Stres ve başa çıkma yöntemleri
11- Anksiyete ve Savunma mekanizmaları
12- İletişim Süreci
13- Empati
14- Zeka- Çoklu Zeka Kuramı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Temel psikolojik kavramları doğru bir şekilde öğrenir ve kullanır.
2- Kendisi ve birinci düzey çevresindeki bireyler için temel algılama, düşünme, heyecan, normaldışı davranışlar hakkında farkındalık kazanır.
3- Önce kendisi olmak üzere gelişimsel ihtiyaçlar problemler hakkında öngörü geliştirir.
4- Danışmanlık sürecinde iletişimin önemini kavrar ve bireylerin gereksinimlerini doğru belirlemede temel iletişim bilgisini kullanır.
5- Psikoloji alanı ile ilgili psikolojik destek durumunda yetkinlik durumları ve sınırlılıklarını bilerek uzman tercihinde bulunur.
6- Çevresini gözlemleme, algılama ve anlamaya çalışma yeteneği kazanır.
7- Bireylere danışmanlık sürecinde güdülenme ve öğrenme dinamiklerini etkin kullanır.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Beslenme ve diyetetik alanına özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir.
2- Beslenme ve diyetetiğin farklı alanlarında karşılaşabileceği problemleri saptamada, eleştirel değerlendirmede, çözmede ve sonuca yönelik karar almada yetkindir.
3- Bireysel olarak, ekip içinde ve farklı disiplinlerle etkin bir biçimde çalışır.
4- Beslenme ve diyetetik uygulamaları ile ilgili güncel teknolojileri ve ekipmanları kullanır, veri tabanlarını sürekli ve etkin şekilde tarayarak kanıta dayalı doğru bilgiye ulaşır, işlevsel eğitim materyalleri geliştirir.
5- Türkçe ve en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
6- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir, bilimsel ve kültürel etkinliklere katılarak kendini sürekli yeniler.
7- Beslenme ve diyetetik alanında araştırma planlayabilme, uygulama yapabilme, araştırma verilerini değerlendirebilme ve raporlayabilme gibi temel araştırma becerilerine sahiptir.
8- Mesleki uygulamalarda ve alınan kararlarda sorumluluk üstlenir ve etik ilkelere bağlı kalır.
9- Mesleki uygulamaların toplumsal ve evrensel boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahiptir.
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 2 1 2
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     38
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı İnsan ve Davranışı (Doğan Cüceloğlu)Remzi Kitapevi.
Yardımcı Kaynaklar Psikoloji ve Yaşam, Nobel Yayınları

Ders ile ilgili dosyalar