Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. KÜRŞAT ALTAY
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. AHMET DURAN ATAŞ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Konuların slaytlar eşliğinde anlatılması ve tartışılması, olgu sunumları
|
Dersin amacı
|
Acanthocephala ve Pentastomida genel özellikleri, morfolojikleri, yaşam döngüleri incelenmesi
|
Dersin tanımı
|
Acanthocephala ve Pentastomida genel özellikleri, morfolojikleri, yaşam döngüleri inceleyen derstir.
|
1- |
Acanthocephala ve Pentastomida hakkında genel bilgi
|
2- |
Acanthocephala genel özellikleri
|
3- |
Acanthocephala morfolojisi
|
4- |
Acanthocephala yaşam döngüsü
|
5- |
Acanthocephala canlı üzerindeki etkileri
|
6- |
Acanthocephala neden olduğu hastalıklar
|
7- |
Acanthocephala türleri
|
8- |
Pentastomida genel özellikleri
|
9- |
Pentastomida morfolojisi
|
10- |
Pentastomida yaşam döngüsü
|
11- |
Pentastomida canlı üzerindeki etkileri
|
12- |
Pentastomida neden olduğu hastalıklar
|
13- |
Pentastomida türleri
|
14- |
Acanthocephala ve Pentastomida arasındaki farklılıklar
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Acanthocephala ve Pentastomida türlerinin morfoloji ve biyolojilerini
|
2- |
Acanthocephala ve Pentastomida türlerinden ileri gelen hastalıkların teşhis ve tedavisini
|
3- |
Dünyada ve Türkiye’de bu hastalıkların durumunu öğrenir.
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
|
|
2- |
Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
8
|
2
|
16
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
8
|
2
|
16
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
6
|
2
|
12
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
8
|
2
|
16
|
Toplam iş yükü
|
|
|
104
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1 - TÜZER, E , TOPARLAK, M ( 2000 ) : Veteriner Helmintoloji , İ.Ü.Ders Notları. 2 - TINAR, R (Ed.) (2006). Helmintoloji. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara,. 3 - GÜRALP, N. (1981). Helmintoloji. A.Ü.Basımevi, Ankara. 4 - URQUHART, GM , et. al. (1987) : Veterinary Parasitology , Longman Scientific and Technical. 5 - . BOWMAN, D.D.,R.C. Lynn, (1995). Georgis’ Parasitology for veterinarians. W. B. Saunders Company, USA. 6 - KASSAI, T., (1999). Veterinary Helmintology. Butterworth Heinemann, A Division of Reed Education and Professional Publishing Ltd., Great Britain. 7 - BURGU, A., KARAER, Z. (2005). Parazit Hastalıklarında Tedavi. Türkiye Parazitoloji Derneği, Yayın No:19.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Internet
|
|