Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Doğum ve Jin.(doktora) > TÜRKİYE TURİZM COĞRAFYASI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TÜRKİYE TURİZM COĞRAFYASI Üçüncü düzey REH104 2 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. NİHAT ÇEŞMECİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. NİHAT ÇEŞMECİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Coğrafya ve Türkiye turizm coğrafyası ile ilgili temel bilgileri vermek. Türkiye''de bulunan temel turistik çekicilikler hakkında genel bir bakış açısıyla fikir sahibi olmak.
Dersin tanımı Ders kapsamında öğrenciler Türkiye''de bulunan turistik çekicikler hakkında bilgi sahibi olurlar.

Dersin içeriği
1- Coğrafya ve Turizm İlişkisi
2- Turizm Coğrafyası ile İlgili Temel Kavramlar
3- Turizm Talebinin Coğrafi Dağılımı
4- Turizm Arzının Coğrafi Dağılımı
5- Uluslararası Turizm ve Uluslararası Turist Akışları
6- Türkiye''de Turizm ve Yerli Turist Akışı
7- Türkiye''deki Turizm Kaynaklarının Coğrafi Dağılımı (Marmara, Ege, Akdeniz, İç Anadolu, Doğu Anadolu, Güneydoğu Anadolu, Karadeniz)
8- Türkiye''deki Turizm Kaynaklarının Coğrafi Dağılımı (Marmara, Ege, Akdeniz, İç Anadolu, Doğu Anadolu, Güneydoğu Anadolu, Karadeniz)
9- Türkiye''deki Turizm Kaynaklarının Coğrafi Dağılımı (Marmara, Ege, Akdeniz, İç Anadolu, Doğu Anadolu, Güneydoğu Anadolu, Karadeniz)
10- Türkiye''deki Turizm Kaynaklarının Coğrafi Dağılımı (Marmara, Ege, Akdeniz, İç Anadolu, Doğu Anadolu, Güneydoğu Anadolu, Karadeniz)
11- Türkiye''deki Turizm Kaynaklarının Coğrafi Dağılımı (Marmara, Ege, Akdeniz, İç Anadolu, Doğu Anadolu, Güneydoğu Anadolu, Karadeniz)
12- Türkiye''deki Turizm Kaynaklarının Coğrafi Dağılımı (Marmara, Ege, Akdeniz, İç Anadolu, Doğu Anadolu, Güneydoğu Anadolu, Karadeniz)
13- Türkiye''deki Turizm Kaynaklarının Coğrafi Dağılımı (Marmara, Ege, Akdeniz, İç Anadolu, Doğu Anadolu, Güneydoğu Anadolu, Karadeniz)
14- Türkiye''deki Turizm Kaynaklarının Coğrafi Dağılımı (Marmara, Ege, Akdeniz, İç Anadolu, Doğu Anadolu, Güneydoğu Anadolu, Karadeniz)
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Turizm coğrafyası ile ilgili temel kavramları ve ilgi odağındaki konuları bilmek
2- Turizm coğrafyası ile ilgili temel kavramlar arasındaki ilşkileri anlayabilme ve iç turizm ile uluslararası turizm açısından analitik bakış açısına sahip olma.
3- Doğal çekicilikler ve Sosyo-kültürel çekicilikler hakkında bilgi sahibi olma ve bunların turizm açısından önemini kavrayabilme.
4- Türkiye''deki turistik çekiciliklerin turizm açısından önemini kavrayabilme
5- Türkiye''deki önemli turistik çekiciliklerin temel özellikleri hakkında bilgi sahibi olma
6- Türkiye''deki önemli çekiciliklerin coğrafik bölgelere ve illere göre dağlımını bilme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Doğum ve Jinekoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak Doğum ve Jinekoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2- Doğum ve Jinekoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı fizyoloji alanına uygulayabilme.
3- Doğum ve Jinekoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
4- Doğum ve Jinekoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5- Doğum ve Jinekoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6- Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7- Doğum ve Jinekoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8- Kendi alanı, diğer Veteriner Hekimlik alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9- Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 1 14 14
Ödevler 3 3 9
Sunum / Seminer hazırlama 3 3 9
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 2 2
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     74
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı TÜRKİYE TURİZM COĞRAFYASI Editör: Gürhan Aktaş Detay Yayıncılık
Yardımcı Kaynaklar Türkiye Turizm Coğrafyası (Yöresel Turizm Kaynaklarımız ve Dünya Harikaları) Fazıl Şenol Detay Yayıncılık / Yayınevi Genel Dizisi

Ders ile ilgili dosyalar