Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Bitki Koruma (y.l.) > FİTOPATOLOJİDE MOLEKÜLER TEKNİKLER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
FİTOPATOLOJİDE MOLEKÜLER TEKNİKLER İkinci düzey ZBK 513 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. HACER HANDAN ALTINOK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. HACER HANDAN ALTINOK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Günümüzde ELISA ve PCR gibi birçok serolojik ve moleküler teknikler, pratik ve güvenilir yöntemler olarak tanıda tercih edilmektedir. Bu ders kapsamında tanıya ve karakterizasyona yönelik moleküler teknikler verilecektir.
Dersin tanımı PCR laboratuarlarında gerekli araç ve gereçler, PCR’ın temel ilkeleri, farklı PCR yöntemleri, DNA ekstraksiyonu, bitki patojenlerinin teşhisinde PCR kullanımı, PCR’da ortaya çıkabilecek olası problemlere yönelik bilgilerin verilmesi

Dersin içeriği
1- PCR’ın temel ilkeleri
2- Farklı PCR yöntemleri
3- PCR’da kullanılan nükleik asit,primers buffers ve DNA polimerazlar, primerler ve primerlerin planlanması
4- PCR''ın optimizasyonu ve kontaminasyondan kaçınma yolları
5- PCR ürünlerinin tespiti, pürifikasyonu ve klonlanması
6- DNA ekstraksiyonu
7- Bitki patojenlerinin teşhisinde PCR kullanımı
8- Moleküler markırlar
9- Elektroforez teknikleri
10- Biyoinformatik
11- -
12- -
13- -
14- -
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Fungus ve bakteriden DNA izole edebilme
2- Çalışma için uygun moleküler tekniği belirleyebilme
3- Optimizasyon yapabilme
4- -
5- -
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Tarımsal üretimdeki hastalık, zararlı ve yabancı otları belirleyebilme ve tanıma becerisi
2- Diğer araştırıcılarla ortak çalışmalar yürütebilme, yürüyen çalışmalarda aktif görev alabilme
3- Tarımsal üretimdeki hastalık, zararlı ve yabancı otlara yönelik doğru mücadele yöntemine karar verme ve uygulama yetisi kazanma
4- Bitki koruma alanında gerek kamu, gerekse özel sektörde yer alan farklı kurum ve kuruluşların kısa, orta ve uzun vadeli taleplerine çözümler üretebilecek, fizibilite değerlendirmesi yapabilecek, çözümleri projelendirip uygulayabilecek bilgi birikimi edinme
5- Alanıyla ilgili laboratuvar ve alan denemelerini planlama, yürütme, sonuçlandırma, analiz ve yazımını tamamlayabilme
6- Alanıyla ilgili yerli ve yabancı kaynaklara ulaşabilme, bu kaynaklardan edindiği bilgileri yazılı ve sözlü olarak sunabilme, akademik düzeydeki metinleri yazabilme.
7- Lisansüstü eğitimin getirdiği sorumluluk ve bilinç düzeyine ulaşma
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 4 56
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     190
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar G.N. Agrios, Plant Pathology, APS, 2004, 952p. Y.Dyakov, V. Dzhavakhiya, T. Korpela, Comprehensive and Molecular Phytopathology, 2007, 496p. D. Rickwood and B.D. Hames, Gel Electrophoresis of Nucleic Acid. 310p.

Ders ile ilgili dosyalar